Välja vevlagerhus till rambygge

• Trådstartare Trådstartare PJF
  • Start datum Start datum

PJF

Aktiv medlem
Har bara haft cyklar med Trek och BSA 68mm.
Men att slippa köpa gängat är lockande. Så vilket är vanligast, enklast och billigast av de övriga?

Världen har enats om att gängat är bättre så antingen har du en uppförsbacke i argumentationen eller så vill du köra gängat.?
Gängat är enklast, billigast och vanligast helt enkelt.

Ska du bygga en egen ram från lösa rör eller vad handlar det om?

Rimligen använder du en vevlagerstandard du redan har verktygen för, om du inte vill lägga ut en massa extra pengar. Även om det går att köpa färdiga vevlagerhus brukar de väl ändå kräva viss efterbehandling pga deformationer efter upphettning/nedkylning runt svetsning etc.

Men utan hänsyn till något sådant alls, så hade nog mitt eget förstahandsval varit gängat T47 med 85,5 mm bredd, därefter PF30 och BSA på delad andraplats.

Ska du bygga en egen ram från lösa rör eller vad handlar det om?

Rimligen använder du en vevlagerstandard du redan har verktygen för, om du inte vill lägga ut en massa extra pengar. Även om det går att köpa färdiga vevlagerhus brukar de väl ändå kräva viss efterbehandling pga deformationer efter upphettning/nedkylning runt svetsning etc.

Men utan hänsyn till något sådant alls, så hade nog mitt eget förstahandsval varit gängat T47 med 85,5 mm bredd, därefter PF30 och BSA på delad andraplats.
Ja.

Ok. Ska kolla dom.

Världen har enats om att gängat är bättre så antingen har du en uppförsbacke i argumentationen eller så vill du köra gängat.?
Gängat är enklast, billigast och vanligast helt enkelt.

Ett rör är billigare.
Och att vänta på komponenter är inte min grej. ADHD
Men det får bli en beställning från Tyskland på BSA

Tillbaka
Topp