Välkommen till Smeracet 20/9 2009 i Eskilstuna

Mycket bra förändring med de nya stigarna innan mål: den första mellan grusvägarna var riktig smal och med tvära kurvor medan den andra var på bredare stigar men backigare och vissa delar med lös sandjord som gjorde det lite tungkört för trötta ben. Annars är det inte många höjdmeter, fick ihop 450 m på 66 km.

Det enda trista var väl att vi som körde 66 km fick duscha i kallvatten men jag antar att det blir så då klubbstugans beredare inte är dimensionerad för att 115 personer duschar inom 1.5 timme...

Trevligt arrangemang och teknisk bana :-)

Tack för ett fint arrangemang och en kul bana! BRA med mycket stig och lite mindre grusväg. Det finns för många grusvägsrace runt om i landet ändå.
Jag körde bara ett varv, men det kändes skönt så här i efterhand. För er som undrar kan jag berätta att det där med att vila sig i form, det funkar inte.

Verkligen fint arrangerat och fin bana! Riktigt kul, hade det
varit ännu mindre grusväg hade det varit perfekt, men det var
fint o mysigt i skogen i dag!

Nöjd med en tolfteplats i slöa 33 gruppen, men saknade den andra
singelspeed åkaren, körde du möjligen 66?

Tack för ett kanonrace! Första riktiga långloppet för min del, inga monsterbackar? för en gotlänning då är allt monsterbackar:)! Nej men riktigt fint lopp och vädret kan man verkligen inte klaga på heller!

Great day! Tack så mycket.Mitt första MTB lopp var mycket positiv, många trevliga maniskor och bra bana.Jag är suggen på att gör om det, finns det inte fler lopp innan vinter?
Cheers/Paul
PS.Var lägga alla upp bilder från loppet?

Körde 2/3-delar av varvet idag som träning och kunde konstatera att det var en aning blötare på några ställen men tack o lov inga enduromotorcyklar som varit ute på de stigarna. Lets keep it that way så att markägarna låter arrangören köra tävlingen nästa år också!

Lär väl för övrigt vara en av de sista skogsrundorna för säsongen för snart börjar ju älgjakten och då vågar man inte ut i skogen som potentiellt prickskyttemål... :o)

Tillbaka
Topp