Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag och frugan åker till Gran Canaria inom en snar framtid. Jag kommer att cykla men frugan är mer inne på vandring. Vad finns det för lämpliga leder? Jag kan tänka mig att det finns en hel del MTB spår som också går att vandra på.
Har svårt att se att det som går att cykla MTB på inte skulle gå att vandra på. Omvändningen kan dock vara värre. Lite om MTB-cykling finns t.ex. i https://happyride.se/forum/read.php/1/2853510 även om det är mkt lvg i den tråden.
Jag var på GC förra veckan och vandrade lite. Vi var bl a i Veneguera där flera leder passerar.
Du kör en bit förbi Mogan på GC 200. I byn finns några caféer och restauranger.
Lederna är mycket väl märkta.
Vill man vara extra häftig kan man vandra runt kanten på Bandamakratern.
Det vågade dock inte jag men jag såg de som gjorde det.
En annan populär by att vandra från är St Lucia, vid GC65.
Lenas it-café inSan Agustin ordnar vandringar på tisdagar. Ibland vandrar man i närområdet och ibland åker man buss eller taxi till ”starten”. Har själv inte provat dessa men vandringarna annonseras på Facebook någon dag innan.