Vänta på beställda prylar..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MoeJoe

Aktiv medlem
det är ju en jäkla pina.. :-(

särskilt när man inte kan hålla sig från att montera bort det som ska ersättas så man till leverans har en hoj som inte ens går att cykla på :-) . Men snaaaaart förhoppningsvis ska den nya ställbara styrstammen prydas av en On-One Mary bar med svarta styrlindor! Blir nog funkis förutom cykeldatorn som kanske hamnar i nackspärrvinkel.. Borde vara böter för övrigt att inte kunna leverera på 1 vecka och fängelse om man tar mer än 2 veckor på sig..

vad glad att det är så.
banken snodde mina pengar i måndags pga att de gett mig fel kontonummer.. vilket ledde till att mina pengar inte kom fram, men drogs från kortet.. fick tillbaks dem i morse på kontot.. kul att det dröjjer ytterligare en vecka, helt i onödan.. det va sista gången jag hade med nordea att göra.. tänker stänga ner kontot bums.

Ännu värre att ha grejor som ligger och väntar på posten men inte vara hemma i veckorna.

Så är status just nu för både lite smågodis till min svetsade stålram och för den (tada) nya råsnabba happyservern som jag beställt från dell (1u PE850).

Jag väntar också, en riktig pina!

Jomper: Aaah, en ny Happyserver på g alltså. Låter bra! :)

Köpte en crossram från Fetish Cycles, USA på Ebay. Fem dagar tog det från beställning tills dess att ramen kunde hämtas på Tempo. Fantastiskt! (och en väldigt cool ram dessutom).
/Anders

jo ja vet fick vänta på mina grejor ifrån cyclecomponents i lite över 3 veckor pga fraktproblem med flyget ifrån usa man ville bara kräkas över att de tog så lång tid med att få grejorna, men har upptäckt att även om cyklecity är lite dyrare så är dom jäkligt snabba med att skicka grejorna för senast ja beställde ifrån dom så hade ja grejorna inom 24 timmar efter beställning sånt blir ja verkligen glad över.......

Jo, jag sällar mig till sällskapet. Beställde lite prylar från cyclecomponents i söndags och fick i orderbekräftelsen besked om beräknad leveransdag, som då skulle vara tisdag 14 mars eftersom allt fanns i lager för en gångs skull. Idag, fredag den 17 mars, har de inte ens skickat grejerna......

Dell ger ofta mkt för pengarna; i alla fall om man ser till hårdvara och prestanda för pengarna. Själv gillar jag HP/Compaq 380 som standardserver men den är klart dyrare och tar mer plats i racket ...

/AWi (som väntar på sin nya grumma(?) Subversion server)

Och nu tröt tålamodet, resignerade och inhandlade ett Biltema Comfort-styre som får duga tillsvidare. Monterat uppåner förstås.

On-One har fina produkter men de har ingen vidare koll på sina ordrar verkar det som.. Flera mail och samtal senare visste inte killen fortfarande om styret fanns på lager och om det var skickat..

Väntar också på prular från actionsports.de via UPS.

La beställningen sent på fredag eftermiddag men dom
hann skicka grejorna ändå.

Så nu väntar man å väntar ...

Dell för att vi får klart mest prestanda för pengarna med en sådan, dessutom med grymt bra garanti.

Pentium D 3Ghz Dualcore, 2GB DDR2 ECC, 2x250GB SATA för ca 13000 + moms i 1U-format för rackmontering och på det 3 års garanti med 4 timmars inställelsetid 24/7. Bara den garantin brukar kosta 4000-5000kr. Jag har spenderat väääldigt många timmar på att surfa efter en bra deal på 1U-server, tro mig! :)

Jag är inte alls förtjust i Dell när det gäller bärbara och vanliga datorer men servrarna brukar vara helt ok. HP är också OK men jag gillar IBM bäst när det gäller bärbart. Grym kvalitetskänsla och trevlig ergonomi.

IBM är bäst på bärbart tycker jag också. De håller riktigt bra och väldigt bra kvalitetskänsla. Bättre än Mac om man ser på det sättet, sen om man tänker prestanda och operativsystem så gillar jag Mac mer.

Har inte jäääättemycket erfarenhet av bärtbart. Men den jag har säger mig att
IBM är bäst på bärbart, av samma skäl som ni redan skrivit. Har nu en fujistu-siemens
som är sisådär. Färgen har börjat släppa och själva "chassit" har börjat ge med sig
på nåt konstigt vis. Men den funkar ju iaf. (ca 1 år gammal).

//Daniel

beställde grejer från www.bike-discount.de förra måndagen(1 vecka sedan) och väntar fortfarande. Någon som vet hur lång tid det brukar ta? Vill börja bygga ihop min lvg nu när våren äntligen kommit

Vänta vänta vänta...

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge!

Hehehe, skulle kolla efter vad asljn hade beställt för ram, så jag sökte efter "fetish cycle" på ebay, men jag hittade inte riktigt rätt =)

65_1.JPG

Länk

Bara 140 bucks! Vem blir först i Hellas med en sån? Eller på "dekan"? =)

Nu har jag 4 kg packet från actionsports.de på väg :-D

Väntar, väntar, väntar ...

Langenhagen, Hannover ...

Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har jag 4 kg packet från actionsports.de på väg
> :-D
>
> Väntar, väntar, väntar ...

Själv väntar jag på ett paket med ett Dell DRAC4/p och ett annat paket med 250GB Maxtor Maxline III SATA300 och 2x512MB PC4200 ECC DDR2 till nya happyservern :)

Ekrar, däck och en styrlinda. Sista sakerna innan vinterprojektet är komplett. Hoppas CC ser vårsolen och skickar det bums.

Bilagor

• vinterproj.jpg
    vinterproj.jpg
    24.2 KB · Besök: 24
Disk och minne ligger nog på mitt lokala postkontor. Dustin är snabba typer. DRAC-kortet vetesjutton, jag hoppas det dykt upp när jag kommer hem på fredag.

Väntar en F80X gaffel, 3 st. Turner DHR som har skickats, 1 Rail och 1 Nitrous som ska byggas snart (förhoppningsvis), 1 Cove Hooker SL som ska byggas, 1 Soma Smoothie ES med tillhörande gaffel och bromsar, ett stort antal grejer från WTB och en hel lätta kolfiber delar från Alpha Q.

Spänningen är oliiiiiiiiiligt! Gud vad roligt det är att kunna sprida cykelglädje! :D

jadå... jag håller på att flippa, köpte en styrstam av en kille förra måndagen, betalade då. han säger att han skickade den i tisdags... fortfarande inte kommit

svenska posten är tråkiga, väldigt, väldigt tråkiga!

Köpte några kretsar av en kille på ebay. Poststämpel i Moskva den 17e, idag låg en avi i lådan och jag kunde hämta ut det. Det är snabbt! =)

En lösning motsvarande "väntkorven" på Sibylla är nog rätt bra.. (Där jag bodde kunde man få en väntkorv för 10 kronor istf 15 kronor när man väntade på sitt skrovmål..)

Så man får väl gå förbi vanliga cykelaffären och köpa nåt roligt men mindre dyrt medan man väntar på sina fina prylar man beställt på nätet..

Jag tror jag ska börja samla på cykelstyren förresten, har icke plats för flera cyklar. Jäklar vilken skillnad det gör med annan böj och ställbar styrstam, som en helt ny hoj ju. Märks mycket mer än byte av däck, sadel, trampor.. 3-4 till styren som kan skiftas efter humör kan det nog bli..

Men va ..., sitter mitt packet på någon ölhall i Hannover och umgås, lr?
De' e' ju plågsamt värre det här.

Väntar också. Fick inte mina grejer men väl nya Cyklopedin. Lite osäker på om det är bra eller dålligt :)

Väntelivänt vänt vänt...

Shit, vilket antiklimax det kan bli att faktiskt få prylarna nu!

Igårkväll låg prylarna på Sturup. I förmiddags så var leveransen
framme vid porten ...
Ringde och pratade med speditören och bad dom skicka grejorna till
jobbet istället, fast dom kommer ju inte dit föränn i morgon bitti:-(

Ett förspillt dygn till ...

Fast jag måste säga att jag tycker det flutit på bra ändå hitills.
Tryckte på play i fredagseftermiddag. Hade jag bara hajat att prylarna
skulle komma nu på morgonen så hade jag ju stannat hemma, Får det till
3,5 arbetsdagar (fre em - ons fm). Nu blir det 4,5 arbetsdagar istället.

Så har man då fått prylarna ... och allt var med också:-D

210 mm skivan är gigantisk!

Nu är det bara lite småfix kvar:
laga baksving
ny sadel
nya däck
någon adapter här och där
finrikta hjulen (kunde man få ner obalansen till under 1/10 mm:-)

Nu börjar det roliga:-D

Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
> Igårkväll låg prylarna på Sturup. I förmiddags så
> var leveransen
> framme vid porten ...
> Ringde och pratade med speditören och bad dom
> skicka grejorna till
> jobbet istället, fast dom kommer ju inte dit
> föränn i morgon bitti:-(
>
> Ett förspillt dygn till ...
>
> Fast jag måste säga att jag tycker det flutit på
> bra ändå hitills.
> Tryckte på play i fredagseftermiddag. Hade jag
> bara hajat att prylarna
> skulle komma nu på morgonen så hade jag ju stannat
> hemma, Får det till
> 3,5 arbetsdagar (fre em - ons fm). Nu blir det 4,5
> arbetsdagar istället.

Jag väntar på min nya ram...det är oliiiidligt
Ahh... den kommer när den kommer:-)

Jag får ut i solen och cykla på min bergscykel:-)

tjipp
Jan

Nu jak venta pu EXTERR niiååhundra6tiåååfem sänterlåkk nav mek EEEXsjuhundraasjuton å DETE cåmpätitiån å blåååa ulluminiuum nipplaaar å nua letta deck.

Ok, jag är lite geekig trots allt. Men jag har aldrig köpt en egen rackserver förut så jag tycker det här är lite roligt. Den är helt finansierad med bannerinkomster precis som hostingen av den kommer att vara.

Happys nya hem så småningom:

IMG_1650Custom.JPG

Pentium D 3Ghz Dualcore (att jämföra med nuvarande servers cpu som motsvarar ca P3-600 eller nått)
2GB DDR2 ECC (1GB idag vilket räcker men inte med någon stor marginal)
2x250GB SATA (skall förstås speglas, idag speglar vi 2x60GB ATA vilket räcker utmärkt utrymmesmässigt)
DRAC4-kort som låter oss komma åt datorns konsoll/starta om osv remote
3 års garanti med 4 timmars inställelsetid 24/7

IMG_1651Custom.JPG

Locket på!

fått hem det mesta av de sakerna som jag beställt de senaste veckorna :D
CicliB.JPG

grejjer från radmansport, billy, bike-discount, ebay o lite andra ställen :D

jomper: Ska vi alla få plats i den lilla lådan? Ser fin ut, nästan så den ska vägas och sen skicka viktuppgifter till WW forumet? ;-)

Det är en evig väntan på beställda prylar, när man fått hem det man beställt senast så är det dags för en ny beställning. Det är ju faktiskt väntan som är kul, också, som att vänta på tomten nästan. :-)

/Leo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp