Vänta på beställda prylar..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snygg server! Tror dock att du skulle göra några av nissarna här på forumet glada om du försåg den med ett skal av kolfiber... ;)

Annars väntar jag vidare. :(

Har en SC heckler ram påväg från USA nu =P väntas vara här om 2 ½ vecka!
/ Marcus

Min cykel är väldigt bra och behöver inga nya delar så jag slipper väntan. whii. (: Någon som vill känna samma sak kan köpa den om ett par månader? Då jag väntar på pengar till min nya nästintill perfekta cykel.

s-tec sitter på lite vito pryttlar,jag ger snart upp väntan och lägger in mig på psyket

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Hibike tog mina pengar.

det är en mycket trevlig butik. påminner mig om att jag måste skriva en recension. :D

Leo skrev:
Det är ju faktiskt väntan
> som är kul, också, som att vänta på tomten nästan.
> :-)

Japp, mina grejor ligger o jäser i örebro av nån anledning. Ska förmodligen hämta ut dom imorgon och då måste man ju lägga in en ny beställning för att ha nåt att vänta på.

Snart packas det ett paket igen i Ballyclare, lade en order igårkväll. :-9

/Leo

Baltazar skrev:
> lundatok skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hibike tog mina pengar.
>
>
> det är en mycket trevlig butik. påminner mig om
> att jag måste skriva en recension. :D

Ja, speciellt när allt jag hittade var på Sonderangebot, mumma!

Att man ska påfresta sig psyke genom att beställa ännu mera cykelpynt..

Nya cykelväskor på ingång från Carradice & Cyclecomponents.. Behov uppstod när det nya styret inte passade med gamla väskorna..

Förresten råkade jag få TVÅ On-One Mary Bars pga min otålighet, avbeställde från England efter dryga 2 veckor och beställde samma styre från Häggs som skickade direkt, men sen kom styret från England ändå.. Om någon vill ha ett On-One Mary Bar för faktiskt pris på stubberten UTAN att vänta, skicka PM till mig, om nån dag måste jag till macken i Bromma och be dem returnera det ej uthämtade styret..

Jag har beställt en komplett on-one inbred hoj från häggs men det verkar nästan som om sivert är lite snurrig. är det någon som har haft problem med häggs innan?
Jag ringde två veckor efter att jag lagt in beställningen som han sa att han skulle skicka samma dag. han svarade att han inte ens skickat beställningen!

Baltazar,
jag var inne och kolla de på din ram och funderar på en likadan. Enl deras sida kostar den bara 75 euro mer än den billigaste. Ingår gaffeln då? Det verkar för billigt.
Skulle du kunna publicera vilka delar du har köpt till din cykel och var, så kan man kanske
fuska och kopiera dig(om nu detta inte vore att förstöra det roliga för dig, jag bor ju också i Uppsala och tänk om vi skulle dyka upp på SAMMA cyklar..lol)
mvh
m

Åh, äntligen får jag också skriva i den här tråden! Nu väntar jag på två Juicy 5, ett LX integrerat vevparti och lite annat godis från actionsport.de!
Dessutom fick jag Roseversand.de's 848 sidor (!!) stora katalog i låddan häromdagen! Goddamn! Jag som handlat för kanske 500 där innan...

Marcus!
Snygga byxor...??!! och här är ramarna: www.fetishcycles.com

Hoppas att DPD is da shit då jag väntar på

R1.1-240S-si.jpg

VR: DT Swiss Revolution 1,5/2,0 mm; silber mit Prolock-Nippel 14 mm; radial gespeicht

HR: linke Seite DT Swiss Revolution 1,5/2,0 mm; silber mit Prolock-Nippel 14 mm HR: rechte Seite DT Swiss Competition 1,8/2,0 mm; silber mit Prolock-Nippel 14 mm

Alltså, olika ekertyp på höger och vänster sida av nån anledning. Det blir nog bra. Och lätt.

JLarsson,
för ett ögonblick trodde jag att du skulle gå över till V-broms, men jag antar att det är racer vi pratar om här.

Själv väntar jag på lite gott&blandat till min SS-racer från singlespeedshop.de. grymt bra priser de har på sina prylar måste jag säga,

m skrev:
> Baltazar,
> jag var inne och kolla de på din ram och funderar
> på en likadan. Enl deras sida kostar den bara 75
> euro mer än den billigaste. Ingår gaffeln då? Det
> verkar för billigt.
> Skulle du kunna publicera vilka delar du har köpt
> till din cykel och var, så kan man kanske
> fuska och kopiera dig(om nu detta inte vore att
> förstöra det roliga för dig, jag bor ju också i
> Uppsala och tänk om vi skulle dyka upp på SAMMA
> cyklar..lol)
> mvh
> m

ramen kostar 225 euro, o då äre bara ramen. men man kan köpa till styrlager (FSA) för typ 15 euro. för 150 euro (alltså 225+150) får man FSA styrlager o ritchey pro carbongaffel, som i alla fall enligt ritcheys hemsida är helkolfiber, med störrör o allt i kolfiber. billigare gåre inte att få det. denna gaffel säljer de bara om man köper den med ram.

sen har jag köpt hjul från ebay (mavic CXP33 fälgar, DT comekrar och Tune MIG 70 och MAG 190 nav). Ultegragrupp från billy på cykelnetto. ulegra pedaler från bike-discount, fizik arione sadel från ebay. sen köpte jag en helkolfibergaffel från ebay (från usa). då jag inte hade cash till gaffel när ja beställde ramen. resterande delar,s om styre, styrstam, sadelstolpe, styrlinda, däck o slang är PRO pilot grejjer, köpta från shimano sverige igenom en kompis.

slutnota på ganska precis 13000 kr. vikt på 8 kg eller strax under. bara att PM:a om du undrar nå mer

Senast redigerad av en moderator:
fredrikw skrev:
> JLarsson,
> för ett ögonblick trodde jag att du skulle gå över
> till V-broms, men jag antar att det är racer vi
> pratar om här.

Korrektemundo! Drygt femtonhundra gram rennradpleasure.

JLarsson skrev:
> Korrektemundo! Drygt femtonhundra gram
> rennradpleasure.

På bilden är det ett mtb-nav, men du kanske har ståram och gillar att pressa? =)

JLarsson skrev:
> Korrektemundo! Drygt femtonhundra gram
> rennradpleasure.

ah, nice. och en eloge för att det mutlilingvistiska inlägget, det var många utrikiska hittepå-ord på en gång.

Asljn-> Ah, tack, det där var lite mer fröjd för ögat =) Vilken köpte du, och för hur mkt? Gillar namnen: Obsession, Fixation, Discipline mm. =) De är snygga! Gillar speciellt Discipline, vit.

Verdammt! De tüskarna vara snabba ja! Fick mail om att det var packat och kommer överlämnas till speditören asap. Det var ju bara nån timme sen jag beställde! Damn, internet är bra ibland alltså... (och actionsport människorna också förstås.)

rikard skrev:
> JLarsson skrev:
> -----
> > Korrektemundo! Drygt femtonhundra gram
> > rennradpleasure.
>
> På bilden är det ett mtb-nav, men du kanske har
> ståram och gillar att pressa? =)

DT gör 240s både som MTB-nav och Racernav, samma utsende: http://www.dtswiss.ch/index.asp?fuseaction=hubs.bikedetail&id=24.

rikard skrev:

> På bilden är det ett mtb-nav, men du kanske har
> ståram och gillar att pressa? =)

?

Edit: Ma Vic hittade info

de ser snarlika ut, lika bortsett från att mtbnavet är 5mm bredare. På bilden är det ett mtb-nav, så om det är exakt det som Jlarson väntar på så blir han nog inte så glad. =)

rikard kan tydligen se att navet på bilden är 135mm ;-)

Mycket imponerande

det är inte så svårt. plutten på vänstersidan är myyyyycket kortare på lvg-naven, och så står ordet road på klibban. =)

/rikard

Hmmm... jag tog bilden från Bike-Discount och klippte ut navet. Sen skalade jag det med 1.42 gånger i ultrasvettoredigeringsprogrammet paint samt att jag la in bilden från DT och lite stödlinjer :o

dtcompare.JPG

DT har lagt in bilden på MTB-navet på sidan för lvgnavet. Titta på det med campabody istället.

HUB_VAR_51003090513.jpg

rikard - MaVic och JLarsson 1-0

Här i rött med shimanobody:
HUB_VAR_60105091584.jpg

JLarsson skrev:
> Hoppas att DPD is da shit då jag väntar

Jag fick mitt trackingnummer från DPD inatt, med lite tur har jag grejjerna på jobbet* på fredag.

*Törs inte beställa saker till hemadressen utifall det är Schenker som tar över i Sverige...

Shit! Jag behöver snart hjälp med mitt fixieberoende. Här är en liten glimt på vad som kommer ruinera mig ekonomiskt. Kunde inte motstå.

Somec11.JPG

Somec2.JPG

the_TnT skrev:
> JLarsson skrev:
> -----
> > Hoppas att DPD is da shit då jag väntar
>
> Jag fick mitt trackingnummer från DPD inatt, med
> lite tur har jag grejjerna på jobbet* på fredag.
>
> *Törs inte beställa saker till hemadressen utifall
> det är Schenker som tar över i Sverige...

Jaha, det är så det låter nu för tiden. Det har alltså inget alls att göra med Anki?

:P

Själv fick jag mail om att DHL nu har mina prylar. :D

Marcus!
Jag köpte cyclocrossramen ANKH för $200 i deras ebaybutik
/Anders

lundatok skrev:
> Jaha, det är så det låter nu för tiden. Det har
> alltså inget alls att göra med Anki?

Haha! Nä, jag är faktiskt helt ärlig med mitt smått maniska spenderande. Samma dag som lönen damp in på kontot hälsade jag på en tysk webserver och letade upp kreditkortsnumret och gjorde slut på hela överskottet. :)

the_TnT skrev:
> *Törs inte beställa saker till hemadressen utifall
> det är Schenker som tar över i Sverige...

jag ringde till Schenker direkt när jag såg att mitt paket hade kommit till Sverige, de var riktigt tillmötesgående, de ringde till och med tillbaka efter en liten stund och när jag meddelade att jag var hemma under dagen och lämnade min portkod så kom paketet ett par timmar senare. jag kanske hade tur... men å andra sidan har jag alltid fått leveranser från cyclecomponents i tid också.

fredrikw skrev:
> jag ringde till Schenker direkt ... och ... meddelade att jag var hemma ... lämnade min portkod

Det är väl inte precis så man ska behöva hålla på när man beställer grejjer tycker jag. Men det är ett väldigt bra tips för de som inte vill eller kan beställa till jobbet. Till företag går det nästan alltid klockrent!

När jag fick ett stort paket från schenker så ringde dom mig för att kolla om jag var hemma, vilket jag inte var och då körde dom ut det till jobbet istället. Små paket körs aldrig ut till mig utan dom måste jag hämtas i en presentbutik där jag bor. Schenker har än så länge aldrig strulat för mig.

the_TnT skrev:
> Jag fick mitt trackingnummer från DPD inatt, med
> lite tur har jag grejjerna på jobbet* på fredag.

24h från Tüskland till Malmö, 12h till Örebro. Jag borde ha det innan helgen alltså! Skoj!

men vafan, hade beställt massa delar från bike-discount, fick dem på 4 dagar. bra service, MEN, jag hade beställt en ultegraframväxel för 31.8 o betalt för detta, vad får jag hem, jo en klarma för att kunna använda en framväxel med lött fäste på en ram utan sådant fäste. ingen framväxel med i paketet eller nått :D tror nog har tagit en bira medan han packade paketet, tur att de är så hjälpsamma när man ringer :D

Själv väntar jag på riktställ,däck,skivbromsbelägg,lycrabrallor och handskar=)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp