Vänta på beställda prylar..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag väntar på en Canyonram. Kommer få gå i väntans tider till vecka 22, vågar knappt kolla när det är.. början av juni... Usch och fy. Om jag inte avbeställer skiten.

Beställt:
Fälgar och nav till racern. Starka lättviktshjulprojekt med liten budget.

Fälgar: IRD Cadence 24H fram och IRD Cadence VSR 28H bak. (390g/fälg)
Nav: Ritchey WCS (Zero bak) Anlände idag från Ben's Cycles US efter beställning i förra veckan!

Nu längtar jag efter fälgarna...

7 veckors väntan minus en dag är jag uppe i nu. Undrar om det blir 8 veckor? 9? 10? 12 vore ju rätt grymt alltså. Fatta 20! Tänk om det tar så lång tid... Usch.

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> lleberg:
> coolt att du har en exakt likadan ram som jag
> håller på att bygga på, fast jag har en 52:a
> istället med orginalgaffeln också :-O
>
>
> Min ska dock bara bli en SS till att börja med,
> sedan kanske jag bygger ett fixie-hjul i
> framtiden.
>
> För att komma lite on-topic här så damp paketet
> från singlespeedshop ner igår måndag, det postades
> från Tyskland i fredags så det var raskt
> marscherat av tyskarna =)
>
> Nu har jag allt förutom en sadelstolpe, det är
> visst 26mm om jag inte har mätt fel.

Tufft! Lite surt att jag inte har originalgaffeln, men det passar bra in i färgtemat! ;)
Hur snabba är tyskarna med leverans, coh vad kostade din frakt?

Jag köpte sadelstolpe samtidigt som ramen, det visade sig va 26.4mm stolpe! (eller 26.4mm innerdiameter på röret, 26.3 när jag mätar stolpen med mitt rätt tillförlitliga digitala skjutmått), men oj vilken passform det är då, så det är motstånd men inte går trögt, helt perfekt! :)

lleberg skrev:
> Tufft! Lite surt att jag inte har originalgaffeln,
> men det passar bra in i färgtemat! ;)
> Hur snabba är tyskarna med leverans, coh vad
> kostade din frakt?

Från det att jag gjorde överföringen från mitt konto tog det exakt en vecka tills det damp ner en avi från min lokala OKQ8. Jag antar att den mesta tiden gick åt på banken, de skickade grejerna på fredagen och jag hämtade ut dem på måndagen.

> Jag köpte sadelstolpe samtidigt som ramen, det
> visade sig va 26.4mm stolpe! (eller 26.4mm
> innerdiameter på röret, 26.3 när jag mätar stolpen
> med mitt rätt tillförlitliga digitala skjutmått),
> men oj vilken passform det är då, så det är
> motstånd men inte går trögt, helt perfekt! :)

coolt, har ingen sadelstolpe och funderar lite på var jag ska få tag på en, men det är 26,4 jag ska sikta på alltså.

köpte du ramen i butik?

Jag väntar på den här som jag ska hämta i USA veckan efter påsk.
/Dick

Bilagor

• sntnomadc06.jpg
    sntnomadc06.jpg
    11.8 KB · Besök: 22
Dick: Trevligt, en riktigt SC (duckar). Hoppas den kommer upp som riktigt bild här på Happy sen.

pbeijer skrev:
> Dick: Vad är det för fel på hecklern då, kört
> sönder en till?

Inget fel på Hecklern tvärtom var det den bästa cykeln jag haft och det var med stor sorg jag lämnade över henne till sin nya ägare ;) Att jag byter nu beror mest på en tillfällighet men det är alltid kul med nya prylar. Designen tillhör väl kanske inte min favorit men den ÄR faktiskt bra mycket finare i verkligheten och de tester jag läst är ju odelat positiva. Det som jag kanske känner en viss oro inför är dämparen, en Fox DXH Air, får se om den håller för en tjockis som mig ;)

//Dick

Färdigväntat för denna gång, puh. Touringhärken har fått sin remake med nytt styre, ställbar styrstam och nya väskor fram. Får väl se hur länge jag kan låta den va denna gång.. Tyvärr kan man när som helst hitta nåt på nätet som verkar ytterligare lite bättre och då börjar kampen för att hålla visakortet i plånboken igen, hehe..

hrkenfram.JPG

Avbeställde från S-tec, omständigt och alldeles åt helvete för lång leverans tid..5 v för att få fram dom däringa Frm hjulen ..
Får väl springa runt med den nya ramen på ryggen i Österrike nästa vecka..
100_0897.jpg

Kommer nog se rätt dum ut då..
100_0880.jpg

Säkert hur prisvärdiga som helst mr Baltazar :( Gått som på nålar hela veckan då dom lova lev denna vecka. Nästan som man får lust att lägga sig ner och halsa koskenkorva .

Ramen e ok pappa Bigmoll:)

vito skrev:
> Säkert hur prisvärdiga som helst mr Baltazar :(
> Gått som på nålar hela veckan då dom lova lev
> denna vecka. Nästan som man får lust att lägga sig
> ner och halsa koskenkorva .
>
> Ramen e ok pappa Bigmoll:)

du menar att de skulle leverera denna vecka, men idag, fredag o hör de av sig o säger att det tar 5 veckor?

Väntat 3v, idag på tel blev det 2v till(maybe more)..3+2=6 veckor

MoeJoe skrev:
> Färdigväntat för denna gång, puh. Touringhärken
> har fått sin remake med nytt styre, ställbar
> styrstam och nya väskor fram. Får väl se hur länge
> jag kan låta den va denna gång.. Tyvärr kan man
> när som helst hitta nåt på nätet som verkar
> ytterligare lite bättre och då börjar kampen för
> att hålla visakortet i plånboken igen, hehe..

en bra framskärm på den bara och du är redo för allt. =)

Sådär, lite prylar från cyclecomponents beställt, ingen direkt stress men det är klart man är sugen! ;)

bla
Brooks B17 i svart
Vittoria, Diamante Pro 700*23 :)

Lika bra att lägga ordern ikväll istället för imårrn, annars blir det bara dyrare ;)

Senast redigerad av en moderator:
vito skrev:
> Väntat 3v, idag på tel blev det 2v till(maybe
> more)..3+2=6 veckor

3+2=6?? :D:D
nä, men förstår va du menar. undrar om de hade svårt o få tag i naven.

Vartex suger! Jag väntade på en fälg i två månader och på ett lampfäste i över ett halvår!

Beställde just ett par Salsa delgado disc 29" med nav och ekrar från CC.

Ska bli spännande att se dessa fälgar.

Finns det något bra botmedel mot väntan på beställda grejor? någon som har något bra förslag, då förutom att sitta o dregla över en cykel katalog inte räknas :D

Man kan meka när man börjar bli otålig..

Finns alltid saker att fixa..

Jag högglanspolerade min sadelstolpe och styrstam.. I väntan på att kunna bygga min fixie =)

Varför går tiden så långsamt när man väntar?

Paketförlopp:
Plats Datum Lokal tid Aktivitet
LANGENHAGEN, DE 17/05/2006 2:06 EXPORT SCAN
LANGENHAGEN, DE 16/05/2006 23:32 ARRIVAL SCAN
KIEL-WELLSEE, DE 16/05/2006 20:45 DEPARTURE SCAN
16/05/2006 17:35 ORIGIN SCAN
16/05/2006 13:41 PICKUP SCAN
DE 16/05/2006 3:57 BILLING INFORMATION RECEIVED

Beställde 48t XT-vev och XT-framväxel från bike-discount, den 24 maj. Typiskt att där skulle komma en röd dag + helg emellan...
Igår på eftermiddagen fanns paketet i Malmö. Det närmar sig! :-))

ibland blir saker jobbiga. En kompis slängde med ett par växelreglage och vajrar åt mig, men beställningen kom aldrig iväg. sen beställde jag bromsar ifrån CRC, med DHL för att få de snabbt. de kom i tid och bra men fel frambroms. Nu måste jag skicka tillbaka den och vänta en massa för att få cykla i skogen. ):

paket på väg till mig också. Hoppas Schenker inte tar så lång tid på sig med tanke på att jag bor i Helsingborg.

2 veckors väntan på (ännu) en väska från Carradice.. Segt. En Cadet sadelväska som med smärre modifikationer ska få sitta under styret istället när mycket ska med.

Svår kamp mot beställnings-suget från CRC; prylar till drivlina, pedaler, däck och slang, större vattenrygga mm mm... Lite kläder.. chainslap-guard kanske, några trevliga grips..

Argumentet jag kör med mig själv är "-Ja, du ska få beställa alla sakerna, men först sliter du på det befintliga ett tag till så de kan kasseras istället för att ta plats.." :-)

Nu väntar jag igen. Gjort det nu i 30 dagar på min nya racer. Känns som den aldrig kommer. ):

Samma här.. Ungen skulle ha kommit i söndags och nu är jag livrädd att den ska komma på lördag när jag är ute och jagar monster i Hellas...

Det är jobbigt att vänta på prylar. Tyskarna skrev fem arbetsdagar och idag har det gått fem arbetsdagar. Det kanske är att de tar fem arbetsdagar på sig att bygga hjulen och sedan tar leveransen till norrland...väldgit lång tid=(

/Erik

Tråkigt att det fortfarande inte har kommit! Jag sitter och väntar på lite pedaler och annat krafs från h&s bike-discount. Tråkigt att vädret är långt ifrån racer-väder just nu :(

/John

cerro skrev:
> Nu väntar jag igen. Gjort det nu i 30 dagar på
> min nya racer. Känns som den aldrig kommer. ):

mm, väldigt tråkigt. Vädret är inte så fint här heller men ändå. Jag har då köpt pedaler, ligger och dammar. Vad har du beställt för några?

Jag väntar på schwalbedäck.

Förresten, har nån en aning om man köper "andra" varor från fultyskland (typ sprit), är det jag som beställare som begår ett brott eller är det speditören? När kommer prejudikatet?

Jag beställde ett par Look Keo Classic. Försökte komma så billigt undan som möjligt men ändå få så bra så att man slipper byta för att man irriterar sig på dem. De har ju iaf fått bra kritik på olika användarrecensioner.

Va har du för några?

/John

JLarsson skrev:
> Förresten, har nån en aning om man köper
> "andra" varor från fultyskland (typ sprit), är
> det jag som beställare som begår ett brott eller
> är det speditören? När kommer prejudikatet?

Det korrekta svaret torde vara "ingen".

Men bortsett från det så finns det väl inget som talar för att det skulle vara speditörens ansvar att du betalar skatt? På samma sätt som Posten inte begår narkotikbrott om jag skickar lite drickheroin till dig.

JohnnieFoxes: Blev ett par Time RXE. Snygga, lätta och hyffsat pris.

aargh! Har väntat över en månad på min Reba från Hibike.dk. De sa 2 veckor när jag beställde, ska man börja skicka hotmail snart eller bara tyst vänta?

klart som fanken att du ska skicka massa sura mail! Det går nog inte fortare, men det känns bättre.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp