Vänta på paket-tråden! Del. II

Många klibbor. Dessutom köpte jag inte något från något av de andra märkena än Continental :-)

Bilagor

• WP_20170125_17_51_51_Pro.jpg
    WP_20170125_17_51_51_Pro.jpg
    257.6 KB · Besök: 105
Blev drabbad av DHL Freight vid senaste beställning från Bike24.
Måste antingen:
* Ta ledigt från jobbet för att de eventuellt ska leverera någon gång 08:00 - 12:00
* Åka 33 km enkel resa till Rosersberg och vara där före 18:00

Anpassar jag mig inte så skickar de tillbaka paketet till Tyskland...

r2-bike, som också skickar via "DHL" hanteras av Postnord i Sverige, vilket är ett under av smidighet jämförelsevis.
Efter ett (fejk)utkörningsförsök hamnar det automatiskt på lokala utlämningsstället, vilket i mitt fall är ICA inom gångavstånd.

Hur funkar kalibreringen med en sån? Har du möjlighet att göra det? Tänker att det är onödigt att ha ett så fint och precist verktyg om man inte kan kalibrera det med jämna mellanrum...

Var ett tag sedan sist men nu e ja tebax =0)

RF Crank Boots
p5pb8330850.jpg

Brunox Fork Deo
9d4a31ab487000abede8756c588d975e64c57757..jpg

AMS Frame Guard
ams-honeycomb-frame-guard-xl-2016_656x405.jpg

SRAM PC-1110
s-l1000.jpg

Fulcrum hjul
redpower.jpg

Muc Off Bike Wash (ber om ursäkt för bilden)
5508645349_874de69db2_b.jpg

Comp 650B 2017
2it3803.jpg

Ups-Kristoffer äger. Två klockrena leveranser inom en vecka. Ringer upp och kollar om jag var hemma och ringer tillbaka när han blev 15 min sen. Nöjd kund.

xyklisten sa:
marr sa:
xyklisten sa:
Inväntar ett MCFK styre från R2-bike.

Billigt :D cooolt!
Rea nu, så det känns som ett fynd. Råkade också kompletteras med en MCFK sadelstolpe från annan "leverantör" :)

Du kunde ha köpt min på köp och sälj!? :D

Väntar på...
Lager till maestrolänkage.
Specialized Prevail 2.
Lockoutreglage.
Nytt batteri till robotdammsugaren.
Nytt kamerahus till en gammal gopro.
Conti gp4000 s2.
Slangar och fälgband.

NickPick sa:
xyklisten sa:
marr sa:
xyklisten sa:
Inväntar ett MCFK styre från R2-bike.

Billigt :D cooolt!
Rea nu, så det känns som ett fynd. Råkade också kompletteras med en MCFK sadelstolpe från annan "leverantör" :)

Du kunde ha köpt min på köp och sälj!? :D

Väntar på...
Lager till maestrolänkage.
Specialized Prevail 2.
Lockoutreglage.
Nytt batteri till robotdammsugaren.
Nytt kamerahus till en gammal gopro.
Conti gp4000 s2.
Slangar och fälgband.
Tyvärr inte rätt dimensioner... :(
Idag landar styret :) Och bara en månad tills jag har en cykel att sätta det på...

Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Nu har if hjälmen kommit, ska provas i helgen :)

850kr med frakt.

Den var väldigt..... Grön ;-)

Ja det är ju skönt?

Vid lövsprickningen i vår kommer du försvinna.
Det kommer gå rykten om en huvudlös cyklist, alla barn på bygden kommer gråta sig till sömns :-P

Oooo yes! Äntligen sön dom jävlarna få!

Idag kom mitt lager från TheHubDoctor. Har tittat på trackinginfon i drygt en vecka tror jag, har stått "in transit" sedan 3 feb., men plötsligt låg det i brevlådan idag. Men fortfarande "in transit".

Väntar på en Canyon Dude 9.0 SL 2016... samt reverb stolpe, nya spd-dojer, 4,8 DDdäck till duden, ny kedja ifall befintlig blir för kort, lite cykel-lysen, en garmin 520, göra tubeless-kit... säkert glömt något. Har shoppat loss som en blådåre...

Cykeln skickades idag.... kommer bli långa dagar nästa vecka när den borde börja dyka upp + alla andra grejer.

vadaren sa:
Väntar på en Canyon Dude 9.0 SL 2016... samt reverb stolpe, nya spd-dojer, 4,8 DDdäck till duden, ny kedja ifall befintlig blir för kort, lite cykel-lysen, en garmin 520, göra tubeless-kit... säkert glömt något. Har shoppat loss som en blådåre...

Cykeln skickades idag.... kommer bli långa dagar nästa vecka när den borde börja dyka upp + alla andra grejer.

Till och med Canyon borde väl leverera en cykel med en kedja som är tillräckligt lång? =)

h.g.j sa:
vadaren sa:

Till och med Canyon borde väl leverera en cykel med en kedja som är tillräckligt lång? =)

Haha, ryktas om att den blir för kort när man flyttar bak hjulet till bakre positionen i dropoutsen. Men går inte att hitta något konkret om detta. Sen är nya kedjan lite mer vacker :-)

I morse fick jag en besynnerlig leverans av ett inrikespaket, eller snarare ett vadderat kuvert.

Drack kaffe och kollade mailen i morse då det plingade tlil i inboxen. "Ditt paket från xxx är levererat. Ett paket har levererats till din postlåda med MTD postlådepaket. Töm din postlåda, särskilt om den finns på tomten eller i trapphuset"

Mycket riktigt, i postlådan låg försändelsen. MTD=MorgonTidig Distribution, tidningsbudet alltså.

Väntar på ny jacka och grepp för stigcyklingen - ska bli fint efter att ha kört med risig isärfallande jacka och "gashandtag" på vänster sida senaste månaderna. Spontanköpte ett par armbågsskydd också, får se om de var nåt att ha.
Nu gick det dock såhär med DHL - jag måste glömt skriva att den skulle till DHL-agenten och den hamnade hos PostNord.
Det blir kanske ingen paket-afton ikväll alltså. :(
Men man kan ju hoppas, då det ändå är rätt stad, och felsorteringen noterades några timmar innan mitt PostNord-ombud får sina paket för dagen.

Bilagor

• postnordforsenap.png
    postnordforsenap.png
    11.8 KB · Besök: 119
Imorse hade PostNord track&trace glitchat ur. Det var inget glädjebesked när den blev online igen - "felsorterad" IGEN och ETA är flyttat till imorgon.

Beställde i söndags, valde DHL från bike-components - glömde tidigare knep att hoppa över PostNords utlämning.

Bilagor

• postfnordirrar.png
    postfnordirrar.png
    14.8 KB · Besök: 112
WTF?! Kan det här stämma?
Dags för lång telefonkö, hoppas att detta är spöken i databasen eller nåt, och jag kan få mitt paket nån gång.

Bilagor

• postfnorduteocyklar.png
    postfnorduteocyklar.png
    21 KB · Besök: 100
Enligt PostNord är det sant, men postnumret och namnet på paketet är inte mina, så eventuellt har Bike-components gett mig fel kollinummer, men var är då mitt paket?
Har nu kontaktat BC.

Kan inte frammana tillräckligt överdrivna facepalms och suckar för den här nivån av fail.

Tillbaka
Topp