Vänta på paket-tråden! Del. II

Väntan är över ?
14595010392391002650674.jpg

Fler bilder kommer senare!

Väntar på en ny cykeldator (Sigma Rox 6.0) då jag lyckades bryta sönder min nuvarande när jag skulle vrida den på styret för den satt lite snett.. :( Hade kostat på med extra fästen och givare till den gamla för att kunna använda den på flera cyklar, och tur nog så ska denna fungera med dom givare som jag har redan :) Blev två par nya BBB glasögon också som var nedsatta till halva priset. :)

Väntar på att min sån här ska komma vidare mot sitt mål. Den befinner sig för tillfället i Järfälla enligt spårningen av paketet men åker förhoppningsvis båt mot mig ikväll eller tidigt imorgon.
49.jpg

Paket 1.
RS SID XX World Cup

Paket 2.
Oakley Jawbreaker
40 x gel

Tyskarna verkar sjukt mycket effektivare denna gången som fått min gaffel till Sverige redan från igår, medan britterna inte har lyft ett finger än.

Nu har Holländarna tydligen fått mina pengar och lovade därför att skicka hjulen (Shimano WH-9000-C35-TU).
Kan jag få dem innan nästa helg?
Dags att beställa tuber.

Edit: Tur man är en fena på holländska. "Uw bestelling is verstuurd en afgerond". Din beställning är förstörd och avrundad, eller nåt.

Senast ändrad:
Hope styrlager beställda genom Niel på Velotek. Synerligen hjälpsamt ställe!
Även positivt att man får öva på den där skol engelskan ibland;-)

Väntar på SS-drev samt distanser beställt på Ebay. 25 dolares istället för Surlys apdyra drev som ser typ likadant ut, där inga distanser ingår (bara de kostar typ 400 pix!). Utöver det Schwalbe Evo-slangar till båda skogscyklar, från Bike24 som verkar vara de enda som har dem i lager. Orkar inte mecka med slanglöst längre och tänkte att om de håller bra så är kostnaden inget att bråka om i långa loppet.

Då min HT fyller 10 år i år så valde jag att köpa en ny, fulldämpad.
Fast jag hade inte tänkt lägga ut så mycket som det nu blev... ;-)
Leverans nästa vecka, sen får man lista ut fästen för smärre väskor samt vattenflaskor...och se ifall man vågar använda den för att pendla till jobbet. En klass 3-kätting är redan inköpt, matchande hänglås finns sedan tidigare.
Då jag aldrig haft något mot fast monterade lås så har jag även beställt ett Linka, med leverans i juni...

Bilagor

• Haibike_SDURO_AllMtn_RC_2016.jpg
    Haibike_SDURO_AllMtn_RC_2016.jpg
    126.2 KB · Besök: 39
  • Black_Lock_Side_sm.png
    Black_Lock_Side_sm.png
    15.9 KB · Besök: 49
mikipedia_ sa:
fredrik168 sa:
mikipedia_ sa:
Nu ska här servas pike! Har precis klickat hem ett 20pack foamrings och en burk Sram butter.
vart klickade du?

http://www.gabelprofi.de/en/RockSho...-Qty-20.html?listtype=search&searchparam=Foam

Det står att dom inte har i lager men andra har sagt att det funkar hyffsat fort med leveranserna iaf så jag provade.
Sen har jag inte hittat nån annan stans där bara foamringsen funnits heler.

Nu har mina foamrings kommit:-)
Synd bara att jag köpte ett par av jofa i morse:-(

Ligger på marinering tills ytterbenservice imorgon.

Bilagor

• DSC_0617.JPG
    DSC_0617.JPG
    168.6 KB · Besök: 33
Om jag har detta ordernummer från wiggle och vill prova hämta ut ett paket från ombudet, vad uppger jag då? Ändras inte nuffrorna?
"6220590280"

NickPick sa:
Om jag har detta ordernummer från wiggle och vill prova hämta ut ett paket från ombudet, vad uppger jag då? Ändras inte nuffrorna?
"6220590280"
Ordernummer är nog rätt ointressant för ombudet.

Vad händer om du söker på numret på aktuellt fraktbolags hemsida?

Rattnalle sa:
Det är rätt ointressant hur noga skumringarna marineras, de kommer inte att vara så grundligt dränkta i gaffeln sen ändå..

Det är klart att det blir bättre smörjning av gaffelbenen under längre tid om de är dränkta i olja. Annars vore det ingen vits att olja in dem alls eftersom det ändå finns olja nere i benen.

Makten sa:
Rattnalle sa:
Det är rätt ointressant hur noga skumringarna marineras, de kommer inte att vara så grundligt dränkta i gaffeln sen ändå..

Det är klart att det blir bättre smörjning av gaffelbenen under längre tid om de är dränkta i olja. Annars vore det ingen vits att olja in dem alls eftersom det ändå finns olja nere i benen.
Jag är inte övertygad om att det gör så stor skillnad alls heller.

Lite ironiskt.
Fick precis veta att mina nya Schwalbe One Pro 25mm skeppas från Tyskland. Så får jag punktering runt vändplan på mina gamla One... De är fö helt utslitna. Kan inte ge någon exakt sträcka men de har gått långt. Bra däck. Inga punkteringar utom idag. Petade i 15ml gucka och vips så blev de hela igen. Galet bra det där,

Makten sa:
mikipedia_ sa:
Ligger på marinering tills ytterbenservice imorgon.

Krama dem i oljan, annars har du kvar massa luft inne i skumgummit. De ska vara helt dränkta och det blir de inte av att bara ligga:-)

Givetvis!

@rattnalle

Jag är övertygad om att foamringsen gör mer nytta när dom är för dränkta, prova att ta ur dina nästa gång å krama ur dom?

Rattnalle sa:
NickPick sa:
"6220590280"

Verkar inte gå att söka... Det är wiggles gratisfrakt.
Nya pedaler till svärfar. Tänkte montera åt han nu i helgen så han fick prova på spd sl. :) Jaja... Får la vänta då!

NickPick sa:
Rattnalle sa:
NickPick sa:
"6220590280"

Verkar inte gå att söka... Det är wiggles gratisfrakt.
Nya pedaler till svärfar. Tänkte montera åt han nu i helgen så han fick prova på spd sl. :) Jaja... Får la vänta då!
Har du inget spårningsnummer är det bara att vänta på en avi tyvärr

...och där var det lite blandade smådetaljer på gång för att göra nya cykeln lite mer personlig, dessutom en ny kortare styrstam för att eventuellt få bättre kontroll på skogslekandet.

Varför får man inte saker direkt när man beställer? Är dags snart att någon uppfinner teleportering av prylar så man får dem direkt vid beställning.

UPS är verkligen underbara att ha att göra med. Flexibiliteten är exakt lika med noll och deras hämtställe ligger mitt ute i ingenstans.

De var snabba på att svara i telefon iaf, alltid något.

Rattnalle sa:
UPS är verkligen underbara att ha att göra med. Flexibiliteten är exakt lika med noll och deras hämtställe ligger mitt ute i ingenstans.

Jo de är ingen hit. 7mil rätt ut ingenstans från mig ligger deras place.

marr sa:
Rattnalle sa:

Jo de är ingen hit. 7mil rätt ut ingenstans från mig ligger deras place.
Jag har bara 2 så jag ska väl inte klaga. Från Falun var närmaste i Västerås :-)

Skönt att de inte finns här på ön då så att jetpak tar över och hanterar leveranserna istället när de kommer med ups från fastlandet.

Jetpak var minst sagt väldigt flexibla för mig när jag fick min cykel. De ringde mig 2 ggr och på andra försöker hörde jag det. Då hade de varit hemma och knackat på men tjejen som var hemma hade inte hört det så han hade redan åkt när han fick tag i mig i tele. När jag sa att hon var hemma åkte han tillbaka igen och provade en gång till och den gången öppnade hon.

Cykelabstinensen vet inga gränser under tiden jag väntar på min KTM Scarp 29 Prestige som enligt senaste uppgift skall anlända nästa vecka. Har fått låna en polares cykel för att kunna trampa runt så länge.

Passade även på att klicka hem ett par Custom Oakley Radar EV i Svart/orange som nu lämnat ihopplockningen och befinner sig i Memphis

Tillbaka
Topp