Vänta på paket-tråden! Del. II

Snart så!

dhl.de sa:
Status From Thu, 27.10.16 07:41
The shipment has been loaded onto the delivery vehicle

BTW Fiffigt att DHL (Freight) nummer SMSar i förväg så man antingen kan boka en tid för leverans eller välja att hämta själv. Tidigare i år kom det istället en pappersavi i brevlådan...

Sambal Oelek sa:
Sambal Oelek sa:
mitt STORA paket är på väg med Schenker nu men det går inte att beräkna ankomstsdag, vad fruktansvärt det är att vänta :) men borde ha det till helgen tycker jag!
jaha, det sket ju sig rejält. Inte hänt något alls på en vecka. Undrar vad är frågan om. Ringer Schenker, han kollar. Men får till svar "vi vet inte vad som hänt". Nähä?!?! Men va f---n, det har suttit på terminalen i en vecka nu. Kanske de har använt det som kaffebord!?
nu har det kommit iaf, gick väldigt fort bara det lossnade från avsändarlandets terminal. Sedan *plupp* så hamnade det här och man fick bestämma hemleverans. Valde en kvällstid dagen efter, så de kom vid ca 18 ända hem till dörrn. Väldigt bra! Och tur att jag inte försökte hämta själv, hade inte fått in paketet i bilen, det var det största paket jag skådat :)

NLC sa:

IMG_4248.JPG

IMG_4242.JPG

Vassegod...här är bilder! ;)

Senast ändrad:
Fan vad less jag blir, har så oerhört sett fram emot min cykel.
Såg att utkörningen var påbörjad och frun hann precis hem när cykeln kom. Paketet ser ut som om den har varit med om tredje världskriget!!
Hur fan kan man ens behandla paket sådär? Det verkar som att det är befogat med kritiken mot Postnord på sistone.
De är ett jäkla skämt
20161117_144017.jpg

20161117_145929.jpg

Såg ungefär likadant ut på andra sidan, sen har de tejpat ihop det...
Och givetvis så har jag minst tre lackskador på cykeln. Så nu blir det väl en lång väntan på utredning och skit!!

Bilagor

• 20161117_150522.jpg
    20161117_150522.jpg
    14.1 KB · Besök: 77
Bulldog76 sa:
Fan vad less jag blir, har så oerhört sett fram emot min cykel.
Såg att utkörningen var påbörjad och frun hann precis hem när cykeln kom. Paketet ser ut som om den har varit med om tredje världskriget!!
Hur fan kan man ens behandla paket sådär? Det verkar som att det är befogat med kritiken mot Postnord på sistone.
De är ett jäkla skämt

Såg ungefär likadant ut på andra sidan, sen har de tejpat ihop det...
Och givetvis så har jag minst tre lackskador på cykeln. Så nu blir det väl en lång väntan på utredning och skit!!
Hur kan du vara så tvärsäker på att det är postnords fel det finns flera i fraktkedjan som kan ha stökat till det.

Det kan jag ju inte förstås, dock så har det skickats via tyska DHL som äger Postnord, (har jag i alla fall för mig) Så på ett sätt är det samma bolag....
Strunt samma vem som kastat paketet, tråkigt som fan är det i alla fall....

Väntar, och väntar, och väntar. Och väntar. Nästa dag väntar jag. Nästa dag vaknar jag och väntar. Och väntar.

Polar cykeldator V650 kommer snart!

Bilagor

• 1ECAD2B2-5108-4114-8DEE-0D03DA69D225-1177-0000017AE12C781C_tmp.png
    1ECAD2B2-5108-4114-8DEE-0D03DA69D225-1177-0000017AE12C781C_tmp.png
    29.2 KB · Besök: 62
Bulldog76 sa:
Det kan jag ju inte förstås, dock så har det skickats via tyska DHL som äger Postnord, (har jag i alla fall för mig) Så på ett sätt är det samma bolag....
Strunt samma vem som kastat paketet, tråkigt som fan är det i alla fall....
Dhl har inget ägare förhållande i postnord.

Klickade nyss hem en svart/vit Bell Stoker och en mystisk tröja på rea från Bike-Components som det står 3min 19sec på. Nån här som vet vad det betyder? Tiden det tar att byta slang eller?

I mitt fall skulle det kunna betyda tiden det tar att rulla ner med cykeln från lägenheten in till centrum... :o)

3min19sektishaBC.jpeg

BellStokerBlackWhite.jpeg

Johan Falk sa:
Klickade nyss hem en svart/vit Bell Stoker och en mystisk tröja på rea från Bike-Components som det står 3min 19sec på. Nån här som vet vad det betyder? Tiden det tar att byta slang eller?

I mitt fall skulle det kunna betyda tiden det tar att rulla ner med cykeln från lägenheten in till centrum... :o)

Plötsligt händer det... (orderdatum var 4 september, leverans till min brevlåda idag 5 december)

======================================

Destinations land: Sverige
Ursprungs Land: Kina
2016-11-30 08:28 Sverige, Stockholm, att utbyta Bureau
2016-09-19 11:46 Shanghai Pudong, vänster navigering
2016-09-19 10:32 Shanghai Pudong, reach
2016-09-18 14:03 Exchange Bureau i Hangzhou, har exporterats
2016-09-18 12:30 Exchange Bureau i Hangzhou, har exporterats för att öppna
2016-09-17 18:25 Zhuji mail bearbetning center, vänster, och nästa stopp "Zhuji"
2016-09-17 15:00 Zhuji mail bearbetning center,
2016-09-17 14:59 Zhuji postförmedling center har skicka och ta emot
======================================

Bulldog76 sa:
Paketet ser ut som om den har varit med om tredje världskriget!!
Hur fan kan man ens behandla paket sådär?

Såg ungefär likadant ut på andra sidan, sen har de tejpat ihop det.
surt! tyvärr vanligt verkar det som, mitt stora paket kom med Schenker och såg typ likadant ut, men som tur var hade innehållet klarat sig, en liten lackskada på utstickande del iofs men sket i det då det ändå skulle blivit så efter en veckas cykling. Sade till chafförn men han sade helt lugnt att om det skulle vara något får jag höra av mig så får man göra en reklamation. Man hade väl ett dygn på sig eller vad det var.

Race Face Next35 riser handlebar
20mm rise - stealth

Ritchey WCS headset lower drop IS52/40 HT52-56mm, svart

Ritchey WCS headset upper 8.3mm top cap IS42/28.6, svart

SDG Circuit Mountain
Black / Yellow Graphics

Race Face Atlas35 stem
50mm

Race Face Cinch BSA30 Bottom Bracket, 68/73mm

Race Face Turbine30 crankarms
170mm - black

Race Face Half Nelson single lock-on grips
yellow

Manitou Mattoc Pro 2 27.5 160mm 1.5 Tapered QR15 DH Air

Väntar på att Syncros Dropper 2.0 ska komma in i lager nu samt att hitta en 38.1mm klämma.

Klickade nyss hem 2 st 2.15" Big Ben (klockrent namn, hehe) till vardagscykeln. Rea på Bikester just nu, 250 kr/st. Som (h)julklapp till mig själv pga utebliven vinter hittills i Bohuslän, så jag ska kränga av dubbdäcken så fort paketet kommit fram. Sen blir det väl säkert vinter till nyår bara för det...

big2.15.jpg

Känns som jag väntat en evighet på ett kolfiberpaket från Slovenien. Men cykeln delarna ska på är inte ens beställd så ingen panik precis. Roligt att bygga en riktigt lätt mtb igen :)

Ett par DT350-nav (fälgarna har redan anlänt) och ett Force22 vevparti till vinteruppdateringar av sambons finräser.

Återstår att beställa ekrar och nipplar, ventiler samt hitta lämpliga TL-ready däck 28-32 mm.
Målet är att det skall vara klart till planerad Sicilienresa i vår.

Senast ändrad:
till min stora förvirring har trainer 2.0 nått Sverige och står som ute på leverans, då kan det komma pp fredag.

anledningen att jag inte får gläde istället för förvirring är att jag har en stor känsla av att de inte kommer lyckas ge mig det denna vecka...

genom halva europa på 2 dagar men inom några km i Sverige...

Johan Falk sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Kom redan idag! oj oj vilken service

Ett fotografi på det aktuella objektet uppladdat via digital förbindelse emotses någonstans i detta forum före 30 december 2016.

ska sätta mig idag skruva.

fungerar skiten tillfredställande får jag hålla mitt inre löfte om 4000 mil nästa år om det kommer detta året.

Om du har ett heltidsjobb och satsar på att prestera skulle jag avråda från att försöka cykla 4000 mil på ett år, i synnerhet om du dessutom tänkt lägga en del tid på icke-mil-producerande inomhuscykling.

cerro sa:
Nu händer det saker, Cykel blev beställd och fått riktigt bekräftelse på lite delar till den :D Snart vår?

Vad blir det? En lätt mtb har jag förstått.
Själv har jag fått min cykel jag skrev om här för typ 4 månader sedan...
Nu är en lite lättare stolpe hem och snart Conti gp4ks2. Oklart om jag ska ha 23 eller 25 bara.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp