Vänta på paket-tråden! Del. II

Vänta o vänta. Dom är ju här nu! :-)

IMG_20170317_154530343.jpg

Väntar på en CruX sport e5 svarta.. ? Runt en vecka bort, men vem gillar inte att vänta på paket... :)

Bilagor

• D55917F1-772E-4F57-BCD8-496A9332E540-11591-0000091D20FFA115.jpeg
    D55917F1-772E-4F57-BCD8-496A9332E540-11591-0000091D20FFA115.jpeg
    130.2 KB · Besök: 53
qma sa:
Enligt PostNord är det sant, men postnumret och namnet på paketet är inte mina, så eventuellt har Bike-components gett mig fel kollinummer, men var är då mitt paket?
Har nu kontaktat BC.

Kan inte frammana tillräckligt överdrivna facepalms och suckar för den här nivån av fail.

Det visade sig vara spöken i databasen och ett väldigt vilse paket som till slut hittade till mig 14 dagar efter DHL-inlämningen från BC.
Inget paket-foto tyvärr då min mobil-kamera är paj.

Det var ett mysigt och välbehövligt paket innehållandes:

* Jacka (Mavic Crossmax Ultimate Convertible)
* Grepp (PRO Lock-On Sport 32 mm - testar 2 mm fetare grepp för första gången, känns riktigt bra monterade.)
* Armbågsskydd (661 Comp AM den större modellen. Mina första lösa - har bara haft såna i DH-västen förut.)
* BC tubelessventiler - ska prova slanglöst igen - hade slarvat bort en ventil sen förra gången.
* Lite småpryttlar

Glad och nöjd med paketafton. :)

Efter nästan tre års velande är äntligen ett par lagom dyra cx-hjul på väg till mig. DT Swiss R 32 db. Passade även på att fucka upp ekonomin med ett workscomponents styrlager till mtb´n.
dt-swiss-r-32-spline-wheelset-front-hub.jpg

Beställt sram red bak och framväxel. Fick en avi i brevlådan igår så idag cyklade jag dom två milen genom snö och slask för att hämta paketet men fick vända hem tomhänt. Paketet var tydligen försenat. Fraktjakt hette budfirman. Aldrig hört talas om tidigare.

Cannondale jekyl 1000 sa:
Beställt sram red bak och framväxel. Fick en avi i brevlådan igår så idag cyklade jag dom två milen genom snö och slask för att hämta paketet men fick vända hem tomhänt. Paketet var tydligen försenat. Fraktjakt hette budfirman. Aldrig hört talas om tidigare.
Detta verkar vara det senaste, att "paketet finns att hämta" men egentligen inte. Jag har 5min gångväg och inga 2mil cykel, irriterande ändå. Man blir mer förvånad när allt funkar.

Postens app är faktiskt väldigt bra, men jag undrar om dom inte gått in lite väl hårt för att informera sina kunder om vad som händer med paketen.

Får först mail från Evans med trackingnummer Dpd.
SMS från Posten om att paketet är mottaget i Sverige någon dag senare.
Mail med samma information.
Pushnotis från postappen om att dom skickat ett sms.
Pushnotis från appen igen, dom har mailat också, tack tack.

Men sista sms:et från DHL med val om att hämta ut på deras terminal eller att vara hemma mellan 7-16 vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Postens app uppdaterar fortfarande paketets väg genom Sverige, så jag vet inte riktigt var DHL kommer in i bilden. Har inga fler paket på väg vad jag vet.

Fan vad det suger att vänta på paket, jävla plåga.... Blir ju inte bättre av att man sålt hojen och fått låna en XC hoj från 2008 sålänge..

Jag väntar på jätteviktig sadelstolpsklämma från Rose. Nu kom mail med bekräftelse om att det är skickat, trodde jag. Det visar sig att dom skickat mig ett par fula cykelbyxor ?

Skrmavbild2017-04-03kl.08.17.27.png

Spacekitty sa:
Jag väntar på jätteviktig sadelstolpsklämma från Rose. Nu kom mail med bekräftelse om att det är skickat, trodde jag. Det visar sig att dom skickat mig ett par fula cykelbyxor ?

Varför beställer du fula byxor om du vill ha en sadelstolpsklämma? :p

Inget är som väntans tider, har två försändelser som sedan igår kväll ligger på DHLs terminal - ca en mil bort - men har ännu inte fått någon avisering om att antingen boka tid för utkörning eller hämta själv. Söker jag på https://activetracing.dhl.com/DatPublic/datSelection.do med mina referensnummer får jag fram inrikes sändningsnummer, men frågan är då om man kan hämta paketen redan nu eller måste vänta på att "iförvägsboka" ...

Fick precis en avisering från dhl, kan få det utkört på måndag eller tisdag mellan 8 och 10, eller hämta själv i en stad 4 mil bort, jävla skit firma

Ja bor man inte nära ett Service Point suger alternativen när paket levereras med DHL freight

För mig gick det bra att hämta, men kanske inte snabbaste sättet eftersom de ännu inte var inskannade för avisering...

Livet utan bil ska bli lite bättre!
Väldigt peppad på denna lastcykel med lite klassisk design och färgmatchning, 24" enkelsidigt hängda framhjul.
Elassisterad och en självlutande ram (styrlagret är vinklat framåt så ramen faller inåt i kurvorna), känns som en bra kombo. .. och ett pris på 15kkr + frakt. Blir säkert bra! :)
23433_195cdd7495357dc11206dbd36fa790d1.jpg

http://www.motorhandel.se/elcykel/orion-comfort-el-ladcykel-2424-50.0.7379.1.php

Bara att hålla tummarna för att DHL gör sitt jobb med hemleveransen.

Ett av årets roligaste inköp, och det är inte ens till mig! Lämnade precis England.

Den 29/4 blir grabben 2 år, oj vad det ska cyklas!

/Förhoppningsfull pappa

Bilagor

• IMG_1607.JPG
    IMG_1607.JPG
    79.1 KB · Besök: 160
bearthefear sa:
Ett av årets roligaste inköp, och det är inte ens till mig! Lämnade precis England.

Den 29/4 blir grabben 2 år, oj vad det ska cyklas!

/Förhoppningsfull pappa

Bisarrt hur bra det är med springcykel för ungarna. Min son körde det hela förra sommaren och förra veckan introducerade jag honom till en islabike cnoc 14.
Balansen satt så fort han satte arslet på den.. Lite svårt att komma ihåg att sätta ned benen då han stannar. Fyller tre år på fredag. ?
/stolt pappa

vntappaket.PNG

2.5 dygn för att få lastcykeln från Helsingborg till Luleå.. Bara att hoppas de lyckas få ut den till dörren före långhelgen, jag tar en till kaffe och funderar på saken.

Har inte riktigt medel att hämta 72 kg paket på terminalen utan taxi, vilket även känns surt när frakten kostade 900kr. Samtidigt är det just det problemet som lastcykeln är en del i att lösa, vilket känns kul, även om 441 liter är jävligt mycket även på en lastcykel.

Edit:
Nä såklart får jag inte mitt paket idag.
De väntar med att skicka en "smsavisering" för att boka tid för leverans till efter dagens leveranser redan är packade och utkörda.

Varför kan de inte genom magi eller teknikens jävla under skicka detta SMS så att paketet har chans att levereras samma dag om kunden svarar i tid? Skicka smset samtidigt som paketet lastas på lastbilen? Eller i alla fall samtidigt som det lastas av?

Men nej nej, varför ska jag få montera lastcykeln medan jag har tid under påskhelgen, småkrasslig som jag är.

Man borde i princip få prisavdrag på frakten om man hämtar paketet på terminalen själv, då har de incitament att lösa problemet., Tyvärr ligger terminalen 10km bort, väl untanför stan och jag känner mig inte sugen på att lösa problemet själv för att DHL inte har ett vettigt system.

Jag är sur, får nog ta en till kaffe, så blir magen också sur.

Senast ändrad:
Väntar på mitt dehå-dämperi som är på väg tillbaks till mig efter service hos Racing Bike. Ska bli skoj att fippla i ordning den hojen igen.

Mmm... Väldoftande nyservade grejor väntade på mig hos ombudet när jag kom hem från jobbet. Sorry för fruktansvärt sunkig mobilbild.

Bra upplägg för långhelgen - blir påskvädret så tråkigt som prognoserna föreslår så kan jag stanna inne och fippla med dehå-hojen. :)

Måste säga att fraktlösningen Racing Bike Sweden har med Schenker är trevlig - jag fick en fraktsedel för båda turerna i ett e-mail att skriva ut, vika och tejpa på paketet, sen var det bara att lämna det hos ombudet. Fraktkostnaden ingick i fakturan jag fick tillbaks.

Bilagor

• IMG_20170413_2004572.jpg
    IMG_20170413_2004572.jpg
    62.9 KB · Besök: 153
Blir nog oljig väst...

Snabbt går det inte att få paket när de skall gå förbi alla länder i EU innan de kommer till sverige. Inte alls bitter... nejdå.... *mutter*

GorillAPA sa:
När kan man anta att detta paketet dyker upp ?

Mitten av nästa vecka skulle jag gissa. Men jag har blandade erfarenheter av post från USA. En gång kom det efter en dryg vecka, en annan efter nästan en månad. (alltså tid efter det att usps rapporterat att planet lyft)

Tillbaka
Topp