Vänta på paket-tråden! Del. II

Idag kom

2 par långa cykelbyxor
1 par fotbollsshorts (till sonen)
2 Team Sky nutritionpacks
1 monteringspasta
2 nya flaskor (+ de två som följde med Team Sky ovan)
Lite verktyg.

I slutet på veckan kommer en större laddning med nya hjul, däck + massa verktyg. Och om 2 v bör det komma en till cykel + lite annat..... :)

Skoj med paket!

DHL:s Next day delivery från Storbritannien verkar ta fyra dagar till norra norrland ungefär en dag snabbare en med vanliga fraktsätt...Sverige: landet packet kommer för att dö?

Äntligen!

image.jpeg

Hade raderat smset från posten men hade sändningsnummer = fick ut paketet!

Makten sa:
Jag har fått ett oväntat paket till nån "DHL Swipbox" som aviserades per sms. Går det att ta reda på varifrån det kommer? Får ingen träff på kollinumret (som stod i sms:et) på DHL:s svenska eller tyska hemsidor, och jag är hemma och sjuk så jag släpar mig inte gärna kilometern bort och hämtar paketet utan att veta vad det är. Eller i alla fall från vem:-)

Lyckades släpa mig till Swipboxen igår och paketet innehöll en uppsättning kullager och en axel till FS:en. Trevlig garantihantering av Tindeberg! :-) Rätt smidigt att knappa in en kod och hämta paketet själv också måste jag säga.

Instämmer, swipbox är mycket smidigt. Den jag använder ligger dessutom bättre till än utlämningsstället och har bättre öppettider.

dhl.jpg

Mitt "express" paket har snurrat runt på arlanda i två dagar enligt DHL:s spårning:P Förmodligen anser senaste händelse att den avgått depån som är närmast mig (om jag har tur får jag paketet idag den är 40 mil bort:) )

Beställde nya handskar efter att ha lagt ifrån mig dem på nån buss eller nåt för nån vecka sen (ska kolla hittegods). Passade på att beställa däck och tubeless-ventiler till mitt beater-hardtail-bygge som pågår. Nu får vi se om DHL+PostNord blir smidigt, misär eller mitt i mellan den här gången.

Plötsligt händer det! Klurigt hur paketet har färdats från arlanda troligen med bil men oavsett så fick man nya hjälmen. Nöjd med passformen och framför allt looken?
sandydoull sa:
Mitt "express" paket har snurrat runt på arlanda i två dagar enligt DHL:s spårning:P Förmodligen anser senaste händelse att den avgått depån som är närmast mig (om jag har tur får jag paketet idag den är 40 mil bort:) )

Bilagor

• IMG_0378.JPG
    IMG_0378.JPG
    167.7 KB · Besök: 203
qma sa:
Beställde nya handskar efter att ha lagt ifrån mig dem på nån buss eller nåt för nån vecka sen (ska kolla hittegods). Passade på att beställa däck och tubeless-ventiler till mitt beater-hardtail-bygge som pågår. Nu får vi se om DHL+PostNord blir smidigt, misär eller mitt i mellan den här gången.

Mini-follow-up - jag var hos SL hittegods för första gången nyss och letade. Ett ord: Glovepocalypse. Bisarrt många handskar men som tur är kronologiskt ordnade, så jag är ändå saker på att de inte var där.

qma sa:
Schreddan sa:
När man beställer från Bike-Components, hur lång tid brukar det ta från att det står på DeutschePost/DHL-trackingen:
"Status am Fr, 05.05.17 08:50 Uhr
Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung"

Tills paketet är sökbart hos Postnord?

Nu har det iofs varit helg men förra paketet kom aldrig till Sverige utan gick tillbaka till BC, från just den statusen.

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!

1-2 dagar max när det funkat bra (de flesta gånger, men verkligen inte senaste gången, då det blev ett slags paket-inception som varade i två veckor).

Kan meddela att även det andra paketet idag vänder i Hamburg och åker tillbaka till BC. Det kom inte heller över till Postnord.
Två paket i rad (med likadant innehåll) som inte kommer fram, kan inte vara en slump.
Nån mer varit med om det?

Schreddan sa:
qma sa:
Schreddan sa:
När man beställer från Bike-Components, hur lång tid brukar det ta från att det står på DeutschePost/DHL-trackingen:
Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung"

Nu har det iofs varit helg men förra paketet kom aldrig till Sverige utan gick tillbaka till BC, från just den statusen.

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!

1-2 dagar max när det funkat bra (de flesta gånger, men verkligen inte senaste gången, då det blev ett slags paket-inception som varade i två veckor).

Kan meddela att även det andra paketet idag vänder i Hamburg och åker tillbaka till BC. Det kom inte heller över till Postnord.
Två paket i rad (med likadant innehåll) som inte kommer fram, kan inte vara en slump.

Tyskarna har kanske inte betalat för tjänsten "Leverans till adressat"?

ForesterGuy sa:
Schreddan sa:
qma sa:
Schreddan sa:

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!

Vad har du köpt då som är så farligt enligt Lostnord så dom returnerar? Tänkte så vi andra slipper dela din paketmisär?

mikipedia_ sa:
ForesterGuy sa:
Schreddan sa:
qma sa:
Schreddan sa:

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!

Vad har du köpt då som är så farligt enligt Lostnord så dom returnerar? Tänkte så vi andra slipper dela din paketmisär?

Haha! Broms, bakväxel, fett, Stans-gucka, tejp, klossar och sen småkrafs som vajrar+ANNAT.

Av dem är det guckan i så fall. Men jag har för att det har jag köpt förut utan problem.

Schreddan sa:
qma sa:
Schreddan sa:

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!

Aj då. Nej det har jag inte hört talas om tidigare. Håller tummarna för att mitt paket går supersmidigt, då jag behöver handskarna till Järvsö-resan nästa helg...

qma sa:
Schreddan sa:

Aj då. Nej det har jag inte hört talas om tidigare. Håller tummarna för att mitt paket går supersmidigt, då jag behöver handskarna till Järvsö-resan nästa helg...

Surrade med BC, de var inte 100% säkra men gissade att det berodde på guckan. Men de skulle veta säkert är paketet kom tillbaka till dem.

Sitter också och väntar på paket från bike-components. Senaste DHL uppdateringen från den 9 maj (idag är det den 15 maj) är att paketet är i Hamburg och att Postnord tar över. Imorgon är det en vecka sedan.

Jag väntar även på ett paket från USA/Wolftooth som skickas med usps och antar att Postnord ska ta över. Senaste uppdateringen på usps är från den 7 maj att paketet är i Chicago ...Men detta ska ju tullas och lite annat så tar väl mer tid.

Senast ändrad:
Någon annan som stör sig på budbilschafförer som inte ids plinga på dörren och lämpar bara av dyrbara prylar på bron. Det verkar inte finnas några klara direktiv en och samma företag gör olika från gång till gång

Senast ändrad:
Schreddan sa:
Surrade med BC, de var inte 100% säkra men gissade att det berodde på guckan. Men de skulle veta säkert är paketet kom tillbaka till dem.

Spännande. Jag har beställt en liter gucka från BC en gång och då var det inget strul men det var nog i vintras. Nu är mitt paket som skickades i fredags också ins Zielland. Tappat bort de enda hela och sköna handskarna, och hoppas få ersättarna innan roadtripen till Järvsö på fredag.

Inväntar en Wahoo Elemnt bolt och deras smarta pulsband tickr x.

Bilagor

• IMG_7003.JPG
    IMG_7003.JPG
    52.8 KB · Besök: 198
  • IMG_7004.JPG
    IMG_7004.JPG
    121.4 KB · Besök: 205
marr sa:
Pepperazzi sa:
Vad har Komplett för magisk postgång? Här impulsbeställer man saker på helgen, och dom finns att hämta hos ombud på måndagen.

De är som outnorth då, de ligger med någon på postnord :p

Ja Gbg-Umeå från order på lördag kväll till ombud på måndag måste vara nån sorts rekord för posten tror jag. Har fått vänta längre för omsortering inom Umeå tidigare.

Väntar på tubdäck från CRC. Beställt heglen 6-7:E, skickat den 9:e, passerade Trakpak process centre den 11:e och sedan dess ingen uppdatering. Går med Schenker när det väl kommit till Sverige, blir det nån uppdatering alls innan grejorna kommer fram? Har för mig att CRCs gratisfrakt gått snabbare än såhär förut, men det kanske är när kollit är lite mindre och går med posten istället...

merklig sa:
Sitter också och väntar på paket från bike-components. Senaste DHL uppdateringen från den 9 maj (idag är det den 15 maj) är att paketet är i Hamburg och att Postnord tar över. Imorgon är det en vecka sedan.

Precis som för mig. Har du beställt nåt som är flytande? Här är svaret från BC angående mina två paket som inte kom längre än Hamberg:
"we received your order back, because DHL told us, it is not allowed to send oil or other fluid or lube like tire sealant or the TipTop glue by airmail."

Kurets sa:
Väntar på tubdäck från CRC. Beställt heglen 6-7:E, skickat den 9:e, passerade Trakpak process centre den 11:e och sedan dess ingen uppdatering. Går med Schenker när det väl kommit till Sverige, blir det nån uppdatering alls innan grejorna kommer fram? Har för mig att CRCs gratisfrakt gått snabbare än såhär förut, men det kanske är när kollit är lite mindre och går med posten istället...

Väntar också på paket från CRC, ett vevparti som skickades 8/5 men verkar inte ha kommit till Sverige än enligt Schenker?

10/05/2017 06:56:10 TRAKPAK PROCESS CENTRE UK 198
08/05/2017 20:09:58 DEPARTED Chain Reaction Cycles Ltd 218
Transportinstr/bokning mottagen Malmö Sverige 2017-05-08 21:12 Händelse

Rätt frustrerande, men billigt var det i a f :)
FC-5800.png

Schreddan sa:
merklig sa:

Precis som för mig. Har du beställt nåt som är flytande? Här är svaret från BC angående mina två paket som inte kom längre än Hamberg:
"we received your order back, because DHL told us, it is not allowed to send oil or other fluid or lube like tire sealant or the TipTop glue by airmail."

Då har man det svart på vitt, se upp med att beställa vätskor från BC.

DHL försökte köra ut mitt paket idag, så det gick ju superbra (beställde i torsdags kväll). Ett par Giro DND handskar, DHF/DHR2 däck och tubeless-ventiler till min blivande beater-HT.

Hoppas att de löser situationen med vätskorna för er. Edit: mobilfummel

Senast ändrad:
Weiman sa:
Väntar också på paket från CRC, ett vevparti som skickades 8/5 men verkar inte ha kommit till Sverige än enligt Schenker?

Booya! Nu har prylarna avgått från Malmö mot Uppsala, så då får jag limma däck till helgen ändå!
Kanske dina prylar kom med samma lastbil?

Kurets sa:
Weiman sa:

Booya! Nu har prylarna avgått från Malmö mot Uppsala, så då får jag limma däck till helgen ändå!
Kanske dina prylar kom med samma lastbil?

Kanske det, mitt paket har i alla fall också lämnat Malmö nu :)

qma sa:
Schreddan sa:
merklig sa:

DHL försökte köra ut mitt paket idag, så det gick ju superbra (beställde i torsdags kväll). Ett par Giro DND handskar, DHF/DHR2 däck och tubeless-ventiler till min blivande beater-HT.

Är detta något nytt DHL-påfund? Då måste jag ju hitta en ny supplier av Muc-off... :(

Sitter själv och väntar på ett paket från DHL/Postnord innehållande en BMC Teammachine SLR03 och sedan en massa prylar från Bike-discount. Avskyr att DHL (Tyska posten) lämnar över till Postnord. Jag har valt att bojkotta alla företag som använder sig av Postnord. Betalar hellre mycket mer än att får mina prylar hanterade av de där jäkla klåparna.

Beställde däck från CRC i torsdags den 11:e maj med Next day delivery. Inget paket hade skickats på fredagen efter lunch. så då kontaktade jag dom och fick tillbaka mina 29kr för expressleveransen. Idag onsdag 17:e hade fortfarande inget paket skickats även om jag igår mailade supporten och undrade varför inga prylar skickats.

Så strax före lunch idag så kontaktade jag dom via deras chat och skrev mitt ordernummer och undrade varför inga prylar skickats. när jag stod som etta på tur att få komma fram till chatten, så fick jag mail om att mitt paket skickats med tracking id.Hoppas det kommer det hinner fram till måndag nästa vecka, så jag hinner testköra tubeless innan det är tävlingsdags på torsdagen.. =)

qma sa:
Schreddan sa:
merklig sa:

Jag hämtade nyss mitt paket, så fem dygn till försök att köra ut (jag struntade i att fippla med utkörning till jobbet den här gången), sex dygn till ombud blev det denna gång med BC, DHL+PostNord. Helt OK för mig.

Jag hade en liknande seg lev från kina/ebay. En näshårstrimmare.. tog 3 månader, var skräpdålig när den kom, ryckte o fastnade.. aj! borde vetat bättre ;)

Idag tog jag dock lev av ngt trevligare ;)

IMG_1916.JPG

Idag kom

12 bromsklossar
3 slangar
Ny kedjebrytare Campagnolo
Megapack med gels
2 däck till
Monteringspasta
Verktyg
Snabbkopplingar

Nu väntar jag bara på ett paket till....

Någon med erfarenhet eller uppmuntrande ord?

Till slut efter nästan 2 månaders väntan så har min ram hittat till "posten", men nu är ju dilemmat om man skall hoppas att den kommer i tid för att stå körklar på Fredag kväll då det är tänkt att jag skall börja rulla norrut från barkarby.

Är ju en obotlig tidsoptimist när det gäller saker som jag själv skall göra, men här är jag fast i logistik djävulens grepp och om ramen inte anländer senast ons kväll eller torsdag innan lunch så känns det lite tight att skruva ihop en hel cykel med oprövade lösningar för att sen stresstesta i knappt ett dygn ute på vägen.

Så frågan är närmast, kommer paketet fram i tid eller skall jag göra storservice på cx'n och räkna med att det är den som kommer få göra jobbet?

Bilagor

• Screen Shot 2017-05-20 at 12.25.30.png
    Screen Shot 2017-05-20 at 12.25.30.png
    34.1 KB · Besök: 205
Väntar på en stor kartong med hyfsat lätt men riktigt dyrt innehåll ifrån sambra/Sambike. Om Gud vill så får jag ta emot det på långa lugnet nästa helg.
#BMC

Tillbaka
Topp