Vänta på paket-tråden! Del. II

JLindh sa:
Det fungerar faktiskt förvånansvärt bra att ringa UPS (kort väntetid, hög service) för att få saker gjorda. Jag håller med dig om att det finns för många alternativ och olika gränssnitt för att hantera sina ärenden. Mitt tips är som sagt att lyfta luren och ringa.
jag ringde dit och de säger att de måste prova leverera en gång innan det går att ändra. Sedan påpekade jag det där om MyChoice att det inte går att ändra där heller pga felmeddelande. Men då fick jag ett annat telefonnummer som jag ska ringa. Orkar inte böka mer.

JLindh sa:
Sambal Oelek sa:
Italienpaketet går via UPS. Visste inte det när jag beställde, så jag valde hemadressen :( nu vet man väl aldrig vad som händer. Försöker gå in och ändra det men då blir det ett felmeddelande som visar att jag måste gå in och uppdatera min information på deras andra tjänst MyChoice. Har gjort det men det funkar ändå inte. Men kan ju missat något, det finns 1000 alternativ att välja mellan där. Krångligare system får man leta efter!!! *suck*, jag hatar verkligen UPS, det är det bökigaste av alla tjänster, de verkar inte göra något för att förbättra det heller.
Mitt tips är som sagt att lyfta luren och ringa.

Såå 1900...

Inget stort, men känns som ett viktigt steg i att göra den nya hipstercykeln min.
181634.jpg

Bromshandtagen som kom är verkligen förskräckliga, och alla wiredragningen bedrövlig, men det är på gång.
P1001755.JPG

Schyst cykel för 5kkr. Fimpat bakre handbromsen för riktiga män bromsar enbart med stoppies, och ja, fotbroms.

lleberg sa:
Inget stort, men känns som ett viktigt steg i att göra den nya hipstercykeln min.

Bromshandtagen som kom är verkligen förskräckliga, och alla wiredragningen bedrövlig, men det är på gång.

Schyst cykel för 5kkr. Fimpat bakre handbromsen för riktiga män bromsar enbart med stoppies, och ja, fotbroms.
Vilken skönhet!

Sambal Oelek sa:
JLindh sa:
Det fungerar faktiskt förvånansvärt bra att ringa UPS (kort väntetid, hög service) för att få saker gjorda. Jag håller med dig om att det finns för många alternativ och olika gränssnitt för att hantera sina ärenden. Mitt tips är som sagt att lyfta luren och ringa.
jag ringde dit och de säger att de måste prova leverera en gång innan det går att ändra. Sedan påpekade jag det där om MyChoice att det inte går att ändra där heller pga felmeddelande. Men då fick jag ett annat telefonnummer som jag ska ringa. Orkar inte böka mer.
det var värst, budkillen ringde vid lunch och undrade om jag var hemma, nä det var jag inte sade jag, kan du leverera till ombud istället? Jodå, två timmar senare ligger det på ombudet! Fantastiskt, kanske de blivit lite bättre.

Väntar på tre paket varav två är cykelrelaterade. Första cykel-paketet levereras med Postnord och ska levereras till dörren. Då jag är föräldraledig borde det inte vara svårt att säkerställa om de försöker sig på en fejkleverans. De ska dessutom enligt PN-appen ska jag få en avisering där jag kan välja leveranstid eller om jag vill hämta själv. Än så länge har jag inte fått någon fråga.
Cykelrelaterat paket nummer två är skickat via DHL, men tyvärr var nog inlämningstiden passerad när det lämnades in igår, då det har plockats upp först idag. Får se om det når utlämningsstället under morgondagen. Surt när man väntar, men å andra sidan är innehållet inte användbart förrän jag har fler delar, så det är inte så farligt.

Sambal Oelek sa:
Sambal Oelek sa:
JLindh sa:
det var värst, budkillen ringde vid lunch och undrade om jag var hemma, nä det var jag inte sade jag, kan du leverera till ombud istället? Jodå, två timmar senare ligger det på ombudet! Fantastiskt, kanske de blivit lite bättre.

Grattis!!

Härliga DHL! Paketet kom till Malmö igår natt. Till Stockholm inatt. Får ett mail om leverans idag! Hemleverans, trevligt, jag är ju hemma!

En halvtimme senare får jag ett sms och ska välja leveranstid. På måndag eller tisdag... Då är jag inte hemma!

Beställde lite halvspontant en thule chariot cx1 med jogging- och promenadkit. Ska tydligen levereras som två paket. Blir intressant att hämta ut den hos ombudet (gick att välja leverans till ombud när jag beställde). :)

Beställde en Bike Zero TR i söndags och frågade om leveranstiden fick detta svar...

Shipping will be in 3-5 days at the moment, and you'll get a notification from UPS for the tracking information when it ships. Delivery is usually 3 days to you, so all together I would expect you'll get your bike early next week.

Har inga erfarenheter med UPS, men något inom mig är glad att jag slipper postnord.

Väntar på cykel. Känns som jag sitter och uppdaterar Postnords sida en gång i timmen fastän jag vet att den troligtvis kommer på måndag eller tisdag. :)

Beställde lite prylar från Planet X för två veckor sedan. I fredags ändrades status från Waiting till Picking för att i måndags gå tillbaka igen. Igår ändrades den från Waiting till Packing och idag är den tillbaka igen. Vad sysslar de med på lagret?

Radon Skeen Trail 9.0 29er som skickades i dag. Gör refresh på DHL:s tracking var 10:e minut och det är rätt många dagar kvar innan leverans... Inte bra för koncentrationen på jobbet att köpa cykel!

Bilagor

• FD1DC513-4636-401F-B112-9721A12EE2E9.jpeg
    FD1DC513-4636-401F-B112-9721A12EE2E9.jpeg
    122.9 KB · Besök: 135
Stumpy sa:
Beställde lite prylar från Planet X för två veckor sedan. I fredags ändrades status från Waiting till Picking för att i måndags gå tillbaka igen. Igår ändrades den från Waiting till Packing och idag är den tillbaka igen. Vad sysslar de med på lagret?
Fick nu ett meddelande från dem. De kunde inte hitta rengöringsborsten (som jag bara la till i farten) på lagret, så de betalar tillbaka 3,72€ och skickar resten. Det kunde de väl sagt liiite tidigare. En borste kan jag väl köpa på Mekonomen ed när som helst.

Edit: Nu status "Shipped".

Senast ändrad:
Stumpy sa:
Stumpy sa:
Fick nu ett meddelande från dem. De kunde inte hitta rengöringsborsten (som jag bara la till i farten) på lagret, så de betalar tillbaka 3,72€ och skickar resten. Det kunde de väl sagt liiite tidigare. En borste kan jag väl köpa på Mekonomen ed när som helst.

...och borsten är "Skipped"? ?

Väntar på att min trasiga trainer ska komma tillbaka till säljare så att jag kan få en ny. Postnords status är att den kan bli försenad då försändelsen inte följer tjänstevillkoren...

flgar+dck.PNG

Nav till kommande 27.5+ hjul och vinterdäck till 29:orna till samma cykel. beställde tydligen för sent då vintern behagade sig att komma i lördags.. men men!

ForesterGuy sa:
Stumpy sa:
Stumpy sa:

...och borsten är "Skipped"? ?

Stämmer.

Sambon tog emot paketet idag. Skickades fredag kväll och framme onsdag förmiddag. Tack DHL! Blir spännande att öppna.

dhl_px.PNG

Väntar på räser från Canyon. Fick SMS idag om att boka leveranstid och plats. Valde jobbet.
Sedan så väntar jag på trainer och två trainerdäck.

Skall bli spännande att se vad jag får för pengarna.

Gick ju så fort att man inte ens hann vänta på paketen ;)

Beställning lades i fredags, leverans idag.

newmen-rim-29-evolution-sl-xa25-aluminum_2.jpg

Newmen SL X 25. Ska bli XC-hjul 1540g

procraft-lenker-mtb-prc-hb1-riser-318-x-680-mm-197g_19_4.jpg

Bongoplast på rea - 130 gram för 750 riksdaler istället för 1250.

reba.jpg

Rockshox Reba RL 2018 100mm för fyndpriset 2900 kr

Senast ändrad:
Har glädjen att ha fått bjuda närboende klåfinger på:
20171205_2133051.jpg

Shimano BR-T445 Skivbroms Fram svart, Endast 1 kvar i lager, 389 kr
Shimano XTR SM-MA90-F180PPC 180mm Fram svart, 109 kr

Senast ändrad:
Väntar på tre paket. Ett från USA, ett från Finland och ett från huvudstaden. Som det ser ut just nu blir det amerikansk seger i snabbast leverans.
Stockholmarna har inte ens lyckats skicka paketet efter beställning i fredags...

...jaha, jag hade beställt en pryl från USA för en månad sedan typ. Fick en avi i förrgår, att uthämtas i grannbyn!? Öhh. Ok, jag sticker dit på väg hem från jobbet. Det finns inte där utan de har skickat den vidare till mitt lokala ställe utan att informera mig!! Bra koll, varför i h--te skicka ut en avi när man ändå skickat den vidare till nytt ställe. Jaha, så stack jag till mitt lokala ombud och plockade ut paketet. Kommer hem och öppnar och ser... att det är fel grejjer!!! Artikelnumret korrekt men bilderna på hemsidan stämmer inte. Det var då själva f---n!!! Har mailat dem och frågat hur vi ska lösa detta nu.

-------

Annars så väntar jag in en hel drös paket från black friday / cyber monday :) första kommer (förhoppningsvis) idag, mina nya vinterskor!! Ska bli väldigt spännande faktiskt, aldrig provat vinter-SPD förut. Perfekt timing inför långtur på CX imorrn!

...åhå, nu ser jag att ett annat paket jag väntar på från England kommer imorrn! Men med UPS som ska försöka leverera hem när ingen är hemma :( och det går inte att ändra Leveransadress även fast det är en knapp för det. Denna gången orkar jag inte bråka med dem. Det får gå som det går *suck*

10-12-2017 15:04 The item is on transport to the country of destination SWEDEN
08-12-2017 10:13 The item is processed at the PostNL sorting center
08-12-2017 10:13 The item is at the PostNL sorting center
07-12-2017 12:00 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
04-12-2017 18:06 The item has left the originating country
01-12-2017 06:59 The item is ready for shipment
29-11-2017 17:38 The item is lodged to airport warehouse in originating country
29-11-2017 06:00 The item is pre-advised

Är detta normalt? En vecka för att komma till Sverige från Nederländerna?

vike22 sa:
07-12-2017 12:00 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL

Senaste prylarna jag beställde från Nederländerna levererades från Storbritannien...

ForesterGuy sa:
vike22 sa:

Senaste prylarna jag beställde från Nederländerna levererades från Storbritannien...

Vad menar du? Från Nederländerna gick de till GB och sedan till Sverige?

vike22 sa:
ForesterGuy sa:
vike22 sa:

Vad menar du? Från Nederländerna gick de till GB och sedan till Sverige?

Paketet kom med ett GB-nummer. Internationaliteten breder ut sej.
Den brittiska tidning jag prenumererar på levereras däremot från Nederländerna.

Jahopp, ett paket som fastnat hos DHL i Malmö eller någonstans på vägen sedan den 21/12, ”Lämnat DHLs station i MALMOE - SWEDEN”. Trodde det skulle börja hända grejer idag när vi vanliga dödliga börjar jobba igen, men icke. Får väl vara nöjd om paketet kommer på denna sida årsskiftet... eller över huvud taget kanske!

Idag har jag väntat på paket från Bike Components.
Och för en halvtimme sen ringde en trevlig PostNord-chaufför på porttelefonen, och nån minut senare levererades lite godis till nya pluscykeln. Ska bli spännande att gnugga lite nya Addix-gummin ute i skogen snart.

Tack för perfekt utförd leverans, PostNord! :-) (jodå, jag tackade chauffören artigt också)

002.JPG

Vad sugigt, jag beställde två grejjer från USA i början av December. Skickas med UPS Mail Innovations (dvs, USPS -> Postnord). Det ena kom fram i mellandagarna. Det andra sitter fortfarande fast i tullen!!! :( tur det inte är något viktigt, men börjar ändå bli väldigt otålig. Har nu kontaktat alla jag kan komma på och ser vad som händer...

Tillbaka
Topp