Vänta på paket-tråden! Del. II

Är en jävla resväg från Karlstad till Bengtsfors ?
Screenshot_20231003_130614_Snapchat.jpg

PostNord är f*n helt sanslösa.
Väntar på ett paket cykeldelar, som enl tidigare nämnda bolag skulle ankommit idag.

För 30min sedan så ändrar de leveransdatumet till fredag...

Orsak? Paketet har legat och skvalpat på Køge pakkesenter i 4dagar utan att någon fått tummen ur...
Screenshot_20231004-182430.png

PostNord är f*n helt sanslösa.
Väntar på ett paket cykeldelar, som enl tidigare nämnda bolag skulle ankommit idag.

För 30min sedan så ändrar de leveransdatumet till fredag...

Orsak? Paketet har legat och skvalpat på Køge pakkesenter i 4dagar utan att någon fått tummen ur...Visa bilaga 658108

Leveransen är numera framflyttad till måndagen den 9e oktober...

Edit: vilket är väldigt märkligt då jag har ett paket på väg från Nederländerna som verkar gå samma rutt, och det paketet ankommer som det skall..

PostNord
?

Senast ändrad:
Råkade klicka runt lite på Bike24 tidigare idag, så nu väntar jag på paket med en ny blå räv-hoodie ? att ha i min något svala lägenhet nu i vinter.

Screenshot_20240126-204251-009.png

Bilagor

• 20240127_074600~2.JPG
    20240127_074600~2.JPG
    351.4 KB · Besök: 69
Senast ändrad:
Ropade in en gammal kaffeburk, för 1kr. Synd att inte portot ligger på samma nivå... Återstår att se, ifall Postnord hinner få igenom försämringen, till var femte dag? Det skulle bli en klar förbättring i många fall!

Senast ändrad:
Blir att gå iväg till handelsområdet, för att hämta ett paket som Postnord inte klarade av att leverera, när jag satt hemma.. Det var en betald tjänst, att leverans skulle ske till adressen. Höjda porton och glesare turer, lär inte ge dem bättre övning i att lämna ifrån sig leveranserna rätt!

Det är dags för marknadsundersökningen ingen människa vid sina fulla sinnes bruk ger sig på.
Peruansk stålram och hjul från Stefan snoozebuild. Stefan fick en dags försprång, vilket paket kommer först? Spänningen är olidlig.

Nyproducerade dura ace 7700 hoods :O

Den skarpögda kan se att jag beställde två par, om någon vill köpa ena paret så släpper jag det för samma pris+halva fraktkostnaden :)

1000033611.jpg

Funderade till 100% att köpa en Canyon MTB i kolfiber av Canyon tills jag loggade in på HR och läst och sett alla bilder på alla skräckhistorier, därav köpte jag ett annat märke hos Bike Discount istället. Alla cykel leveranser har just nu 20-30 dagars väntetid hos just Bike Discount, då de har högsässong. Bra för andra att känna till om fler får för sig att köpa något vackert där.

Vevpartiet och vevlagret jag beställde i söndags från Bike Discount i Tyskland kom i natt till en stad 10 mil härifrån. Få se nu om PostNord kan hålla ihop det sista biten till utlämningsstället och jag kan hämta det idag. Jag visste inte att DHL samarbetade på det sättet med PostNord. Jag hade förväntat mig en leverans direkt från DHL, som tidigare då jag valt DHL som fraktservice från Tyskland, vid köp från andra nätbutiker.

Vevpartiet och vevlagret jag beställde i söndags från Bike Discount i Tyskland kom i natt till en stad 10 mil härifrån. Få se nu om PostNord kan hålla ihop det sista biten till utlämningsstället och jag kan hämta det idag. Jag visste inte att DHL samarbetade på det sättet med PostNord. Jag hade förväntat mig en leverans direkt från DHL, som tidigare då jag valt DHL som fraktservice från Tyskland, vid köp från andra nätbutiker.
kan bero på att DHL är tyskt och när leverans sker till dörr i Sverige jobbar de flesta och är inte hemma. Därav utlämningsplats?

Det mesta jag beställt från Tyskland och skickas med DHL tas över av PN i Sverige, inklusive leverans till dörr. Har du postnordappen och lagt in paketet där så får man valmöjlighet att hämta på ombud eller hemleverans. Nu senast häromdagen från Rose Bikes.

kan bero på att DHL är tyskt och när leverans sker till dörr i Sverige jobbar de flesta och är inte hemma. Därav utlämningsplats?
Mest förvånad att det öht. gick via PostNord. Visste inte att de samarbetade. Jag föredrar f.ö. att få försändelser till utlämningsställe istället för till dörren, så jag ändrade igår. Leverans till dörren var standard, men jag tycker det känns osäkert då man aldrig vet vem som går förbi dörren och ev. tar med sig paket som står utanför om man inte är hemma. Eller så verkar det lätt kunna bli ord mot ord... PN (eller valfri budfirma) säger att de har levererat, trots att inget bud varit där. Sådant tycker jag mig ha läst om ofta på nätet.

Se upp för Bike-discount. Fick precis ett dyrt paket där en del saknas helt i paketet. Beställde ett komplett sram axs xx1 med växlelreglage. Allt var i paketet utom bakväxeln. Blev pissed och ringde bike discount tyskland direkt! De ville självklart ha bilder så nu börjar förmodligen helvete om 778 euron som den kostade!? Det värsta är att inga synliga skador finns på paketet. Det är precis som om stölden begicks på bike discount och då på deras lager? Eller kan de bara ha glömt att packa rätt? Jag undrar bara vad som kommer hända nu? Har någon varit med om något liknande? Bör jag oroa mig? Har redan en halv ”hjärtattack” pga detta. ???‍♂️?? jag gråter….. ??

Se upp för Bike-discount. Fick precis ett dyrt paket där en del saknas helt i paketet. Beställde ett komplett sram axs xx1 med växlelreglage. Allt var i paketet utom bakväxeln. Blev pissed och ringde bike discount tyskland direkt! De ville självklart ha bilder så nu börjar förmodligen helvete om 778 euron som den kostade!? Det värsta är att inga synliga skador finns på paketet. Det är precis som om stölden begicks på bike discount och då på deras lager? Eller kan de bara ha glömt att packa rätt? Jag undrar bara vad som kommer hända nu? Har någon varit med om något liknande? Bör jag oroa mig? Har redan en halv ”hjärtattack” pga detta. ???‍♂️?? jag gråter….. ??
Väg paket och emballage. Förhoppningsvis finns det lite noggrann viktuppgivelse från speditionsbolaget som talar till din fördel?

Mailade idag för att kolla hur det går.
Lång historia kort, byggde 2 cyklar och det var många ordrar från olika ställen, denna fick jag tydligen aldrig och beställde hjulen från annan butik, nu är bara frågan om jag hade betalt denna order, tyvärr går inte historiken på bankkortet så här lång tillbaka i tiden.
Screenshot_20240426-153858~2.png

Mailade idag för att kolla hur det går.
Lång historia kort, byggde 2 cyklar och det var många ordrar från olika ställen, denna fick jag tydligen aldrig och beställde hjulen från annan butik, nu är bara frågan om jag hade betalt denna order, tyvärr går inte historiken på bankkortet så här lång tillbaka i tiden.
Visa bilaga 695275
bankkortet har historik hos banken den är kopplad emot. Du kan få fram historiken hos banken om du betalar. Vissa banker tar betalt en liten summa för att kunna gå tillbaka flera år i tiden. Det bör hjälpa dig?

Tillbaka
Topp