Kalle Kula
Aktiv medlem
Vänta på paket-tråden! Del. II
Ren ondska.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ren ondska.
Dom sålde ut lagret då tydligen.SL XA 30 har väl ersatts av Newmen Phase sen snart två år tillbaka.
Och idag fick jag besked om att det hade kommit. Tänkte hämta ut det nu efter jobbet, men självklart så har utlämningsstället tappat bort paketet.Holy shit, beräknad leverans imorgon! Cykelgudarna har hört min bön!
Är det inte fraktbolagen så är det utlänningarna, så typisktmen självklart så har utlänningsstället tappat bort paketet.
Shit! Skrev när jag var ute och gick hem (tomhänt).Är det inte fraktbolagen så är det utlänningarna, så typiskt
Jag dummar mig, kunde inte låte bli.
Äsch. Det där är inte Bike inns fel..Visa bilaga 780720
Åker karusell i Härryda. Ska levereras på tisdag 15:e ( igår ) mellan 19 &17 står det i appen.
Behövde några småsaker som var slut i vanliga butiken. Men skippar nog bike inn i fortsättningen.
Det är helt sant men brukar inte hända hos LBS ;)Äsch. Det där är inte Bike inns fel..
Ramen hämtad av dhl (i Storbritannien)
Ja, har du några upplysningar?Någon som väntar på en YT?
För tidigt?
Nej bara jävligt tråkigt för de som drabbas .Ja, har du några upplysningar?
Precis samma för mig de två senaste gångerna från Bike24, nu under juli månad.Beställt (som så många gånger förut) från Bike24, och de skickar (som vanligt) med DHL. Men denna gång verkar inte paketet lämnas över till PN utan fastna i en vinkelvolt på distributionsterminalen ca 10 km från där jag bor...
Visa bilaga 782577
Jag frågade DHL kundtjänst första gången om dom inte kunde köra paketet till en DHL service point istället, men det gick inte alls pga att det var import-paket och internationell transport och bla bla bla...Nä, precis. Men när man inte ens får möjligheten att slippa hemleverans … särskilt när DHL har en service point på samma ställer som PN
Brukar man inte kunna välja olika leveransalternativ hos de flesta online-butiker? Jag brukar konsekvent undvika DHL pga. problem jag haft med dem vid något tidigare tillfälle.
Jag har gjort det, men ännu inte fått svar.Har ni klagat hos Bike24?
Jag har inte klagat, men jag har fått mail två gånger från dem där de beklagat strulet.Har ni klagat hos Bike24?
Jag har inte klagat, men jag har fått mail två gånger från dem där de beklagat strulet.
Absurt var ordet. Glad ändå att man har varannandagsutdelning och inte varannan veckaJag fick ett mejl om försening. Men förseningar kan hända. Jag menade klaga på att de har en frakt service där det behövs skicka ett brev för att välja hur man vill får paketet. Det är helt absurt.
Jag beställde från bike24 för 2 veckor sen, då hade jag problem att få hemleverans då dom inte hade gett DHL varken telenummer eller mejladress.Fick idag äntligen ett brev från DHL och bokade hemleverans till imorgon. Men jag undrar nu om DHL har mitt telefonnummer, annars kommer de inte in i porten. Vet någon om Bike24 get telnr till DHL?
Jag tror tyvärr att det krävs att man skriver sitt telefonnummer i adressfältet på Bike24. Det gjorde jag nu senast och då stod det även på tracking på DHL, och så fick jag sms för att välja leveranstid. Och idag ringde chauffören på plats hos mig och allt gick fint.Fick idag äntligen ett brev från DHL och bokade hemleverans till imorgon. Men jag undrar nu om DHL har mitt telefonnummer, annars kommer de inte in i porten. Vet någon om Bike24 get telnr till DHL?
Exakt samma som i NLC:s bild har hänt mig med Bike24/DHL, det är en jävla loop med "the shipment has arrived at the parcel center" varje dag i en vecka.Precis samma för mig de två senaste gångerna från Bike24, nu under juli månad.
Paketet har tidigare från Bike24 alltid gått raka vägen till Postnord ombud för mig, de senaste tre-fyra åren. Så detta är en klar försämring.
För min del löste det sig förra gången att jag kontaktade DHL kundtjänst direkt när jag såg att det inte kunde levereras hem, och då fick jag boka en tid för utkörning. Och så ringde chauffören när han var framme.
Hur ringer man dem? Jag skulle jättegärna vilja tala med en människa men varje gång jag försöker komma till deras kundtjänst via hemsidan så slutar det vid samma jävla kontaktformulär. Finns det ett telefonnummer? :-)
Bättre med tio Bird i skogen än en i handen? ;)
Fick de sista delarna igår (bor ju två km från dhl västaberga ) så jag ska försöka ta i bygget igen ikväll .Bättre med tio Bird i skogen än en i handen? ;)