Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Själv övervägde jag att köra till GBG och hämta den direkt i butiken, men tordes inte lyfta idén till fru o barn.Det är ju väntan som är halva nöjet när man beställer nått.
Misslyckades med träningen och åkte till DHL. Helgen är räddad :)Får ta det som en träning i tålamod.
Den va la okJag ville testa en smalare sadel, frångick mina principer, och klickade beställ på en sån där 135 grams AliExpress-kinakolsadel för 95 kr inkl frakt. Får se om den 1:Levereras idag och 2: Kommer gå sönder och allvarligt skada/döda mig.
Kan du inte spåra DHL-paketet här då?väntar på paket från B24, och pga att vissa artiklar har annan storlek (hjul) än andra (däck) så gör leveransen som två - en med DPD och en med DHL
DPD-paket är överlämnat till PN, dyker upp i appen och aviserar om att få välja utlämningsställe (om jag inte vill sitta hemma och vänta).
DHL-paketet är i Sverige men den internationella spårningssidan https://act.dhl.com/Landing/ ger ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
Samtidigt skickar B24 på mailen att DHL-paketet snart ska komma fram med en ”rearrange delivery” knapp. Den går till PN som inte hittar försändelsen…
Nåja, det löser sig nog …
Bara så att jag ser att det finns, inte att jag kan välja att få det till ett serviceställe. Men det gör ju bara väntan lite mer spännande !
Väntar på ny cykel som kommer med DHL. Enl. spårningen har dom aviserat mig för att boka hemleverans, vilket inte stämmer. Jag har nu plats 16 i kön till kundtjänst.
Känns dumt när dom har både min e-mail och telefonnummer. :)Det kan dock stämma om de har skickat ett brev till dig som kanske ännu inte har ankommit.
Känns dumt när dom har både min e-mail och telefonnummer. :)
Paketet kommer från en cykelaffär i Sverige så det låter ju helt sjukt att dom inte ska ha fått mina uppgifter i EDI.Vem är dom? Som framgår i många inlägg högre upp har DHL Freight inte din E-mail och telefonnummer, åtminstone när du har köpt hos BIke24.
Och nu kom mailet från B24 att mitt paket blivit försenat… Gissningsvis med en pappersavi i brevlådan i början på nästa veckaBara så att jag ser att det finns, inte att jag kan välja att få det till ett serviceställe. Men det gör ju bara väntan lite mer spännande !
Om du beställt utan express så har inte DHL fått några kontaktuppgifter till dig, därav blir det "försenat". Pratade med dem igår om detta på min beställning som kom fram i torsdags förra vecka (till min stad).Och nu kom mailet från B24 att mitt paket blivit försenat… Gissningsvis med en pappersavi i brevlådan i början på nästa vecka
Du menar "utan express så har inte DHL fått några kontaktuppgifter om mig (från B24)".Om du beställt utan express så har inte DHL fått några kontaktuppgifter till dig, därav blir det "försenat". Pratade med dem igår om detta på min beställning som kom fram i torsdags förra vecka (till min stad).
Du förstod vad jag skrev eller hur? Bra att du har koll på läget oavsett (ditt tidigare inlägg indikerade inte på detta).Du menar "utan express så har inte DHL fått några kontaktuppgifter om mig (från B24)".
Men jo, jag vet och inlägget var mer ett konstaterande hur två paket som samtidigt skickas från samma internethandlare kan få så olika leveranstid (samt att man inte kan välja DPD).
Har du appen?Går det att få Postnord till att skicka paketet till närmaste utlämningsställe och man hämtar det där istället för att de förgäves försöker leverera till hemadressen? Hur gör man i så fall? Det går ju bara att ringa och prata med automatiska telefonsvarare som man inte kan föra en normal konversation med.
Nej, jag använder bara telefonen att ringa med.Har du appen?
I appen brukar man kunna välja mellan utkörning eller till ombud utan problem, därför frågan.Nej, jag använder bara telefonen att ringa med.
Jag har för mig att jag kunnat göra det på deras hemsida tidigare. Men nu kan jag inte hitta något sånt alternativ. Efter att budet varit här och försökt leverera utan att lyckas hittade jag ett sätt att skicka meddelande till budet vid utkörningen, så jag skrev in att jag ville ha paketet till närmaste utlämningställe + mitt mobilnr. Är dock tveksam till om det kommer att funka. Postnord verkar ovanligt fyrkantiga.I appen brukar man kunna välja mellan utkörning eller till ombud utan problem, därför frågan.
Tycker de är smidiga när appen automatiskt lägger till ett paket som är på väg och man får en notis om att välja hemkörning eller ombud. Allt klart inom 15 sekunder.Jag har för mig att jag kunnat göra det på deras hemsida tidigare. Men nu kan jag inte hitta något sånt alternativ. Efter att budet varit här och försökt leverera utan att lyckas hittade jag ett sätt att skicka meddelande till budet vid utkörningen, så jag skrev in att jag ville ha paketet till närmaste utlämningställe + mitt mobilnr. Är dock tveksam till om det kommer att funka. Postnord verkar ovanligt fyrkantiga.
Problemet löst. Jag har just hämtat paketet hos det lokala Postnord-ombudet.Jag har för mig att jag kunnat göra det på deras hemsida tidigare. Men nu kan jag inte hitta något sånt alternativ. Efter att budet varit här och försökt leverera utan att lyckas hittade jag ett sätt att skicka meddelande till budet vid utkörningen, så jag skrev in att jag ville ha paketet till närmaste utlämningställe + mitt mobilnr. Är dock tveksam till om det kommer att funka. Postnord verkar ovanligt fyrkantiga.
Åkt dit på det jag med. Får antingen åka 5 mil bort till en annan stad och hämta ut paketet eller vara hemma 10-21 måndag eller tisdag… Nu har jag sådan tur att just på tisdag kan jag jobba hemma men nej, det blir nog inga fler beställningar från bike24 om det är så här de numera leverar. R2 leverar snabbare och till ombud 1 km bort.Handlade just (igen) från Bike24 och de verkar ha gått ifrån Postnord och istället använder de DHL hela vägen. DHL som är anpassat för företagsleverans.
Paketet anländer Rosersberg tisdag morgon kl 5, och ligger sedan där tills jag får ett pappersbrev utdelat på torsdag eftermiddag kl 16. Jag får en kod att välja när jag kan ta emot, 10-15 vardagar. Paketet måste kviteras av mig personligen. Det kan jag inte, så jag får lägga en dryg timme och en hundring på soppa på att köra dit ut, sitta i kö och vänta på att få mitt paket och hem igen.
Beställer inte från Bike24 igen på ett tag.
Hemleverans låter ju bra, men är ett jäkla skit egentligen i praktiken...
Det är väldigt opraktiskt om du handlar på nätet. Skaffa appen; jag lovar, det följer inga reklamer med.Nej, jag använder bara telefonen att ringa med.
Idag skickades Wahoon med en annan speditör. Så gissningsvis tar aldrig Zwift i dem. Hade tänk ha Zwift bara för att hålla igång lite i vinter samt rehabträna ett knä. Men nu börjar jag bli regelrätt taggad på själva spelet. Ska bli kul.Slog till på en Zwift ride + Wahoo nu på rean. Ram och styre skickades idag men inte Wahoo Kickr. Är iofs ingen ko på isen då det fortfarande går fin-fint att cykla ute.
Jag tror att GLS brukar betyda att det övergår till Schenker sista biten i Sverige. Så var det för några år sedan åtminstone.Nytt försök med beställning från Bike24, denna gång utan expressfrakt (som alternativ) och när mailet med spårningsnummer och länk kom så visade det sig vars GLS som fått äran …
Deras hemsida meddelar glatt att paketet är på väg och om man skriver in mottagarens postnummer får man mer info. Skriver jag in det postnummer jag angett i beställningen kommer jag till en ny sida där jag kan söka på mitt förifyllda spårningsnummer… Moment 22
Kanske kommer det till dörren, kanske lämnas över till PostNord och kan hämtas på närmsta utlämningsställe, kanske för man åka till någon obskyr terminal bortom the outer rim. Mystiken tätnar