Var är Miss Lycka?

Var är Miss Lycka?
På krogen?

BD5AF529-4301-4924-88B3-73C85968AF29.jpeg

Var är Miss Lycka?
OK, jag försöker hitta honom.
Edit: När jag kollade hans profil såg jag att MrL var aktiv senast 07-14 så jag betraktar honom som aktiv. Han har kanske tröttnat på alla "skittrådar"?
Om det är någon som brukar ha personlig kontakt med Miss Lycka får ni gärna kolla läget. Det känns som om nånting inte stämmer.
.

Senast ändrad:
Var är Miss Lycka?
OK, jag försöker hitta honom.
Edit: När jag kollade hans profil såg jag att MrL var aktiv senast 07-14 så jag betraktar honom som aktiv. Han har kanske tröttnat på alla "skittrådar"?

.
Jag har inte varit så aktiv. Kanske färre skittrådar då? Hursomhelst tack för att du kollar. Jag kan tex inte nå fram på mobil. Jag behöver inte nå honom, inget ärende, utan är bara allmänt oroad.

Var är Miss Lycka?
David ville komma förbi/bo hos mig när det skulle vara cykelmässa i Sthlm 2020.
Mässan ställdes in och det blev inget besök/boende, tyvärr.
Efter det har vi bara hört av varandra via mobil/SMS/PM. Han lockade med ett Skåne-besök men vi fick aldrig ihop det pga att våra göra-kalendrar aldrig synkade. Jag är ledsen :cry:

Var är Miss Lycka?
David ville komma förbi/bo hos mig när det skulle vara cykelmässa i Sthlm 2020.
Mässan ställdes in och det blev inget besök/boende, tyvärr.
Efter det har vi bara hört av varandra via mobil/SMS/PM. Han lockade med ett Skåne-besök men vi fick aldrig ihop det pga att våra göra-kalendrar aldrig synkade. Jag är ledsen :cry:
Tråkigt... Om det är något man lär sig med åren så är det väl att ta chanserna, förr eller senare kommer inga nya.... ☹️

Var är Miss Lycka?
Det var sorgliga nyheter. David var hemma hos mig och Mona sommaren 2020
Han sov över en natt och sen åkte han hemåt. Trevligt att ha träffats en gång i alla fall. Jag vill personligen tacka alla som bidrog när denna tråd startades. Då var han verkligen under isen och er/vår insats i form av stöd och uppmuntran verkar ha betytt mycket för honom. Det är ändå ganska fantastiskt att människor på distans kan göra faktisk skillnad. Vila i frid David. Saknad men aldrig glömd. ❤️

Edit: Vid närmare eftertanke träffade Mona och jag David, på Spången i Ljungbyhed också. Det var 2018, vi bjöd honom på kaffe och kaka och han verkade uppskatta det mycket. Träffen alltså, fikat var mest en bonus. Tack till GurraG också som lyckades få fram dagens trista besked, en uppgift jag inte kunde klara på grund av för litet kontaktnät.

Senast ändrad:
Var är Miss Lycka?
Det var sorgliga nyheter. David var hemma hos mig och Mona sommaren 2020
Han sov över en natt och sen åkte han hemåt. Trevligt att ha träffats en gång i alla fall. Jag vill personligen tacka alla som bidrog när denna tråd startades. Då var han verkligen under isen och er/vår insats i form av stöd och uppmuntran verkar ha betytt mycket för honom. Det är ändå ganska fantastiskt att människor på distans kan göra faktisk skillnad. Vila i frid David. Saknad men aldrig glömd. ❤️
Jag mötte honnom vad jag vet bara en gång och det var länge sedan. Glömmer aldrig när jag kopplade ihop den hmmm.. (hoppar över epitet) cyklisten med onelinermästaren här. En del klarnade, men många frågor återstod. Tyvärr så återstår dem för alltid nu. Väldigt tråkigt.

Världen behöver en och annan som David. Även om han kallade mig usel triathlet...❤️

Var är Miss Lycka?
Jag gör ett inlägg för den här tråden får aldrig hamna på "sidan 2" enl min uppfattning!
Kan även vara idé att länka till kondoleanstråden

Var är Miss Lycka?
Mkt tråkigt att höra. Antar att David var densamme som 'den gule' på gamla funsport? Skulle ljuga om jag sa att alla oneliners var bra, men som helhet vilade det något av jordens salt, salt of the earth, över hans gärning på nätet.
Minns också ett mkt vänligt svar på ett av mina inlägg en gång, väldigt oväntat med tanke på den normalt lite skeptiska tonen i hans oneliners.

Var är Miss Lycka?
Detta har tagit mej väldigt hårt trots att vi inte kände varandra.
Vi har haft våra pennfajter då vi inte alltid har varit överens.
Men jag har alltid trots våra motsättningar gillat Miss Lycka (kände inte David)
för att han alltid stod på sitt. Inget hattande.

Cykla vidare i paradiset där alla vägar är nyasfalterade och inga bilar stör turen.

PS! Tänk på detta i alla diskussioner, en dag blir det för sent att ångra...:cry:

Var är Miss Lycka?
Någon som vet?
Är det samma David från Fun Beat med nick
f.p david, och en tecknad mexikanare med gul hatt.
Minnet kanske sviker mig, men på ett ungefär.

Var är Miss Lycka?
Någon som vet?
Är det samma David från Fun Beat med nick
f.p david, och en tecknad mexikanare med gul hatt.
Minnet kanske sviker mig, men på ett ungefär.
Då har jag fått svar på den frågan.

Jag tillhörde de som gillade hans oneliners, det var det inte alla som gjorde, och han hjälpte mig i forumet F.B i mitt köp av min första racer.
Jag fick även tips och råd av honom via p.m.
Och via p.m så var det helt andra/ utförligare svar jag fick av honom än de oneliners han brukade skriva på forumet.
Det är ju sånt jag fortfarande minns även om det har gått 10-12år.

Edit. + Att det var han som jag lärde mig kadensens betydelse när man har smärtande knä.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp