Var bor ni?

Var bor ni?
Jag bor i Sthlm, närmare bestämt Bagarmossen, nära Nackareservatet. Därför blir det mest cyklat just där för min del. Tänkte dock börja utforska stigarna lite mer söder om bagis också.
/m

Var bor ni?
Bor i sthlm på kungsholmen. kör mest i hellas/nacka.

Det var någon ovan som hade en ide om nån slags löst sammanknuten och informell typ av klubb för oss som bor i sthlms-trakten. Jag tycker det låter som en mycket bra ide! Kanske skulle det funka med nåt så enkelt som en mailinglista!? Är man sugen på att köra är det bara att maila folket och se om nån vill haka på - mycket bättre än fasta träningstider. :)

Det kanske är så att det redan finns nån sjyst lista!? I så fall - lägg till mej!!
Om inte annat så har jag kört en del med folk från utsidan.se - vi mailar varandra när det ska köras - maila mej om ni vill haka på så kör vi!!

ps. om bilden: Man skulle kunna tro att det är nån slags pretantiös ansträngning att se djup ut men det är inte konstigare än att jag fortfarande höll på att lägga i mynt i maskinen när den började blixtra... :)

Var bor ni?
Det var nog mitt förslag det.

Då menar jag egentligen inte en riktig klubb med styrelse och medlemsavgift utan mera som ett gäng som hojar i skogen tillsammans.

Tyvärr har jag ingen mailserver uppe så jag kan inte kirra någon mailinglista just nu :( men det funkar ju att slänga upp en tråd här.

Var bor ni?
Nej, en traditionell klubb med styrelse och annat tjaffs är bara jobbigt.

Man kanske skulle kunna lägga upp ett antal "ut och cykla tillsammans" kataloger på detta forum med rubriker som: "Stockholm, Göteborg osv. På så sätt slipper man sätta upp en mailserver + man slipper översvämmas av massa mejl från en mailinglista.

Var bor ni?
Det låter bra det! Det är precis vad som behövs! Jag har visserligen en mailserver som står och snurrar men det är nog enklare att bara växla adresser eller dra upp en tråd här när det ska köras.

ps. jag är impad över hur snabbt forumet laddar! Stort tack till dej och bostream :)

Var bor ni?
Ah, du har kikat vems ip-adress det är förstår jag :-)

Bara 0.7Mbit upplänk men det räcker bra, det är ju inga stora mängder data som skickas.

Servern är en P3-733 med 256MB minne och speglad systemdisk (backup kanske skulle lösas nån gång framöver) som kör apache/php/mysql.

HappyMTB delar plats med ett gäng domäner till, ingen av dem är dock särskilt belastad så jag tror det kommer räcka till bra, både bandbredd och datorkraft.

Var bor ni?
Problemet med att bo i Gavle ar just som Mankis beskriver, den total avsaknade pa backar, kan aldrig lata bli att skratta nar Jenny ska kora "en lang tung uppforsbacke" pa spinningen och visualiserar hemlingby *S*. Karlstad ar iofs inte mycket battre men iaf nagot kulligare, och dessutom kan man ta langre turer och komma in mot dala-trakter :-)

Mankis, vad ar det for backe som du tanker pa som tar "hela" 2 min inom 2 mils radie fran Gavle??

Kanner till Alfta-trakterna och tar mig upp runt de trakterna pa racern ibland nar jag ar hemma hos mina foraldrar, gar att kora lite fina turer uppigenom dar och sen mot Bollnas och over Landafors hem, alternativt over Kilafors

Anders:
De kilona som du tappat efter vagen uppvager jag med att kopa mig en ny racer nasta sasong. Ar just nu grymt sugen pa att gora lite shopping via cykelcity's rea, du ska inte ner till affaren nagot? Nasta sasong blir det endera TCR carbon eller Glennline, fortfarande inte bestamt mig, beror nog mycket pa vilka deals jag kan fa :-)

Var bor ni?
Well... klart man vill vara med o presentera sig... så... bor på långholmen vid hornstull i sthlm... hojar mestadels skog i hellas/nacka o lite andra ställen när o fjärran runt stan...

älskar tekniskt stök o slingriga smala stigar som suger in en allt längre i det gröna... kört en del dh i åre bla o en del FR i stan... älskar att upptäcka nya långa stigar som leder bortåt... vill gärna rulla ut på stig på ett antal nya ställen i landet... så om ni har tips...

driver frostsajten o plåtar hoj på alla de sätt jag kan... är mer än gärna på att rulla skog med nya ansikten när tillfälle ges... bara man orkar med lite fotostopp så... :)

Var bor ni?
Sent om sider kanske jag ska ta och skriva i den här tråden jag med?

Jag bor då i Piteå (längst norrut hittills?). Av naturliga skäl cyklar jag alltså mest runt....just Piteå :-)

Är det ingen annan här på forumet som är här uppifrån?!? Jag vill ha cykelkompisar...

Var bor ni?
Skall inte ner till CC på rean, skall dock uppgrdera mer nya pedaler och en ny sadel. Tar det från Intersport här i stan, har faktiskt lite emor CC då jag flera gånger fått OEM-prylar till eftermarknadspris.

Du har ju inte sett Ksyriumhjulen än heller! ;-)
Det är porr...
Läskigt snabba

Var bor ni?
Peking:
Nu tror jag du kan stilla din nyfikenhet fullt ut i alla fall. Burkar väl oftast se ut som på den översta vänstra bilden - dvs full av lera *S*.

Ju lerigare o skitigare det är ute i skogen, desto roligare. Kan undra om min debut i BST -99 kan ha nåt med det att göra?!? Ungarna uppe på träningen tycker det är jäkligt kul att tala om för sina föräldrar att Anki har sagt att man ska vara lerig efter ett träningspass... :)

Var bor ni?
Hej Anki,

såååå fruktansvärt roligt kan du inte har haft det på BST-99. Sista timmen cyklade vi en bit tillsammans och jag lärde mig faktiskt några (för mig då) nya svenska svordomar. ;-p (men jag var grymt imponerat över kärr. oops. tjejen som kämpade så in i helv..... och vägrade att ge sig)

Var bor ni?
Jag är en invandrare som brukar cykla på en heldämpad gul Hot Chili x-rage (även på BST-99), var en av de sista som kom i mål (men förre dig) och hade minst lika roligt som du på BST. Men nuförtiden verkar det så att du har blivit en bra bit snabbare än jag.

Var bor ni?
Ahh... Letade bland resultaten på BST o kom på vem du är!!! Vi har ju rett ut det där en gång tidigare - måste vara åldern som gjorde att jag inte kom ihåg... ;))

/anki

Var bor ni?
Start vid fängelset i Bomhus och sen via parkeringen vid skidbacken och sen upp på toppen med mtb tar nästan 2 minuter :-) kan nog vara en 7-800 meter i längd räknat men backen på slutet är ganska brant.

Var bor ni?
Sådärja. Nu har även funsports meste periodare hittat hit. Hemtrevligt och kul att vara tillbaka. Jag bor i Vasastan/Sthlm och hojar i hela stor-sthlm.

Efter ett riktigt misslyckat Ränneslätt följde massor av stress på jobbet, och sen var det sommar och datorlöst. Jag får be alla forumtier jag borde svarat om ursäkt för att jag inte hörde av mig!

Nu är jag i alla fall tillbaka om än inte i så god form som min träningkalender hade tänkt sig ;-) . Ska nog satsa mer på happyMTB och lite mindre tävling framöver.

Var bor ni?
¡Hola Zeb!
Tyckte väl jag hörde ljudet av klirrande sporrar... *S* Kul att du hittat hit!
VAD var det som hände på Ränneslätt egentligen??? För egen del var det inte långt borta att jag klev av - inte med det där "brum-brumandet" bakom mig den sista biten. Men, men ... någon skall ju vara sist i mål också...

Var bor ni?
anki wrote:

> VAD var det som hände på Ränneslätt egentligen??? För egen del
> var det inte långt borta att jag klev av - inte med det där
> "brum-brumandet" bakom mig den sista biten. Men, men ... någon
> skall ju vara sist i mål också...

ja man kan ju verkligen undra.... själv kom jag in som 81 av 85 herrklassen. han som kom in 85 var jusst 85 år (ok, nästan iaf...), man tog slut fort i de leriga backarna... hehe.

tänkte kliva av på andra varvet men men insåg att det hade varit lika jobbigt att ta sig tillbaks någon annan väg än spåret ändå så det var lika bra att fortsätta till mål....

Var bor ni?
bergshamra, solna. cyklar mycket i ursvik när kulan vill ut och luftas, annars har det blivit ganska mycket landsväg den senaste tiden, ute på ekerö en del samt mycket ut förbi vallentuna och upplands väsby. kan slå ett slag för fredrikshof, även om den verkar ha lite töntstämpel i mtb-sammanhang är det en kanonförening om man vill samla många långa lvg-mil.

Var bor ni?
När jag gick ut på sista slingan tyckte jag synd om de stackare som bara skulle köra korta banan och inte få uppleva resterande härliga mil på stigarna. Sen... Ja, inte gick det bra i alla fall - fast kul var det!!!

Var bor ni?
Mankis och alla Gävlebor:
Ta bilen till Järbo, ta sedan Gästrikeleden upp mot Mårtensklack och så vidare. Där snackar vi backar som säkert skulle duga till Mr eXTeci också...

I Hemlingbybacken brukar vi köra upphill träning och den borde väl spöa den i Bomhus?!?

/Anders

Var bor ni?
Nejmen!
Se där!
Är det inte Lädermannen med de klingande silversporrarna som har hittat hem!!!! Har du ridit runt på vidderna hela sommaren och saknat oss?

Klart Zeb ska köra lopp! På't igen bah!

/Fisken

Snygg bild, förresten! ;-)

Var bor ni?
Ska man behova stuva cykeln i bilen och kora till Jarbo for att hitta backar sa kan man ju lika garna kora backarna runt Bergviks-trakterna. Dar finns det ocksa backar som duger till for MTB iaf. Men helt klart ar att jag maste prova mer av Gastrikeleden, hitills har jag bara kort den mellan Hemlingby och Valbo, Dennis ar ju sugen pa att kora hela den sa det kommer kanske bli av till sommaren

Aker man ut till de trakterna kan man lika garna ta med racern och kora over Svartnas mot Amot, funderade pa att kora en langrunda med racern fran gavle over de backarna ifjol men pga min spoilerade 2:a halva av sasongen pga min hals sa blev det aldrig av. Tror det skulle bli en tur som landar nagonstanns runt 16 mil.

Var bor ni?
Anki: Ränneslätt ja... vad hände ijengklien? Hela sen-vintern och hela våren var bara en enda lång förberedelse. Köpte MTB training bible och hade kört 120 mil träning och gått ner rejält i vikt. Cykeln var dessutom uppgraderad!

Och vad händer??? Jag blev sjuk veckan innan, käkade vitaminer och alvedon i bilen på väg söderut kvällen för tväling... men försökte köra ändå. Lönlöst och tråkigt.

Redan efter en mil visste jag att det inte fanns en möjlighet att köra ens i närheten av mitt egentliga potential. Jag enbart fokuserade på att hela tiden hålla igen och spara på krafterna. Bröt efter att jag kört motionärernas lopp. Fick ingen officiell sluttid således, men min egen tidtagning placerar mig i mitten av motionärsfältet. Skit. Hade kunnat bli bra det där om man bara hade varit frisk. Och inte såg jag några forumiter heller :-(

Enda uppsidan: jag lyckades snacka mig till en medalj för motionärsloppet trots att jag bröt.

Var bor ni?
Starkt gjort att över huvudtaget köra i det läget! Sååå.. du lyckades snacka dig till en medalj... *hmm* Jag försökte mig inte ens på det förra året.

Ombytta roller för oss i år då *S* Nästa år... Då jäklar skall vi klara det kvickt, snabbt o lätt båda två!!! ;)

Lyckades dock fastna på ett par bilder efter målgång i år. Den ena av de som ligger i min profil är därifrån - lite smålerig på den om man säger så...

/anki

Var bor ni?
Hehe, lite lerig, men stolt.

Visst är det stressigt med MC-n i bakgrunden hela tiden ;-)

När jag krampade som värst år 2002 så kom mc-killen ifatt mig och försökte övertala mig till att bryta. "Hörru, nu är du jättenära en grusväg och om du bryter nu så kan vi säkert fixa så du får skjuts..." det lät frestande, men jag bröt f*n inte! Därför känns det extra tråkigt att det gick sämre året efter när jag dessutom hade tränat bra!

/Zeb

Var bor ni?
Hade nog gladeligen strypt mc-killen om han kommit för nära... Var nåt så infernaliskt irriterande att veta att man låg sist och känna att inget funkade eller svarade som det skulle... och sen det där brum-brum i bakgrunden *ryser*

Har det blivit nåra andra lopp då Zeb??? Pest o pina när det går åt fanders när man verkligen gått in för det, men det är bara till att bita ihop o komma igen nästa gång.

kram
/anki

Var bor ni?
Ahh jag gillade iofs ljudet. Vem kan motstå sången från en 4-takts KTM med trimpipa?

Andra lopp? Ja, det skönaste på hela cykelsommaren (hela min cykelkarriär?) var när jag hängde med två polare på deras träning inför lvg-vättern. Jag hade punka på slicksen så det blev till att följa med på mina gamla hederliga Conti Explorer. 9 mil med snitt runt 29 km/h får sägas vara bra för en MTB (med mina mått mätt) och rysligt dåligt för två grabbar på racer ;-)

I sista backen på väg in till stan ville de dra ifrån mig, men jag svarade och först över krönet var jag. Behöver jag berätta att jag blev erbjuden en startplats av en av killarna?

Men för att svara på din fråga: Nej inga andra tävlingar, fast nog tävlade mina vätternpolare med mig på slutet!

Var bor ni?
*asg* Strongt jobbat Zeb!!!
Hur gick det för polarna runt Vättern då? Körde själv för första gången i år... En upplevelse - helt klart.

/anki

Var bor ni?
10:40 och 10:50 körde dom på. Om jag köper racer så spöar jag dom! (nog)

Jag tycker vättern verkar skitkul. De berättar om en otroligt trevlig stämmning cyklisterna emellan. Man hojar ihop en timme eller två, småsnackar och har det trevligt. Fullt så socialt är det ju inte när man är sist i Ränneslätt ;-)

/Seb

Var bor ni?
Starkt kört Zebbe! Alltid lika kul att knäcka polare...

Appropå trevlig stämmning: Du borde köra FMT! Visst finns det "grinpellar" som bara ska fram till varje pris, men dom är i förkrossande minoritet.

Ang. motorcyklar kan jag bara instämma med att dom är orosmoment. På FMT dyker dom upp med ojämna mellanrum. Förra året dök en upp rakt in i mitt bakhjul, som inte blev sig riktigt likt efteråt... Men jag kunde dock fullfölja loppet, och fick som "plåster på såren" en gratisstart till årets lopp. Dessutom fick jag stå i första startled...!

Var bor ni?
Tja, vi kan väl säga "Gunnar E:s pôjk"!

Ljusnar det? Kolla bliden på min profil annars. Kan ge ledtråd...

Blev det ingen Finnmarkstur för din del? Vill minnas att du funderade på det när vi talades vid på Järnhandeln i sommras.

Var bor ni?
Bollebygd mellan GBG & Borås.

När jag inte kör med YMER finns det mängder med turer alldeles utanför dörren. Dessutom obegränsat med backar, långa och branta.
Har även Vildmarks- och Knalleleden i närheten.

Nilebiker

Tillbaka
Topp