Var finns vägen?

jonas-ni

Aktiv medlem
Var finns vägen?
Alltså någon som vet var vägen som dyker upp efter 20 sekunder finns? Min gissning skulle vara norra Skåne eller Småland och om jag skulle gissa mer specifikt skulle det bli i trakten av Hässleholm men det är rena gissningar.

Om den är så fin som den ser ut blir mitt mål att cykla den i sommar.

https://www.youtu.be/jtZuyWNdzsg

Var finns vägen?
Jag tror, men observera, tror, att du är ganska nära med gissningen om Hässleholm, den påminner starkt om en väg som går söderut från Önnestad , mellan Kristianstad och Hässleholm mot Bockeboda men det finns många fantastiska vägar i den trakten, även mot Tollarp, Huaröd o.s.v.

Mvh Ulf S.

Bilagor

• Screenshot_20190508-200330_Maps.jpg
    Screenshot_20190508-200330_Maps.jpg
    193.6 KB · Besök: 18
Var finns vägen?
us930 sa:
Jag tror, men observera, tror, att du är ganska nära med gissningen om Hässleholm, den påminner starkt om en väg som går söderut från Önnestad , mellan Kristianstad och Hässleholm mot Bockeboda men det finns många fantastiska vägar i den trakten, även mot Tollarp, Huaröd o.s.v.

Mvh Ulf S.

När jag var liten bodde vi om somrarna i Mala och vägen liknar vägarna i de trakterna. För utomsocknes gäller de att hitta de där magiska småvägarna man vill ju inte hamna på 21:an (numera 23:an?).

Var finns vägen?
jonas-ni sa:
us930 sa:

Mvh Ulf S.

När jag var liten bodde vi om somrarna i Mala och vägen liknar vägarna i de trakterna. För utomsocknes gäller de att hitta de där magiska småvägarna man vill ju inte hamna på 21:an (numera 23:an?).

Jo, tror, märk väl tror, inte det är vägen som @us930 föreslog, inte heller nån av de andra däruppe på platån. Har för mig att de flesta har vägrenslinjer precis som på bilden ovan. Runt Mala har jag inte varit.
Tollarp, Huaröd och upp på åsen, det är finfina cykelvägar det.

Var finns vägen?
jonas-ni sa:
us930 sa:

Mvh Ulf S.

Jo jag tycker som sagt också att det påminner om den trakten. Många av de fina småvägarna korsar eller passerar ju 21an och även E22 så det blir ju svårt att undvika dessa helt även om man vill.

Som kuriosa kan nämnas att jag för ett 10tal år sedan (Det var alltså innan jag fastnade i cykelträsket....) tillsammans med en bekant blev erbjuden att ta över en mack i Vinslöv med tilhörande cykelverkstad. Det var en äldre släkting till denne bekant som drev den och det började med ålderns rätt bli dags att trappa ner. Dock hade vi båda redan bra jobb och macken var i ganska slitet skick så det blev ingenting av det tyvärr. Möjligen ett av mitt livs sämre beslut, hade det varit nu när jag har cykling som mitt största intresse hade det nog blivit annorlunda.....

Mvh Ulf S.

Var finns vägen?
us930 sa:
jonas-ni sa:
us930 sa:

Mvh Ulf S.

Jo jag tycker som sagt också att det påminner om den trakten. Många av de fina småvägarna korsar eller passerar ju 21an och även E22 så det blir ju svårt att undvika dessa helt även om man vill.

Som kuriosa kan nämnas att jag för ett 10tal år sedan (Det var alltså innan jag fastnade i cykelträsket....) tillsammans med en bekant blev erbjuden att ta över en mack i Vinslöv med tilhörande cykelverkstad. Det var en äldre släkting till denne bekant som drev den och det började med ålderns rätt bli dags att trappa ner.....

Mvh Ulf S.

LoL där är jag typ uppvuxen. Utanför Vinslöv alltså.

Var det inte Kjell han hette som hade macken (den inne i byn)? Farsan var stammis där, köpte sin Skeppshult damcykel där som sedermera ärvdes av min fru. Den har fortfarande dekalen från Vinslöv kvar :)

Vad gäller vägen... Jadu, det kan vara nästan varsomhelst i närheten av Hässleholm, där finns många liknande fina vägar. Synd att loppet Göingerundan är inställt, det gick till största delen på sådana vägar.

Var finns vägen?
ostrand sa:
us930 sa:
jonas-ni sa:
us930 sa:

Mvh Ulf S.

Som kuriosa kan nämnas att jag för ett 10tal år sedan (Det var alltså innan jag fastnade i cykelträsket....) tillsammans med en bekant blev erbjuden att ta över en mack i Vinslöv med tilhörande cykelverkstad. Det var en äldre släkting till denne bekant som drev den och det började med ålderns rätt bli dags att trappa ner.....

Mvh Ulf S.

Var det inte Kjell han hette som hade macken (den inne i byn)? Farsan var stammis där, köpte sin Skeppshult damcykel där som sedermera ärvdes av min fru. Den har fortfarande dekalen från Vinslöv kvar :)

Vad gäller vägen... Jadu, det kan vara nästan varsomhelst i närheten av Hässleholm, där finns många liknande fina vägar. Synd att loppet Göingerundan är inställt, det gick till största delen på sådana vägar.

Haha, ja där ser man! Kjell stämmer bra om jag minns rätt och macken låg/ligger inne i byn. Min bekant var gift med en barndomskamrat till mitt ex, så tyvärr skiljdes våra vägar några år senare när hon blev mitt ex, så vem vet, kanske var det aldrig meningen att jag skulle driva någon mack med cykelverkstad Vinslöv, det hade blivit en aning komplicerat. Men det händer fortfarande att jag tänker på hur livet hade sett ut om det hade blivit av!

Mvh Ulf S.

Var finns vägen?
us930 sa:
ostrand sa:
us930 sa:
jonas-ni sa:
us930 sa:

Mvh Ulf S.

Mvh Ulf S.

Haha, ja där ser man! Kjell stämmer bra om jag minns rätt och macken låg/ligger inne i byn. Min bekant var gift med en barndomskamrat till mitt ex, så tyvärr skiljdes våra vägar några år senare när hon blev mitt ex, så vem vet, kanske var det aldrig meningen att jag skulle driva någon mack med cykelverkstad Vinslöv, det hade blivit en aning komplicerat. Men det händer fortfarande att jag tänker på hur livet hade sett ut om det hade blivit av!

Mvh Ulf S.

Visade sig att min pappa inte bara visste vem Kjell är utan är bekant med honom också, även om det är några år sedan de träffades senast. Min pappa har tagit körlektioner av Kjells pappa på den tiden då en körlektion kostade 10 kronor.

Var finns vägen?
I artikeln står det ”Den här videon spelades in i den fridfulla idyllen utanför Hässleholm där min pappa har startat ett fotbollslag för asylsökande.", och eftersom Familjen heter Karlsson i efternamn,så efter lite sökningar på interwebz får man anta att fotbollslaget som hans pappa startade heter Freeflow FC.

Då får man fram följande info: "Initiativtagaren bakom fotbollslaget Freeflow FC har skapat sammanhållning och gemenskap för asylsökande på Tostarpsgården"

Så runt någonstans Tostarpsgården kan väl vara en bra utgångspunkt. :P

Var finns vägen?
Verkar som vi med gemensamma krafter har lyckats ringa in området inom 15-20km då! Det är väl för den som känner sig manad bara att sätta igång att cykla sig igenom området då, den som söker han finner, alternativt google-cykla för den som har problem med nattsömnen eller så... ; )

Det var ju ett roligt sammanträffande med Kjell och macken i Vinslöv! Roligt att höra om honom igen och att han lever, jag minns att han var en aning sjuklig när jag träffade honom senast.

Det är ju en fantastiskt vacker del av landet som jag gärna hade bosatt mig i, men livet ville som sagt annorlunda. Föga anade jag då att jag 10-12 år senare ändå skulle lämna både mitt jobb som elektronikingenjör och landet för en ny kärleks skull och bli busschaufför på Kanarieöarna..... Vad jag gör om ytterligare 10år....? bagare i San Remo kanske.... ; ) ? Fina cykeltrakter det också....

Mvh Ulf S.

Var finns vägen?
us930 sa:
Verkar som vi med gemensamma krafter har lyckats ringa in området inom 15-20km då! Det är väl för den som känner sig manad bara att sätta igång att cykla sig igenom området då,

Känns tillräckligt bra för en runda. Har bara cyklat en gång i Skåne förut dags att ändra på det.

Tillbaka
Topp