us930 sa:
jonas-ni sa:
us930 sa:
Jag tror, men observera, tror, att du är ganska nära med gissningen om Hässleholm, den påminner starkt om en väg som går söderut från Önnestad , mellan Kristianstad och Hässleholm mot Bockeboda men det finns många fantastiska vägar i den trakten, även mot Tollarp, Huaröd o.s.v.
Mvh Ulf S.
När jag var liten bodde vi om somrarna i Mala och vägen liknar vägarna i de trakterna. För utomsocknes gäller de att hitta de där magiska småvägarna man vill ju inte hamna på 21:an (numera 23:an?).
Jo jag tycker som sagt också att det påminner om den trakten. Många av de fina småvägarna korsar eller passerar ju 21an och även E22 så det blir ju svårt att undvika dessa helt även om man vill.
Som kuriosa kan nämnas att jag för ett 10tal år sedan (Det var alltså innan jag fastnade i cykelträsket....) tillsammans med en bekant blev erbjuden att ta över en mack i Vinslöv med tilhörande cykelverkstad. Det var en äldre släkting till denne bekant som drev den och det började med ålderns rätt bli dags att trappa ner.....
Mvh Ulf S.
LoL där är jag typ uppvuxen. Utanför Vinslöv alltså.
Var det inte Kjell han hette som hade macken (den inne i byn)? Farsan var stammis där, köpte sin Skeppshult damcykel där som sedermera ärvdes av min fru. Den har fortfarande dekalen från Vinslöv kvar :)
Vad gäller vägen... Jadu, det kan vara nästan varsomhelst i närheten av Hässleholm, där finns många liknande fina vägar. Synd att loppet Göingerundan är inställt, det gick till största delen på sådana vägar.