var handlar ni?

vito

Aktiv medlem
var handlar ni?
Nyfiken på var alla "cyklare" köper sina prylar..
har själv köpt det mesta genom postorder .

fördelar och nackdelar
men känns lite dumt att ge runt 50% mer för vissa prylar genom att gå till tex cykelcity..

var handlar ni?
Cykloteket handlar jag på. Passande topic för att ställa min fråga: Är www.emi.nu ett bra ställe att handla på? Verkar hålla ett lite lägre pris än cykelhandlarna inne i stan men håller de samma service?

var handlar ni?
Cykloteket ligger geografiskt bäst till för mig och dr spoke är ju på vägen till hellas...
Crc ligger bra till för att leverera nästa ram (ev.denna) <http://www.chainreactioncycles.com//Models.aspx?ModelID=1865> med fork option fox F100 Terralogic =)
Och cyclecomponents har varit anlitade men deras brist på lager= deras filosofi om högt flöde på lagret= Lååååååånga leveranstider gör att dom tyvärr inte känns intressanta för mig. =(
Och ha allt hemma som hyllvärmare kostar flis...

var handlar ni?
crc handlade jag växelreglage på, hjul kommer troligen beställas därifrån också..

supernöjd med kundkontakten..

cykloteket är annars snabbaste till hands just nu, då det inte är allt för stor omväg från plugget.

var handlar ni?
Dr Spoke (SE)
C-C (SE)
Cycles 4u (DE)
Bike Scene (UK)
CRC (UK)
...och sedan diverse grejer hos andra LBS'er (Jarla, Cykloteket, Cykelcity mfl).

Anledningen att jag handlar utomlands är bättre priser, men framför allt att
grejerna finns i lager och i regel levereras kvickt. Det går oftast snabbare att
handla något från utlandet än vad det tar för LBS'en att få hem det från grossisten.
Vissa grejer finns inte ens att köpa på hemmaplan, och då är valet lätt.

Skulle gärna handla mer hemma om priserna och utbudet var bättre. Men som
det är nu så tar man väl strypgrepp på de butiker man gärna skulle vilja ha bättre
pris/utbud hos. Lite ond cirkel... ;-(

var handlar ni?
Köpte hojen på H&S BIKE DISCOUNT
Köper övrigt som finns där.
och även på cycle components.com
mycket nöjd med H&S BIKE DISCOUNT snabba leveranser.

Senast redigerad av en moderator:
var handlar ni?
Johan skrev
>Är www.emi.nu ett bra ställe att handla på? Verkar hålla ett lite lägre pris än cykelhandlarna inne i stan men håller de >samma service?

Jag förstår inte. Det är väl inte första april idag?

God Hjul
GurraG

var handlar ni?
Crc och cc på nätet och planet ride, dr spoke och cykloteket irl men jag funderar på att börja handla hos juho cykelmästaren i centrala olofström istället.

var handlar ni?
VÄNTADE 6 v på min cube Ltm 5..ok va 4700 billigRE PÅ BIKE DISCOUNT...
väntan e inget problem jobbigt när dom säger inga pengar kommit på förskott betalning..
sen fick jag racer pedaler till mina skor..synd man e en fitta skulle skickat en begärelse tillbaks
gick fort o byta men 100 spänn förlorade,,,

var handlar ni?
cykloteket är ju bland dom butiker som har bäst utbud vad gäller hojjar i sthlm. Men va jag har upplevt så kan dom typ nada om kundservice, när min polare skulle köpa ny xc så frågade han vad skillanden mellan scott elite och comp racing var. Svaret han fick var att comp kosta 3000:- mer och var i silver:S

Men å andra sidan blev jag värsta paff när det kom fram en tjej som jobba där å snacka med mej hur länge som hellst, och det bästa va att hon inte försökte pracka på mej massa saker, man lärde sig väldigt mycket på det. Dessutom var hon väldigt påläst och det hon inte kunde kollade hon upp snabbt.
Så ska en butiksförsäljare vara.

Annars är dom ruggigt trevliga på Dr spoke å cykelcity. Sen finns det en butik ute på värmdö där det finns en snubbe som kan grymt mkt om xc, å bara man snackar med honom får amn inte bara bra priser, utan även grym service =)

var handlar ni?
Det mesta handlas på CRC och Bike-discount men har även handlat en del på DrSpoke på senaste. Sen blir det även lite småplock som slangar och vajrar på LBS.

var handlar ni?
Jag gör som "Bianchi oskar

"handlar hos juho cykelmästaren i centrala Olofström (i hans systers garage)"

Klart billigast i dessa trakter!!!

Sen så har det blitt Evalds, Cyclecompenents & MC-center i C4.

/krokus

var handlar ni?
cykloteket är ju bland dom butiker som har bäst utbud vad gäller hojjar i sthlm. Men va jag har upplevt så kan dom typ nada om kundservice, när min polare skulle köpa ny xc så frågade han vad skillanden mellan scott elite och comp racing var. Svaret han fick var att comp kosta 3000:- mer och var i silver:S

Det låter som ett svar från Binni på Cykoteket. = )

//Skogling

Senast redigerad av en moderator:
var handlar ni?
Tänk vad bra det var när Hekla fanns kvar på Kungsholmen och Binni jobbade där. Det var min första favoritbutik.

Explosifen som Oskar adopterat av mig hade ett Hekla-klistermärke. Synd att jag inte har några sådana kvar, annars hade jag gärna haft ett på Enduron med..

var handlar ni?
Ja på Hekla var man inne ibland. Bodde själv på Kungsholmen 93-97. Binni var/är lite special. = )
Det kändes liksom som han undrade vad man gjorde i hans butik när man var där...

//Skogling

var handlar ni?
TCM...Bra service, supertrevlig personal, efter stängningsdags också...udda märken och vanliga dock inga Scott och Kona men lika bra grejor från tex Tyskland, bra priser, bra läge-intill skogen som leder till Nackareservatet och Alby hållet.
Namnet är TCM (Tyresö Cykel Magasin) www.tcmcykel.se

Tillbaka
Topp