Var hänger folk (cyklister)?

Msiipola

Aktiv medlem
Förut var ju forum ett ställe där folk skrev och kommenterade. Det är hög trafik happyrides forum, men förövrigt känner jag inte till andra svenska cykelforum, där trafiken är hög. Så var hänger folk mest? Facebook? Twitter? eller någon annanstans?

Är inte det samma sak? Folk som cyklar är väl cyklister? Eller menar du att cyklisterna är de som använder cykeln för att motionera?

Cyklister och cyklister är väldigt olika.
Cyklister har kört ett utlyst tempolopp över 10 km med ett snitt över 40 km/h.
Ni andra är cyklister.

Jag ogillar att man måste ta ställning till saker på detta forumet. Att vara eller inte vara cyklist.....?! WTF..ut och cykla så lär du nog träffa på en och annan cyklist. :)

Varför är inte gränsen 45 km/h? Sorterar man bort för stor del av de misslyckade som aldrig blir nåt men fortsätter harva runt på nationella tävlingar för närmast sörjande då?

Finns så korta tempolopp?
Kondition och teknik är färskvara. Blir en Cyklist degraderad till cyklist om hen ej kört ett utlyst tempolopp inom ett år?
Min bild av cyklist-cyklister (dvs såna som jag är övertygad om att MissLycka menar) är att en oväntat stor andel är dryga. Det är trist. Mtb-cyklister, endurocyklister och bara människor som gillar cyklar i allmänhet tror jag har en mer normal fördelning av dryga människor. Var de olika grupperna hänger utöver Happy vet jag dock inte eftersom jag själv bara hänger här.

Tillägg för sakens skull: många skulle definiera mig som en cyklist-cyklist med rakade ben, tävlingslicens och fullständigt fokus på prestation och snabbcyklande. Många tycker säkert jag är dryg...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp