Var köper man bra ass savers?

Stuvarn

Aktiv medlem
Behöver nya ass savers till mina 4 cyklar. Köpte tidigare från nån firma från GBG men hittar inte dom längre! Mina senast köp funkar inte alls/sitter mkt löst. Dom första jag köpte hade uttag för sadelrailsen som dom senaste inte då hade!

Jag köpte min på Bikester nyss, Red Cykling Products hette den. Sitter bra tycker jag, med skåror för railsen.

Jag har både ass savers och en jag fick av Shimano på Cykelvasan för ett par år sedan.
Jag upplever att Shimano varianten sitter klart bättre än Ass savers på ett par sadlar och den är den jag använder på min MTB.
Det är en mudcatcher.com som brandats ac Shimano.

Vernersson sa:

Såklart var det den firman jag handlat av tidigare.....tack alla för tipsen!

Undrar dock om dom ändrat på utförandet? På min har jag uttag för railsen....men hittar inte det utförandet på hemsidan längre?

Bilagor

• asssaverzwart.jpg
    asssaverzwart.jpg
    298.1 KB · Besök: 41
  • ASO-3_black_2_grande.jpg
    ASO-3_black_2_grande.jpg
    29.1 KB · Besök: 93
Senast ändrad:
Den med urtag för rails ser mycket lik ut de som mudcatcher.com har. De sitter klart bättre. Den utan railsuttag har jag tappat i skogen.

Ja har skurit ut urtag i vingarna på savern så att vingarna får klackar som låser mot sadelrailsen. Sitter kvar när man har cykel på stället på kroken i motorvägstempo.

Mejlade ass savers å tydligen ändrade dom designen för 3 år sedan (synd) å flyttade fram urtagen till railsen! Men tyckte dom var stjyssta då dom skickar mig ny ass savers + tips hur den ska sitta kvar (kanske är det med gummibandet då)

PS PKJoacim jag har gjort detsamma :)

Fick ju 4 nya ass savers helt grattis å anvisningar hur jag ska vika till dom (tydligen extra viktigt vika till framdelen för att den ska sitta ordentlig) Men tycker ändå den sitter klart sämre än gammla modellen så jag klippte ut hål för rälsen å nu sitter dom jättestadigt :)

Men undrar om nån testat den nya Ass savers Fendor Bendor....tänkte ha den på crossen när vädret är lite grisigt...om den nu funkar?

Bilagor

• P3160164_1024x1024.jpg
    P3160164_1024x1024.jpg
    34.6 KB · Besök: 104
  • P3180311_grande.jpg
    P3180311_grande.jpg
    39.8 KB · Besök: 31
Har nyss monterat en sådan på min gravelbike (Giant Revolt). Fick trixa lite för att få den att sitta ok, på just min cykel sitter den lite halvknasigt, men det beror väl mest på att cykel har väldigt liten baktriangel. Har bara kört en runda, men den verkar fylla sin funktion. Sen ser det sådär ut, får man väl medge. Inte superlätt att vika så att det blir sådär snyggt som på bilden ovan.

Penguin sa:
Har nyss monterat en sådan på min gravelbike (Giant Revolt). Fick trixa lite för att få den att sitta ok, på just min cykel sitter den lite halvknasigt, men det beror väl mest på att cykel har väldigt liten baktriangel. Har bara kört en runda, men den verkar fylla sin funktion. Sen ser det sådär ut, får man väl medge. Inte superlätt att vika så att det blir sådär snyggt som på bilden ovan.

Tack för svar...du får jättegärna visa på bild hur ditt skärmmontage ser ut. Men tycker du den skyddar ok? Vill ju ha nått som är lätt plocka av/på men som ändå skyddar hyfsat!

Tänker använda den på min Crux vid träning nu i höst/vinter...tycker den skärm jag idag använder är lite i klumpigaste laget :)

Bilagor

• IMGP8409.JPG
    IMGP8409.JPG
    417.4 KB · Besök: 48
Senast ändrad:
Jag gillar de jag hittade från sks, sitter fast ordentligt, är tjockare där de greppar railsen och har hål att buntbandas fast. Kostade typ 75 kr tror jag. Finns även för fram.
P1011409.JPG

Köpte på bike discount.

Lite svårare att montera än original ass savers, mer till att sitta där permanent än att dra fram i regnet.

Senast ändrad:
Skaffade mig Ass Savers Fender Bendor Regular idag å den funkade bra! Kanske inte så snygg men skyddar å jäkligt lätt ta av/på.

Bilagor

• IMGP8417.JPG
    IMGP8417.JPG
    571.6 KB · Besök: 42
Tillbaka
Topp