Var köper man Salsa-cyklar?

jonsal

Aktiv medlem
Sugen på att byta ut min hybrid och hardtail till en cykel istället.

Fastnat för en Salsa Warbird men de verkar inte ha någon återförsäljare i Sverige?

Var köper man bäst detta märke? Tar gärna emot förslag på alternativ också!

CX/Gravelbike/Bockstyretouring, helst minst 105-nivå, Plats för grövre däck, skivbromsar, fästen för skärmar och pakethållare (vill kunna använda mina sidohängda cykelväskor).

Du är grym på datan du!

Tänkte mer underförstått på personliga erfarenheter ("Var köper man bäst detta märke?"), var priserna är bra/låg fraktkostnad, eventuella importörer i sverige osv.

Men tack ändå :-D

Jag har själv ingen erfarenhet av Charlie, men han verkar seriös:
http://www.charliethebikemonger.com

Annars gillar jag Niners senaste version av RLT 9. Tror att Cyclecomponents kan ta hem en ram och har för mig att den ligger på sisådär 10k vilket borde vara samma som en Warbird. Fördelen med RLT är att den har fästen för skärmar och väskor och allt man kan behöva. Om du behöver det alltså.

skrotfot skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte också på Häggs, men hittade inte
> längre någon aktuell websida.
> Men jag skulle lätt kunna äga en warbird!

Ring han.

Fanns några warbird II ramar i rött för 550 GBP här om någon är intresserad:
http://www.tritoncycles.co.uk/frame...oy-road-gravel-disc-brake-frameset-2014-p1421

wb2.JPG

lundatok skrev:
> Maila Sivert på Häggs

Vad har han för adress, info@haggs.nu eller något annat? Lite tråkigt att hemsidan helt försvann för bra länge sedan nu.

AndreasVH skrev:
> Annars gillar jag Niners senaste version av RLT 9.
> Tror att Cyclecomponents kan ta hem en ram och har
> för mig att den ligger på sisådär 10k vilket
> borde vara samma som en Warbird. Fördelen med RLT
> är att den har fästen för skärmar och väskor
> och allt man kan behöva. Om du behöver det
> alltså.

Lite sugen på en RLT jag också, det enda jag saknar på ramen är en gänga för att fästa lampa i gaffelkronan. Helt okej pris på ramset i USA men alla jag hittat i Europa har varit ganska rejält mycket dyrare. Helst vill man ju ha den senaste med thru-axle men kan man få rejäl rabatt på den gamla är det ju också intressant…

Ninern har jag sett innan och den är ett mycket hett alternativ! Har mailat Cyclecomponents och frågat om deras pris på en 105-configurerad.

Det här pundpriset från Tritoncycles är ju väldigt lågt och prisvärt även om det är -14 ramar.

Salsa Warbird finns hos "min" leverantör i 53 och 55 cm 's strl. också i den röda 2014 versionen

men inte till liknande lågt pris tyvärr. Den kostade rek. 1199- € + frakt o mer momskostnader

till SE .

2016 modellen i Teal Blue har lev. i alla storlekar i lager. Prissatt till 11240- och 10225- för

min del.

Det finns enstaka 2015 ramar från Niner i RLT9 i Industri Grey eller Fresh Mint med vanlig

dropout som är nedsatt pris på f.n. i vissa storlekar.

Den svart/röda finns också men inte reducerat pris.

2016 färgerna med fast stickaxel X12 / 10 mm finns också Dirty White/orange i 50,53 o 56 cm

green/yellow i alla storlekar.

Angivna USA priser är ju alltid utan frakt moms o tull.

Håller på att få ihop en ny site som förhoppningsvis ploppar upp inom inte alltför lång

tid framåt. under tiden : sivert@haggs.nu men vad som helst framför @haggs.nu

funkar också........

Bilagor

• Salsa Warbird ramkit -16.jpg
    Salsa Warbird ramkit -16.jpg
    9.8 KB · Besök: 72
Var inne och kollade på Anton sport Oslo butiken från länken och det ser ut att vara riktigt bra priser på cyklarna där spec med tanke på kursen kollade på canondale race hojar.
/M

Charlie the bike monger verkar seriös ja, jag har mailat lite med honom men kom aldrig till skott. Han är hjälpsam och verkar kunnig!

Hej Jonsal Vi kommer börja ta in Genesis till Stockholm och vi kan även beställa in Surly.
Vi får in några Genesis Croix de fer i nästa vecka, dessa skulle kunna vara ett intressant alternativ till Salsa. Om du bor i stockholm är du välkommen förbi och kika.

Jag försöker att få liv i den här tråden igen då det är aktuellt för mig (eller egentligen min sambo) att köpa en Salsa Vaya. Men det verkar vara helt omöjligt att hitta ett ställe som säljer dem.
Vi har varit i kontakt med Nordic trade och fick ett väldigt kort svar: "De är slut"... kan det verkligen stämma att det inte finns en enda Salsa-cykel att köpa?

Jag har köpt en Salsaram från bike24, inte haft några problem med dem.

Annars har sportson avtal med nordic trade så det borde gå att boka en. de lär ju komma in tillslut

Jag köpte min ram från hibike.com. Skickades snabbt och väl emballerad.
Vaya finns i deras sortiment.

Året är 2023 och jag undrar samma sak.

Om man vill köpa sig en [komplett] Salsa Cutthroat, vart vänder man sig då?

Året är 2023 och jag undrar samma sak.

Om man vill köpa sig en [komplett] Salsa Cutthroat, vart vänder man sig då?
Till www.urbanbikewear.com. Vi kan bland annat ta hem Salsa Cutthroat på kundbeställning både som komplett cykel men även som ramset. Vi har vår butik på Tjärhovsgatan 14 i Stockholm vid Medborgarplatsen.

Som det ser ut, just precis nu, så finns det några storlekar som vi kan hämta hem M,L,XL av GRX 810 Tan Gloss samt 1 st L GRX 600 Charcole resten är Out Of stock. Drygt 2 veckor tar det för oss att få hem någon av dessa.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp