Våra Budväskor

Gumae

Ny medlem
Våra Budväskor
Om man är cykelnörd (som de flesta som sitter på detta forum är, inklusive mig) så finns det enligt mig bara en slags väska som gäller! Timbuk2 Messenger väskorna. de finns i väldigt många olika utföranden och färger så jag tänkte att folk som är stolta ägare av en Timbuk2 väska kunde slänga upp en bild på den.

Kan börja själv med min. Är en ganska basic väska i storlek M. Men ska snart beställa en custum made från deras hemsida ;)
IMG_1638.JPG ht=544

IMG_1641.JPG ht=544

[edit] Inga caps i rubriken, en gång till och jag låser tråden /rikard

Senast redigerad av en moderator:
Våra Budväskor
mina allt i allo väska.
börjar bli lite sliten, får väll uppgradera till en timbuk2 väska snart.

Bilagor

• gymbag .jpg
    gymbag .jpg
    59 KB · Besök: 66
Våra Budväskor
Strand skrev:
-------------------------------------------------------
> mina allt i allo väska.
> börjar bli lite sliten, får väll uppgradera
> till en timbuk2 väska snart.

Din Everest väska är grym. Coolt stylad med nitarna också! Men jag tycker det ska vara äkta vara, the one and only! Timbuk2! Instämmer helt i vad du säger Strand, du måste uppgradera snart =D

Bike on!

Våra Budväskor
Gumae skrev:
> Om man är cykelnörd (som de flesta som sitter
> på detta forum är, inklusive mig) så finns det
> enligt mig bara en slags väska som gäller!
> Timbuk2 Messenger väskorna.

Där har du riktigt riktigt råfel.

Våra Budväskor
bigmollo skrev:
> Jag tycker ryggsäck är bättre.

Skogling skrev:
> Håller med Mollo.

Det är bara för att ni är räsercuklister. Freeroaders tycker bättre om budväskor

Våra Budväskor
Nu ska vi se här. Man ska väl inte romantisera allt för mycket om cykelbudsyrket men de lär ju ha koll på vad som funkar och inte. Är det många bud som kör med Tumbuk2? Jag har inte sett någon.

Förutspår utspårning och PAC-hyllande.

Våra Budväskor
jansson99 skrev:
> Det är bara för att ni är räsercuklister.
> Freeroaders tycker bättre om budväskor

Jag pendlar ju med väskan. Då tycker jag rygga funkar bäst. Men om jag var cykelbud skulle jag självklart köra med budväska. Det blir nog lite tradigt att ta av och på en rygga 1000 gånger per dag.
/J

Våra Budväskor
Okej nu menade jag inte att det är den ultimata väskan och ta med ut på träningspasset inför Vättern eller Lida Loop. Jag menar i övrigt!
Men men..

Våra Budväskor
Så klart! Kanske rätade upp den här tråden en aning och kanske ska skapa lite mindre diskution. Även om det är ganska kul men =P

Så nu kan folk med Messenger väskor hiva upp en bild!

Bike on!

Våra Budväskor
jomper skrev:
> Nu ska vi se här. Man ska väl inte romantisera
> allt för mycket om cykelbudsyrket men de lär ju
> ha koll på vad som funkar och inte.

Koll?? De cyklar ju bara runt tokhöga på limstift på sina livsfarliga bromslösa banhojar totalt underbyggda för svenkt gautklimat och blir jagade av Merida-mannen ;-)

/C

Våra Budväskor
Jag föredrar axelremsväska vid pendling och ärenden till vardags,
tycker ryggsäcken blir för svettig.

Man får lätt ner en vätskeblåsa modell 2 liter rött i en
medium Timbuk2 om nån undrade...

Våra Budväskor
Det smidiga med budväskor är att man inte behöver ta av dem för att komma åt innehållet. Kör man med tung last tycker jag att ryggsäck är bättre.

Våra Budväskor
Körde med ryggsäck först men tyckte, till skillnad från mollo och skogling att det sög hårt.. Alldeles för mekigt att få in laptop och kläder, plus att det blir schetasvettigt så jag köpte en ungersk überväska, självdesignad såklart. Brun eftersom det döljer skiten bra och sen Bajenfärgerna såklart.

DSC_0604.JPG ht=426

Våra Budväskor
Vänta lite nu. Tråden har ju spårat ut helt. Den handlar inte om budväskor utan om budväskorväskor, alltså väskor där man transporterar budväskor. Så vitt jag kan se gälelr detta bara den fina blåa väskan ovan...

Våra Budväskor
jomper skrev:
> Det smidiga med budväskor är att man inte
> behöver ta av dem för att komma åt innehållet.
> Kör man med tung last tycker jag att ryggsäck
> är bättre.

Sanning med modifikation. Jag tycker ofta om man har en stor budväska med små grejer i så är det svårt att komma åt grejerna eftersom väskan ju trycks ihop emot kroppen. Då blir det knepigt att komma åt saker som ligger längst ner plus att det är hopplöst att lasta större grejer utan man får ändå ta av den för att kunna packa allt bra.

/C

Våra Budväskor
Min PAC är nog den mest genomtänkta produkt jag haft. Sitter bra tom eller med tre matkassar i. Det är som jag fått en ny kroppsdel ;-).

SNC10072_1.jpg ht=340

Våra Budväskor
pa/412 skrev:
> Alla nakenbud med självrespekt kör PAC.
>
> Killen på bilden har ingenting med artikeln att
> göra. Namnet PAC är fingerat.

Tjena!

Huh.. Jävlar vad likt det där var mitt kök.. Tur att höjden på frysen är fel..

Våra Budväskor
Ja, en PAC är verkligen som att få en extra kroppsdel.Jag har haft min i snart två år och lämnar inte huset utan den. Det är förmodligen den bästa produkt jag nånsin köpt.

Våra Budväskor
Man kanske ska sattsa på en PAC väska i stället för en till Timbuk2 då? Finns det någon återförsäljare i stockholm eller får man beställa från deras hemmsida? Någon speciell model som någon rekomenderar?

Bike on!

Våra Budväskor
Varje PAC tillverkas efter beställning, så det enklaste är väl att beställa direkt. Viken modell du väljer beror på hur mycket du vill ha med dig, men beställ med lockloop och verktygspåse.
Vi var några stycken som gjorde ett gruppköp för några år sedan och fick ner priset lite.

Senast redigerad av en moderator:
Våra Budväskor
PAC är dyra men av helt sanslöst bra kvalite och väldigt, väldigt genomtänkta. Det märks att den tillverkas av en person som själv använt budväskor.

Lock loopen är otroligt bra om man kör med ett bygellås, det är inte så sällan som jag har med mig väskan bara för att få med mitt lås. Lock loop finns numera även hos Bagaboo - modellerat efter bilder på min PAC..

Våra Budväskor
NAF tar hem PAC så de går att beställa genom vilken LBS som helst. DrSpoke har kanske tom ett klämexemplar om man vill glutta på dem irl.

Våra Budväskor
Jag gjorde slag i saken för ett år sedan och sydde min egen. Jag hade då haft 2st Timbukar under 10 års tid men var inte så speciellt nöjd.

Jag började med att surfa runt på samtliga märkens sidor för att samla inspiration för väskan sen ritade jag ett mönster som var till 95% baserd på PAC. Jag köpte Cordura, foder och spännen på nätet (www.shelby.fi) och satte igång att sy ihop den på en bekants skomakarmaskin. Det tog massor med tid men det var lätt värt det. Totalt kostade den mig 700kr + all tid (men det ser jag som en bonus).

Storleksmässigt är den som en stor PAC och jag är mycket nöjd med den. Om nån vill ha mönstret som PDF så PMa mig.

//Fiffi

Bilagor

• MessBagFront.jpg
    MessBagFront.jpg
    35.8 KB · Besök: 64
  • MessBagBack.jpg
    MessBagBack.jpg
    35 KB · Besök: 62
  • MessBagInside.jpg
    MessBagInside.jpg
    29.3 KB · Besök: 59
  • MessRitning.jpg
    MessRitning.jpg
    21.8 KB · Besök: 56
Våra Budväskor
700:- plus all tid? Då hade jag alla gånger köpt en Bagaboo, designad som jag vill ha den, om man nu inte är grym på sy och ser det som en kul grej i sig.

/C

Våra Budväskor
den Happykorrekta PAC-väskan är svårt överskattad... Jag tar min stora Patagonia (som inte tillverkas längre) framför min ungefär lika stora PAC alla gånger.

Våra Budväskor
Jag joinar PAC-kören. Enligt mig den ultimata (bud)väskan. Har haft en Timbuk2 också men det gummiaktiga innerfodret torkade och fransade sönder. Rekommenderas ej! Enda nackdelen med PAC är att den är lite tyngre.

Här är min handgjorda PAC från -97:

pacultimate.jpg ht=307

Våra Budväskor
Kan bara hålla med om att PACväskorna är suveräna. Bra remmar att justera om man lastar tungt.

Vilket är ditt tyngsta bud du kört??

Mitt var nog en OH-apparat, kanske oavgjort med en julgran.

Tillbaka
Topp