Våra Budväskor

Våra Budväskor
exbud skrev:
-------------------------------------------------------

> Vilket är ditt tyngsta bud du kört??
>
> Mitt var nog en OH-apparat, kanske oavgjort med en
> julgran.

Du vinner med julgranen. Det största jag minns är en 17" skärm, inte plattskärm alltså, i kartong.
Var tvungen att få hjälp upp på cykeln eftersom den vägrade va kvar i/på väskan när jag stod upprätt...

Våra Budväskor
Fulla A4-kartonger från tryckerier är tunga och inte så roliga (shit nu sitter jag här och romantiserar budtiden igen trots att det var snart 10 år sen sist)

Våra Budväskor
Enligt mig var det Timbuk2 som startade trenden. Därmed inte sagt att de gör de bästa väskorna.

Här kommer min förtillfället pensionerade väska:
IMG_3443.JPG ht=483

Och här min aktuella väska som är i dagligt bruk:
IMG_3444.JPG ht=483

Våra Budväskor
pa/412 skrev:
> exbud skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Vilket är ditt tyngsta bud du kört??
>
> 32 liter mjölk.

OK, som fakenger så är jag väl i motionsklassen, men 18 liter vätska är rekord i min PAC.
(det var alltså sex stycken BiB..)

Edit: Räknar fel.

Senast redigerad av en moderator:
Våra Budväskor
Markus F skrev:
> Gumae skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om man är cykelnörd (som de flesta som sitter
> > på detta forum är, inklusive mig) så finns
> det
> > enligt mig bara en slags väska som gäller!
> > Timbuk2 Messenger väskorna.
>
> Där har du riktigt riktigt råfel.

Fan.. precis köpt en Timbuk2, då är man riktigt råfel igen! Satan! Det var du som lurade mig Gummi!

Våra Budväskor
När jag var i Berlin i julas köpte jag en budväska på http://www.keirinberlin.de , det var en inhemskt tillverkad väska (Berlin alltså) från http://www.bagjack.com/site.html
Min var förvisso helsvart och med Keirin Berlins egna märke på & väskan är helt enorm, alla mina andra ryggor får lätt plats inuti väskan...
Praktiskt avdelad med skiljevägg och klädd med någon form av hal teflonplast på insidan i stället för galon som Timbuk2.

Bilagor

• Keirin_BJLittlejackCamo.jpg
    Keirin_BJLittlejackCamo.jpg
    25 KB · Besök: 61
Våra Budväskor
Jag är nöjd med min kråååm bääg :)
Förutom att folk tycker att det är jättekul att trycka på bältesknappen...
Knappen är dock så praktisk om man lastar tungt att den är värd folks "practical jokes".

Bilagor

• _MG_2454.jpg
    _MG_2454.jpg
    52.4 KB · Besök: 55
Våra Budväskor
Tyngsta jag har tagit är antingen 36 vinflaskor eller den gången jag körde 10 fulla lagpärmar och ett volleybollnät. Inte konstigt att man blev körd i axeln. Nu kör jag med en Chrome-rygga med lagom mycket skolböcker och någon cykeltidning balanserat på båda axlarna. Gryyyymt skönt.

Våra Budväskor
Tjena!

Bland det tyngsta jag kört är 24 flaskor Bollinger.. Då vart man lite nervös för att vurpa.. Nån dag innan nyår sådär.. Lagom blankis överallt..

Det mest intressanta, och antagligen lättaste, jag kört var ett par minimala trosor som skulle till nått photoshoot..

När jag budade hade jag nån stor gummiväska, tror det var nån slags dykarväska, Wilier kanske vet, han har svettats med samma väska på ryggen..

Privat har jag en Timbuk, men ska sy en egen så fort ny symaskin införskaffats..

Våra Budväskor
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> men ska sy en egen så
> fort ny symaskin införskaffats..

Va bra, sy en riktigt stor till mig då också när Du ändå har grejorna framme.

Våra Budväskor
jomper skrev:
> Är det
> många bud som kör med Tumbuk2? Jag har inte sett
> någon.

Kolla Ryska Posten nästa gång, dom som inte har Vaude-ryggorna har Timbuk2. Körde inte Gröna Budet med Timbuk2 också?

Våra Budväskor
Lofi skrev:
> Gröna hade väl tillåme importen har jag för
> mig? Steven Honig?

Jupp. Han var inte den mest sympatiska människan direkt.

Våra Budväskor
Mycket konstigt har man budat. Finn på sju2sju budade ett helt gäng med näsklämmor från Valhallabadet till någon reklamfirma när vi körde tillsammans. Det var kul radiokommunikation den dagen. :)

Är det någon som har förslag på hur man syr fast en tvärrem på en budväska? Jag har en (oförväntat bra) Everestväska som glider lite väl mycket när man kör, tänkte att det borde gå att lösa med en "under-armen-rem"?"

Våra Budväskor
Men var inte Timbuk2 råfel? Eller har jag missat ngt? Synd att du inte var med idag, riktiga surhål som sög rejält på Lidingö, trodde min sista stund var kommen.

Våra Budväskor
Haha =D Ja får dåligt sammvete när man inte vart ute med hojen en sådan dag som denna! Ska hänga med nästa gång! Ska snart köra träning i Tullinge/Lida. Får hänka då!

Våra Budväskor
-testade min timbuk2 i skogen idag, tidigare haft ryggsäck
-funkade oväntat bra, satt som en fästing
-innehöll slang, pump mm, fyra mackor (två med skinka och västkustsallad, två med kalkon och västkustsallad), en termos kaffe, reservstrumpor, mobtfn, karta, tuggummi (stimorol large pack), plånbok (fet med cash) samt fyra päron (6,90 kr på hemköp, otroligt billigt!)

Våra Budväskor
fredrikw skrev:
> kör ni med budväskor i skogen...?

Faktiskt gjorde jag det idag, och det fungerade. Nu är jag väl helt råfel igen förstås, typiskt.

Våra Budväskor
Ja, det går faktiskt ganska bra. Konstigt nog är en skön väska som sitter bra på ryggen användbar även i skogen. Och här får du en bild från Italien 2005 när jag tourade med budväskan.

(du ska ju inte tro att jag valde den väskan som bagage för att den var bra, jag var egentligen bara ute efter att skaffa lite extra Happycred.)

Bilagor

• P1010017.JPG
    P1010017.JPG
    103.3 KB · Besök: 48
Våra Budväskor
fredrikw skrev:
> he he, fel vete tusan, men det verkar bara lite
> opraktiskt...

Men var har du dina mackor och termos med kaffe? Innanför tröjan? Gigantisk sadelväska ?

Våra Budväskor
min bagaboo workhorse i storlek L dökupp idag. äntligen. DPD måste vara slöaste fraktbolaget nånsin...

Bilagor

• bagabooback.jpg
    bagabooback.jpg
    49.3 KB · Besök: 58
Våra Budväskor
Så här ser min KeirinBerlin Bagjack-väska ut...
Framsida...
IMG_8387.jpg ht=480

Baksida...
IMG_8388.jpg ht=480

Framsida relaterad till mjölkpaket...
IMG_8390.jpg ht=480

Och slutligen insida med Skiljeväg ett lättrengjord teflonplast...(fyllde ut med en soffdyna med)
IMG_8389.jpg ht=480

Väskan har massor med trevliga justermöjligheter och mindre stuvfack (dragkedjeförsedda) :-)

Våra Budväskor
leloy skrev:
> min bagaboo workhorse i storlek L dökupp idag.
> äntligen. DPD måste vara slöaste fraktbolaget
> nånsin...

Kan du inte lägga upp lite fler bilder, inuti, fack etc? :)

Våra Budväskor
Hmm, jag har tre stycken, hupps.
En timbuk2 datorväska, helt svart.
En Chrome, gammal stor en, helt svart, med en rem, inte lem, som är så styv även efter många år att den står helt själv. Inte så bekväm men fan outslitbar.
Sen en custommade crumpler som gjordes i Melbourne när jag var där.

Våra Budväskor
lundatok skrev:
> Kan du inte lägga upp lite fler bilder, inuti,
> fack etc? :)

Har du inte köpt någon än??

Våra Budväskor
lundatok skrev:
>
>
> Kan du inte lägga upp lite fler bilder, inuti,
> fack etc? :)

jorå.. här är några på insidan..

Bilagor

• bagaboofrontpocket.jpg
    bagaboofrontpocket.jpg
    53.7 KB · Besök: 55
  • bagabooinner.jpg
    bagabooinner.jpg
    42 KB · Besök: 53
  • bagabooinnerfront.jpg
    bagabooinnerfront.jpg
    35.4 KB · Besök: 63
  • bagabooinnerside.jpg
    bagabooinnerside.jpg
    52.5 KB · Besök: 52
Våra Budväskor
Nya väskan! Jag vaknade upp imorse, slutade kvala och åkte ner till butiken på stan för att genast hitta en messengerväska med schysst färg. Den lär då användas en hel del.

HPIM02122.JPG ht=492

Våra Budväskor
Ryska Posten kör med timbuk och klagar inte. Men det är för att de inte testat något annat.
Pac gör grymmt bra väskor. De håller för budning i år efter år. Tog över en beggad när jag började 2000 och vad jag vet så rullar den fortfarande- och ser ungefär samma lika ut. Det som slits är kardborren och den går ju att byta ut enkelt.
Chrome gör också bra väskor med roliga små gömda fickor att förvara "the goodies" i. Chromes ryggsäck är bra men budväskan känns lite grund för budning.
Reload gör vad jag tycker de bästa väskorna. De har få grejer som kan slitas, är starka som satan och tar man deluxen så får du plats med Anton innuti. De skräddarsyr och är grymt duktiga på det. The sky is the limit när det gäller Reload- gänget som gör många utav prisväskorna till budmästerskapen.

Så, skit i mainstream Timbuk2 och våga skaffa tokpimpat!

Tyngsta bud? En kontorsstol, En appleskärm innan de platta kom, väskan full med mjölk, väskan full med objektiv, 2A4 kartonger med papper plus en på styret och så Anton då....det är inte för inte man ser ut som en kamel idag...

Våra Budväskor
Tack kent för rumpbilden! Nu är den printad och upphänd på kylen för att främja aptiten och få tiden att gå fortare tills vi ses igen!
Kram/Jojo

Våra Budväskor
jojohanna skrev:
> man deluxen så får du plats med
> Anton innuti. 2A4 kartonger med papper plus
> en på styret och så Anton då....det är inte
> för inte man ser ut som en kamel idag...

Min Anton väger 40 kg och är 150 cm lång.. Inte ens med världens bästa väska skulle jag klara av det.

Våra Budväskor
Min Anton väger nog ungefär samma lika. Är din Anton min anton? Min anton är anton på lika som bär-alleycat-spokekortet. Nu måste vi reda ut detta! Det ska finnas bildbevis på min åktur med min Anton men var de finnes i dagsläget vet då inte jag. Ska reka lite.

Tillbaka
Topp