Våra Budväskor

Våra Budväskor
Min Manhattan Portage.

Bilagor

• 21.jpg
    21.jpg
    56.2 KB · Besök: 90
Våra Budväskor
75000 i mynt kan bli så lite som 7500 10-kronor vilka väger 6.6 gram styck. Det blir 49.5 kg. Är det andra valörer kan det bli betydligt tyngre....

Våra Budväskor
Då har jag, delvis utifrån åsikter på detta forum men också utifrån övriga kommentarer på nätet, beställt mig en Bagaboo Standard messenger med lite extra grejer. Jag tog en svart med röd "trim colour" utan något extra mönster.

Vi får väl se när den dyker upp, det verkar ju som om att det ibland kan ta lång tid.

Våra Budväskor
Som ni kan se ovan så har jag beställt en väska från Bagaoo, den är dock inte påbörjad än och nu har jag börjat fundera.

Då jag till största delen kommer att ha väskan som pendlar-/utflyktsväska så är jag lite fundersam rörande storleken på väskan. Först hade jag tänkt mig en medium, men jag sitter nu och funderar på om det räcker. Är det någon som har erfarenhet av både madium och large?

Jag kommer att behöva ha med mig skor, byxor, skjorta, tröja, underkläder, några mappar med papper, småprylar som mobiltelefoner, plånbok, filofax samt lite cykelverktyg och en slang när jag pendlar.

Senast redigerad av en moderator:
Våra Budväskor
En large kan väl inte skada. Väg och välj själv, vill du ha en väska som alltid är smidig eller en som du (nästan) alltid får med dig alla saker i?

Jag valde en medium - liten och smidig, men en large hade nog kanske passat bättre för just mig.

Våra Budväskor
Du råkar inte ha möjlighet att ta en bild på väskan med lite grejer i? Jag tycker inte att hjälmbilden på bagaboo.hu är särskilt illustrativ vad gäller väskans rymlighet.

Våra Budväskor
Oj, litet missförstånd, sorry. Jag har inte en bagaboo, jag har en timbuk2. Det finns några på forumet som har bagabooväskor, använd sökfunktionen och kolla gamla länkar (ett år typ).

Våra Budväskor
Snygg Pesch! Såg att jag själv inte lagt upp min PAC som jag skaffade för 3-4 månader sen. Speedman, var är din Chrome? ;)
Sen vet jag att det finns flera Baggaboo väskor som dykt upp i lite andra trådar. Släng in dem här! =D

Våra Budväskor
Gumae skrev:
-------------------------------------------------------
> Sen vet jag att det finns flera Baggaboo väskor
> som dykt upp i lite andra trådar. Släng in dem
> här! =D

Okaj då. Bagaboo sedan 2005. Först på happy? :)
P1020534.jpg

Våra Budväskor
Har påbörjat en mailkonversation med Bagaboo. Helt plötsligt kom jag på att det nog är en Workhorse jag vill ha istället för en ordinär messenger. Verkar smartare att kunna ha två axelremmar.

Våra Budväskor
Opererade bort den extra axelremmen från min Workhorse för ett tag sedan. Insåg att jag aldrig skulle använda den. Tycker det funkar bra utan, även tungt lastad.

Här är en bild på min.
bag.jpg ht=455

Precis varit och hämtat 12 tapetrullar, tapetklister, en hink spackel och en låda Lindemans bin45. Riktigt allt fick inte plats i väskan men den sväljer en hel del.

//j

Våra Budväskor
bruse skrev:
> Verkar smartare att kunna ha två
> axelremmar.

Ryggsäck?

Våra Budväskor
Vic skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Verkar smartare att kunna ha två
> > axelremmar.
>
> Ryggsäck?

...men kunna välja att bara ha ena...

Vic, du har väl en PAC?

Våra Budväskor
Vad tycker ni om min Freitag F33 Bonanza ryggsäck då?
(har haft en Patagonia Messenger bag som jag sprättat bort alla loggor på (ganska lik Fiffis hemmagjorda) som jag haft som standard väska i över 5 år).

Ville prova något annat och köpte en Freitag rygga. Är hur nöjd som helst! Funkar på stan...

Bilagor

• vaska_freitag_F33_bonanza.jpg
    vaska_freitag_F33_bonanza.jpg
    47.3 KB · Besök: 43
Våra Budväskor
Varför föll budväskorna egentligen ur modet? De är visserligen inte det mest ergonomiska som pengar kan uppbåda, men de är fina och jag saknar dem.

Tillbaka
Topp