Våra Fixie hojar!

Våra Fixie hojar!
Ääh, den här får ju bara vara ute i mörker så då blir bilden därefter:

inbred.jpg ht=420

Våra Fixie hojar!
erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Ääh, den här får ju bara vara ute i mörker
> så då blir bilden därefter:
>
>

Den där ser ut att vara en riktigt rolig cykel!

Våra Fixie hojar!
Här kommer en bild på min Kona.

Vinterutförande med skärmar.
Borttagna nu. Ska ta lite mera bilder på fixien så småningom.
Kör på Campa-vevar o klinga. Utväxlning 54/14 ;)

Kona.jpg ht=380

Mvh
Panos

Våra Fixie hojar!
Nästa stora "grej" inom cyklingen kommer tveklöst bli att försöka restaurera alla fina gamla retro-räcers som folk har sabbat till fixies. Det gick rätt mycket åt det hållet i San Francisco när jag var där i januari. Folk har börjat uppskatta den fina skillnaden mellan en old school räcer med en snygg gruppo och en stram bancykel.

Våra Fixie hojar!
Hallå! Har precis skaffat en Sson fixie.
Sitter korgar o remmar på den men funderar på om det skulle funka bra med spd?
Tänkte om det håller fast man "försöker" skidda o så, vill ju inte att dojjan hoppar av om man råkar vrida lite för mycke på foten. Nån som vet?
/Nybörjarn

Senast redigerad av en moderator:
Våra Fixie hojar!
Fast jag vill lägga in en reservation för jag har kört med billiga shimano-spd på min fixed med gamla slitna klossar ett bra tag och aldrig dragit ur fötterna ofrivilligt. Kör brakeless och har dragit både stadskörning, retard och polospel utan att klicka ur ofrivilligt...

Våra Fixie hojar!
Det blev ett par Crank Brothers SL.. kört ett par dar nu men det känns men lite ovant jämfört med korgar. Bra vid trampning men känns som man ska vrida ur sig när man bromsar. Vanesak säkert!

Våra Fixie hojar!
Smyger in en katt bland alla hermeliner här. Då det inte är en fixie utan "bara" en singlespeedhoj.
Detta satans projekt tog mig 2 år att genomföra men jäklar vad nöjd jag är med den. Ramen är en chilensk sparton. De flesta grejer är NOSprylar och en del begagnat. Vad tycks?

031.JPG ht=725

Fler bilder:

043.JPG ht=444

037.JPG ht=725

Senast redigerad av en moderator:
Våra Fixie hojar!
1277453236_resized.jpg

1277453267_resized.jpg

Bruks-semi-sucide-fixie vanligt Nexuskugg påskjutet i hemfilade spår (heja Dremel) i gängorna där kransen satt. Kransen är slaktad och funkar som låsring. Hela cykeln kostade mig dryga 500 spänn.. helt ok...

Våra Fixie hojar!
En gammal italienare jag byggt om. Velocity B43 fälgar. E hjulen för hippa? Har ett par gamla Mavic gp4 jag ev kan bygga om till fixed kanske.

Bilagor

• somec fixed.jpg
    somec fixed.jpg
    80.5 KB · Besök: 75
  • somec fixed bak.jpg
    somec fixed bak.jpg
    84.2 KB · Besök: 72
Våra Fixie hojar!
Petrolhead skrev:
-------------------------------------------------------
> Näe, det är inte hjulen som är för hippa -det
> är sadeln som sitter för lågt...

Hehe jasså tycker du;) Ja jag vet men kunde inte motstå ramen för de e så fin, så jag slog till i alla fall! Men jag tycker de funkar rätt bra ändå...

Våra Fixie hojar!
Jag har samma problem på min footie (längre upp i tråden) men nöden har ingen lag, gillar man cykeln så gör man!
Jag har sadeln så högt det bara går med mina ben...

Våra Fixie hojar!
Precis nöden har ingen lag! Det ser jag nu. Tänkte inte på det innan... Tror nog att jag kan höja min något, ska göra de på en gång faktiskt!:)

Tillbaka
Topp