Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Jag kan ju nämna att det finns någon mera sådan Trek ram på Cykel Center i Båberg utanför Trollhättan som man kan nog få till ett Svinbra pris.
Finns ett gäng med andra fina ramar där också som är nya fast med ett par år på nacken.

Kontakta Peter eller Ville på 0520/255511 tro jag att det är.

MJ

Våra hojar!!!
Specialized S-Works 06

Bilagor

• 2sw06.jpg
    2sw06.jpg
    120.9 KB · Besök: 45
Våra hojar!!!
Aahh, en iDrive. Fina grejer. Kan man få en detaljbild på länkaget? Har du förresten plats för den på väggen nånstans, Gadd?

Våra hojar!!!
TommyE skrev:
-------------------------------------------------------
> En till variant på en likadan (bortsett från
> bromsstagen som är böjda på hans)
> Crescent/Sandvikram som MickeS har.

Aj, aj - du har ju mycket mer blingbling på din;-)
mycket tjusig...

Våra hojar!!!
DBS-fixie som skruvats ihop senaste veckorna;
Började med en -87 DBS Internationale med potential - köpt på Blocket osedd...
dbs_web_innan2.jpg

Columbusstål, 56/56cm, lite skabbig i lacken (milt pistagegrön tonat till svart) och dekalerna sen är verkligen 80tal!! - måste bort...

Allt överflödigt borta, "nya" gaffeln och sadeln på plats nu börjar man se vart det lutar...
Hjulen - Recordnav med Mavic GP4 tubfälgar är i mycket gott skick.
dbs_web_innan3.jpg

Alla aludelar som skulle vara kvar autosolas upp - frambroms, styre, hjul, sadelstolpe.
Stora klingan fram, en 47:a, monteras på inre klingans plats och omvänd så det behövs inte ens nya klingbultar.
Frihjulet får lbs:en plocka loss åt mig, rätt verktyg saknades hemma...
Bakdrev hittades på tradera - i överflöd kan tilläggas:-)
Baknavet spacas om till 41mm kedjelinje och bakfälgen centreras om. Konnycklar lånade lbs:en ut över natten - tack för det.
Utväxling 47/17 RHD självmordsfix med vevlagerlåsring blev slutnotan efter input från happy.
Fastnar jag för fixflugan så kanske det blir ordentliga tracksnav men i detta läget så hålls budgeten stram:-)
Och så en kväll står den där klar...
dbs_web_004.jpg

dbs_web_001.jpg

dbs_web_006.jpg

dbs_web_002.jpg

Närbilder på baknav med 17drev och vevlagerlåsring samt vevpartiet...
dbs_web_003.jpg

dbs_web_005.jpg

Mest troligt är hela ramen kromad - ser så ut i de repor och färgavslag som finns.
Kanske den blir strippad på färg nästa vinter:-)
dbs_web_007.jpg

Våra hojar!!!
Hubabubba: Din VP-free är bara för snygg, kan ud posta lite fler och bättre bilder på den? Vad ligger vikten på?

Din Specialized var inte dum den heller, vad är det för framgaffel?

Våra hojar!!!
Härligt MickeS! Bara att komma ner till Stockholm och representera norra sverige i DPB, TdR, HotA och alla fixedtävlingar!

Våra hojar!!!
Fredrik Larsson skrev:
> Din Specialized var inte dum den heller, vad är
> det för framgaffel?

Marzocchi Marathon Race 06,(80mm)

Våra hojar!!!
Hubabubba: den där VP-Free'n går inte av för hackor direkt.
Du har på pricken prickat in min drömhoj. :)
Klockrent helt enkelt!

Våra hojar!!!
Adam7125 skrev:
> Hubbabubba: En sak bara, du tar kort från fel
> håll.
> Man kan ju inte ens se bakväxeln!! ;)

Men vad är snyggast? Nån ful shimano eller en snygg skiva?

Våra hojar!!!
GT/Giant, du har happys snyggaste cykel i mitt tycke, jag behöver förmodligen inte påpeka att jag syftar på Salsan antar jag ......

Är det inte dags at byta nickname också, GT är väl ett avslutat kapitel i ditt liv ;-)

//Markus

Våra hojar!!!
Adam7125 skrev:
> Du har en poäng där, men en snygg sram x.0 skulle
> väl vara fin att se?

På en sådan hojj är det väll ändå bromsarna som talar mer om vad det är för förare än vad det är för växel.

Skulle det vara någon sån där WW här så är det kanske inte så intressant att se bromsen "som antagligen knappt finns" utan då se deras ultra lätta slimmade polareade växel.

:-)

Våra hojar!!!
rikard:
Ser inte dum ut den där, är ramen liten (vad är det för någon storlek?) eller har du inte justerat in höjden på sadelstolpen? Dina nypolerade vevar blev riktigt snygga!

Våra hojar!!!
rikard skrev:
> En bild säger mer än att skaffa barn med
> släktingar:
>

Har du glögg i mekrummet? Faan vad sugen jag blev...

Våra hojar!!!
Grum hoj du har där rikard!

rikard skrev:
> En bild säger mer än att skaffa barn med
> släktingar:
>

Våra hojar!!!
Den funkar kalas.

Just nu kör jag 32-18 och det ligger väldigt nära magic gear, men inte tillräckligt enligt min åsikt. =)

Frihjulet funkar finfint det också. Jag drog i lite 5-56 för att lösa upp originalfettet och det frös inte hop på vägen in till jobbet idag, så det är nog inga problem med det. =) (för den som inte hängde med så fick jag låna ett shimanofrihjul av dudster i går, shimanofrihjul funkar dåligt när det är kallt).

Däremot så fick jag cykla den backiga vägen till jobbet idag, att köra 32-18 på platt mark går bort. =)

Våra hojar!!!
pstreet.jpg

Har byggt om min streethoj lite... Satt på ny broms, ny sadel, nya pedaler och nya grepp... Blev väldigt mycket skönare.

Våra hojar!!!
Vad väger den där egentligen Henke?

Är det grindskydd på skivfästet fram eller?

Våra hojar!!!
Rikard, du KAN inte vara så lång. Du fick ju sänka sadeln på min Crosscheck.

Hur lång stolpe har du egentligen?

Våra hojar!!!
cal skrev:
> Vad väger den där egentligen Henke?

Har inte vägt den, men för att vara en tung stålsak är den ganska lätt. Tippar på kanske 13kg. Det är ju ganska mycket lätta komponenter ändå.

Gaffel 2kg, alu-vevar, lättviktsfälgar, inget onödigt lull-lull osv.

> Är det grindskydd på skivfästet fram eller?

Japp

=David skrev:
> Fint. Har den där alltid varit lhd? Jag måste varit blind på ögonen..

hehe... Jo, så måste det vara, har alltid suttit på vänster sida.

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
stolpen är 440mm, och jag fick ju höjja sadeln igen på crossen. =)

Det där är dock den höjd jag behöver för att köra bekvämt på asfalt. I skogen så sänker jag den så den är i jämnhöjd med styret, typ. (jag har ju inte kört så mycket skog med den än).

Jag hade fettat på sadelstolpen lite väl och dragit åt lite dåligt på klämman så i morse så testade jag mig långsamt igenom en decimeter med olika höjder. Det funkade det med. =)

Våra hojar!!!
Jag erkänner att träskoskämtet var lite för långsökt för mig, men finns de med spd-fäste så är jag berädd att prova. =)

Våra hojar!!!
Här kommer en bild på min älskade Score som fortfarande saknar mycket men i alla fall fått nya Crossmax-hjul (punka på däcket och gaffeln nedskruvad till ca 100 mm).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp