Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jävligt opraktisk på vinterhalvåret, men that's all I got!
Dessbättre har jag som ny tradition att spendera vintrarna på snöigare orter där man kan gå eller åka skidbuss vart man än ska så man kan väl kalla det för en sommarpendlare. Den används flitigt dock!
Underbart, klnäcker extra som ankare ser jag? Min gissning är uppsala. Stilig hoj Erik, ganska lik min sommarpendlare. Oscar, jag måste bara fixa sån reflextape, det borde ju kommit lite till mig från nav-teknik men det har inte dykt upp ett jota. Flog, pröva: http://happymtb.org/forum/read.php/1/647430/647432#msg-647431 så kanske det lättar.
Via en massa inkarnationer så ser den för närvarande ut så här, i 28"-version:
Gamle trotjänaren still going strong. Dock är det ju bara ram, sadelstolpe och vevar som är kvar av den ursprungliga hojen, Centurion Commander -92:a, men ändå...
Rena pansarvagnen, ramen har gått igenom precis allt, XC-tävlingar, otaliga långlopp, Vätternrundor, oräkneliga episka MTB-turer i brötig terräng samt dom sista fem åren som pendlarhärk. Den dagen ramen ger upp så ska den tamigtusan få en riktigt ståtlig begravning med cermoni och allt hemma i trädgården.
En Trek OCLV 9900. Borde vara årsmodell runt 98-99. Rätta mig om jag har fel. Helt i carbon, förutom framgaffeln. Däcken gillar jag skarpt, schwalbe kojak, slicks 2.1". Fast blöt kullersten och snö med dessa däck är inte jätte roligt. Väger in på under 10kg, vilket innebär att min pendel är lättare än min fin MTB. Jobbigt!
mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> ojjävlar vilket rymdskepp! :)
>
> hur ofta måste du ladda/byta batterier i den där
> lastbilsrampen?
>
> gillar GTs ramar, snygga helt enkelt.
Rymdskepp, ja det är väl inte den snyggaste eller lättaste cykeln i garaget. Dock fungerar den riktigt bra på vintervägar. JAg byter inte batterier så ofta men det är det är värt om man syns tycker jag.
MTBiker skrev:
> Rymdskepp, ja det är väl inte den snyggaste
> eller lättaste cykeln i garaget. Dock fungerar
> den riktigt bra på vintervägar. JAg byter inte
> batterier så ofta men det är det är värt om
> man syns tycker jag.
absolut, det beror ju på lite var man hojar också. :) att den funkar är ju det viktigaste.
bjorre skrev:
> Din har ju inte alls så där snygga kompislappar
> och feta däck jö'.. fuskville!
Bjorre, jag kompenserar allt detdär med ett jävligt manligt styre med tuta på..det vet du....får photoshoppa ltei så kanske jag kan få till min hoj..=D
Min pendelcykel/vinterträningscykel, uppgraderad med en shimano 105-bakväxel på flood salen så fungerar den riktigt bra. Upptäckte igår att 6-delat är fina grejer när det är snöslask, snön får plats mellan dreven så bakväxeln kan fortsätta fungera :)
jomper skrev:
> bild på snygg Nishiki
>
> Inom ett par veckor hoppas jag! Fast med några
> mindre modifikationer.
Stor vill-ha-faktor på den! Jag har dreglat över den sen jag såg den på bild, och den är lika läcker i verkligheten hos Sportson =)
Mattias F skrev:
> Centurion Discovery med Nexus 7 och frinav, funkar
> kanon med dubbat i snöyran.
>
> /Mattias
Grym egolapp! Har du fler dilder? hur är den gjord eller var är den köpt?
Atlas skrev:
> Mattias F skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Centurion Discovery med Nexus 7 och frinav,
> funkar
> > kanon med dubbat i snöyran.
> >
> > /Mattias
>
> Grym egolapp! Har du fler dilder? hur är den
> gjord eller var är den köpt?
Inköpt i Örebro för mer än 10 år sedan, jag vet inte om dom går att få idag.