Varför är mtb cyklister så feta?

För att hålla mig till trådens ämne vill jag flika in och säga jag gjort en liknande observation de få gången jag besökt en bikepark.
Folk med enduro och andra hojar med mindre slag verkar vara relativt slanka medan de som kör dh hojarna ofta verkar ha en fin kalaskula. :D

För att hålla mig till trådens ämne vill jag flika in och säga jag gjort en liknande observation de få gången jag besökt en bikepark.
Folk med enduro och andra hojar med mindre slag verkar vara relativt slanka medan de som kör dh hojarna ofta verkar ha en fin kalaskula. :D

Ju tyngre du är, desto snabbare går det utför. Lysande!

Ju mer jag läser den här tråden ju mindre förstår jag syften med den. Jag blir fan glad inombords om jag ser en överviktig person röra på sig oavsett motionsform, utför, uppför eller längsmed horizonten. Ja fattar gott om en medelålders lämnar ex. löpning mot cykling då det är mer skonsamt, och ärligt... vem är jag att döma någon alls i frågan.

Ju mer jag läser den här tråden ju mindre förstår jag syften med den. Jag blir fan glad inombords om jag ser en överviktig person röra på sig oavsett motionsform, utför, uppför eller längsmed horizonten. Ja fattar gott om en medelålders lämnar ex. löpning mot cykling då det är mer skonsamt, och ärligt... vem är jag att döma någon alls i frågan.

Måste medger att syftet är inte helt klart för mig heller.
Vill TS får reda på varför hen cyklar MTB eller varför hen är fet?

Jag är alltid i topp..form! ?
Det är inte jag. Men jag älskar att cykla!

20210911_125346.jpg

Det är gps:n som är boven här. Förr fanns inga feta mtb-cyklister då alla turer blev 3x eftersom ingen hittade hem. Dom som var lite runda blev dessutom kvar i skogen då det fanns riktiga rovdjur på den tiden som lätt tog sig ett byte om man saknade farten.

Så bästa rådet är, sälj din enhet till en landsvägscyklist. Dom cyklar ju dessutom längre då dom inte genar genom skogen hela tiden p.g.a fobi för annat underlag än stenhård asfalt.
En vinn-vinn helt enkelt.
Det stämde nog till viss del även på landsvägen... jag tror att jag 1990 satte rekord i längsta sträcka att cykla mellan Oxelösund och Eskilstuna. Inte läsa karta innan och kaxigt ungdomligt tro sig veta attityd....

Efter ett besök på Isaberg i helgen kan fortfarande bekräftas att ölmagar förekommer , men de flesta är förvånansvärt smala ändå, trots att det endast cyklas lite downhill och övriga banor på ca 500 meter innan kvällens grillning och chips i stugan/husvagnen.

Tillbaka
Topp