Varför cyklar du?

Varför cyklar du?
Jag ville blanda upp löpningen lite, sen blev jag påkörd av en taxi när jag cyklade och skadade knät så nu kan jag inte springa längre

Varför cyklar du?
För att man sparar ca 20 kr om dagen på att slippa åka buss och man slipper stressa till busshållsplatsen.
Plus att det går fortare att cykla i Uppsala.
+ vardaglig kondition
med mera?

Varför cyklar du?
Det var kul att cykla när man var liten och det är roligare att cykla som vuxen. Jag gillar farten, tekniken, prylarna och att det verkar kunna stävja magens obehagliga ofrånkomliga vilja att växa till sig från degklump till ballong.

Varför cyklar du?
För att det är i särklass snabbaste sättet att ta sig till jobbet via dagis!!

Att det sen är kul, skönt, bra för hälsan och en bra träningsform är bara bonus...:-)

Varför cyklar du?
Ari Iivonen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag cyklar för att ta mej till jobbet.

Hahaha - det måste vara omöjligt svårt att hitta till dit jobb med tanke på alla olika rundor du har dragit mig runt på.

Varför cyklar du?
För att kunna få 50 minuters smällkall hårdkörning med crossen på den frasiga senhösten med mjölksyra och rosiga kinder, snabbt duscha av sig och ta på en mjuk tröja, göra en kanna te och äta lite kex...med en känsla inom sig som är lika delar stolthet, lycka, trötthet, lugn, glädje och värme. En sån sak som ickecyklister aldrig förstår...eller upplever.

Eller att ha någonting som grämer en, något som gnager på samvetet, en besvärlig fråga, en fundering, ett bekymmer, ett svårt beslut...och kunna lyfta ut skogscykeln ur arbetsrummet, bomba på i två timmar, inte tänka en sekund på sina bryderier men så fort man klickar ur pedalen ha en lösning och ett svar.

Och så får jag pigg blick, snygga ben och massor av fina vänner.

/M

Varför cyklar du?
För att kunna äta mer choklad.

Har alltid tyckt att det varit roligt att cykla, men började inte cykla mer seriöst förrän jag skulle göra klassikern 2008. Håller fortfarande på med alla klassikersporterna men bor i Skåne så av naturliga orsaker blir det inte så mycket skidande. Gillar känslan av att man för egen maskin kan ta sig så långt på relativt kort tid som man kan med cykel.

Varför cyklar du?
The Body Stronger. The Mind Sharper.
The Air Cleaner. The Grass Greener.
The Pretzels Crisper. The Beer Colder.
The Weekdays shorter. The Weekends longer.
The Sun Brighter. The Sky Bluer.

Life is Better when You
Ride Your Bike

Varför cyklar du?
Singular skrev:
> För att kunna få 50 minuters smällkall
> hårdkörning med crossen på den frasiga
> senhösten med mjölksyra och rosiga kinder,
> snabbt duscha av sig och ta på en mjuk tröja,
> göra en kanna te och äta lite kex...med en
> känsla inom sig som är lika delar stolthet,
> lycka, trötthet, lugn, glädje och värme. En
> sån sak som ickecyklister aldrig
> förstår...eller upplever.
>
> Eller att ha någonting som grämer en, något som
> gnager på samvetet, en besvärlig fråga, en
> fundering, ett bekymmer, ett svårt beslut...och
> kunna lyfta ut skogscykeln ur arbetsrummet, bomba
> på i två timmar, inte tänka en sekund på sina
> bryderier men så fort man klickar ur pedalen ha
> en lösning och ett svar.
>
> Och så får jag pigg blick, snygga ben och massor
> av fina vänner.
>
> /M

Så rätt.

Varför cyklar du?
Först för att ta mig till jobbet. Då sket jag i vad jag hade för cykel. Sen började jag nörda ner mig i olika märken, modeller, komponenter, filmer.

Nu har det gått så långt att jag tom nördar ner mig i grabbens bmx (4.5 år är han)..

Så, summa summarum, jag cyklar för att det är kul, och för att det finns så mycket roliga prylar inom sporten. och för att jag gillar cyklar.

Så, ska jag unna mig att bygga en ny cykel under vintern...? Klart jag ska!

Varför cyklar du?
Till jobbet för att jag är en miljömuppwannabe som hatar att gå och på fritiden för att det av ngn anledning är så sjukt roligt trots att det gör ont och kostar en förmögenhet.

Varför cyklar du?
Främst för att jag gillar konceptet cykel som fordon/transportmedel, har alltid gjort.
Motion leder också till ökat allmän-tillstånd, man blir gladare, piggare och snyggare, utan det onödiga kropps-slitaget man drabbas av i andra sporter.

Dessutom så är jag jävligt sexig i lycra, bara det är en STOOR anledning!

Men nu på sistone så har en annan anledning krypit till första-platsen över anledningar.
För att det är bland det roligaste man kan göra som inte inkluderar elektronik, erotik eller lösningsmedel.

Varför cyklar du?
För att det är ett lysande transportmedel i Göteborg, det är liksom en stad som är precis lagom stor för ändamålet. Dessutom är det roligt. Terrängcykling är enbart för att det är roligt. Sen är jag nog inte bara intresserad av cykling utan även av cyklar i sig, det är makalöst roligt att pyssla och pilla och meka med dem. Allt är så litet och smidigt och rent jämfört med andra skruvobjekt.

Varför cyklar du?
Orwar skrev:
....Sen är jag nog inte bara intresserad
> av cykling utan även av cyklar i sig, det är
> makalöst roligt att pyssla och pilla och meka med
> dem. Allt är så litet och smidigt och rent
> jämfört med andra skruvobjekt.

PRECIS!!!

Varför cyklar du?
1. För att det är roligt.
2. Det är även ett enkelt sätt att hålla sig i form.
3. När jag cyklar till jobbet så tar det inte mycket längre än att åka kommunalt och jag får automatiskt punkt 1 och 2. Cyklar jag en vecka, mån-fre, får jag alltså 15 timmars gratisträning, utan att jag behöver kämpa för det. Försök att klämma in 15 timmars träning utöver arbetet annars...det är svårt.

Varför cyklar du?
Standar cykeln: Spara busspengar med cykelkorg till affären eller transport till centrum,

Alfine 8 HT MTB: Motion, Nöje, Komma ut i naturen, Ytligare något att pyssla med

Varför cyklar du?
känns så fånigt att gå promenad i spandex och hjälm..
skämt åsido så håller jag med alla ( ja, eller nästan alla) inlägg som redan skrivits..
(så varför skriva??)

Varför cyklar du?
lärde mig att cykla på 2 hjuling som 2 åring. lärde mig att cykla på cykel med stödhjul i mammas mage, så ja cyklar för att jag är född för de.

Tillbaka
Topp