Varför detta hat?
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> matteboy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och så undrar vi varför cykelhatet breder ut
> > sig?
>
> Fast det blossar aldrig upp något bilhat efter
> att en bildåre har kört på en annan bilist,
> skadat henom och sedan smitit från platsen. Då
> brukar man bara konstatera att det finns idoter i
> trafiken, inte att alla bilister är bildårar.
> Lustigt det där.
Fast måste då cyklisten vara lika dålig? Jag blev själv påkörd för ett tag sedan (förövaren smet)så jag vet hur det känns. Att inte stanna kvar vid en olycka man själv har orsakat har egentligen ingen koppling till trafikslaget, utan vädjar snarare till medmänskligheten.
Men visst, hade det varit en vit skåpbil så hade det troligen inte skrivits så mycket om det.
-------------------------------------------------------
> matteboy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och så undrar vi varför cykelhatet breder ut
> > sig?
>
> Fast det blossar aldrig upp något bilhat efter
> att en bildåre har kört på en annan bilist,
> skadat henom och sedan smitit från platsen. Då
> brukar man bara konstatera att det finns idoter i
> trafiken, inte att alla bilister är bildårar.
> Lustigt det där.
Fast måste då cyklisten vara lika dålig? Jag blev själv påkörd för ett tag sedan (förövaren smet)så jag vet hur det känns. Att inte stanna kvar vid en olycka man själv har orsakat har egentligen ingen koppling till trafikslaget, utan vädjar snarare till medmänskligheten.
Men visst, hade det varit en vit skåpbil så hade det troligen inte skrivits så mycket om det.
