Varför gör inte någon något?

Det är skönt att de nya förmågorna ser happy som en tjänst för att tilldela nybörjare instegscyklar. En hel trollsvans av Sixtens underhuggare!

NickPick sa:
jingleyschmidt sa:
Måste ni förpesta forumet och ALLA TRÅDAR med erat gnäll och hat mot Sixten? Det är en sak att komma med konstruktiva motargument, men att bara gå på någon personligen eller skriva massa irrelevant nonsens för att håna, det hjälper inte någon, allra minst nya cykelköpare som tycker det är krångligt som det är redan. Medelåldern på detta forum är säkert rätt hög, men det är förvånansvärt ofta högstadienivå på inläggen.

Du är partisk då du är en av de "nyanlända" han har övertalat. ?

Jag är bara generellt emot när man är flera mot en. Då tar jag den ensammes sida, särskilt när alla beter sig illa.

Nja, nyanländ hit och övertalad dit. Det är väl mer att Sixten är Sixten och Jofa och Jofa men det saknas kanske innehållsförteckning.

I många andra sammanhang håller jag med om att gränsen passeras men här trodde jag faktiskt att det var på skoj. My bad.

Har jag hängt här tillräckligt länge för att få säga att det är trist med trådar ägnade att nervärdera andra användare?

"Hab var först!" är inte ett argument som biter på mig. Ja, Sixten har varit rätt plump, särskilt på sistone. Men påtala då detta, snarare än att angripa Sixten som person i nya trådar. Det gör ju bara att samtalsklimatet blir ännu sämre här.

H. sa:
Har jag hängt här tillräckligt länge för att få säga att det är trist med trådar ägnade att nervärdera andra användare?

"Hab var först!" är inte ett argument som biter på mig. Ja, Sixten har varit rätt plump, särskilt på sistone. Men påtala då detta, snarare än att angripa Sixten som person i nya trådar. Det gör ju bara att samtalsklimatet blir ännu sämre här.

Tjena!

Det har ju redan påpekats i oräkneligt antal trådar. Sen om det är rätt eller fel att starta en tråd om det är ju en egen diskussion.
Men Sixten är första anledningen på över 15 år som får mig att fundera på att spärra happy i min webläsare så jag inte kan gå in här.
Han har rätt i sak många gånger men ganska ofta fel också men kan aldrig ta kritik och när man överbevisar honom och ställer en motfråga så kommer antingen ett påhopp eller ingenting alls.
Han dränker ju hela forumet. Många har ju fått för sig att Sixtens sanning är den enda sanningen, vilket är långt ifrån rätt. För så fort någon kommer med ett svar som inte stämmer överens med hans verklighet så svarar han med nån exceltabell som ändå inte stämmer. Det resulterar i att folk inte orkar skriva svar på frågor eftersom Sixten ändå dyker upp med sitt dravel och förstör en vettig disskution.

Det är mina ören i diskussionen.

NickPick sa:
jingleyschmidt sa:
Måste ni förpesta forumet och ALLA TRÅDAR med erat gnäll och hat mot Sixten? Det är en sak att komma med konstruktiva motargument, men att bara gå på någon personligen eller skriva massa irrelevant nonsens för att håna, det hjälper inte någon, allra minst nya cykelköpare som tycker det är krångligt som det är redan. Medelåldern på detta forum är säkert rätt hög, men det är förvånansvärt ofta högstadienivå på inläggen.

Du är partisk då du är en av de "nyanlända" han har övertalat. ?

Nyhappyit? (som nysvensk som vissa gillar att använda)

jofahjalm sa:
Åt att Sixten har lärt sig använda fet font. Det är inte okej. Usch!
Men att starta en tråd på detta tema är okej?
Okeej....dax att hämta jordnötssmöret kanske...

10019789155254018.jpg7.jpg

jofahjalm sa:
SLI sa:
Var köper man billigast jordnötssmör?
Var förvarar man jordnötssmör så inte barnen hittar den?

Jag trodde dom snacka riktigt jordnötssmör, inte sådant man behöver gömma för barnen?

Eh... ja... kul!

Jo jag menar riktigt jordnötssmör. Jag är rädd att om barnen får vittring så går det åt som jordnötssmör i solsken.

SLI sa:
jofahjalm sa:
SLI sa:
Var köper man billigast jordnötssmör?
Var förvarar man jordnötssmör så inte barnen hittar den?

Jag trodde dom snacka riktigt jordnötssmör, inte sådant man behöver gömma för barnen?

Eh... ja... kul!

Jo jag menar riktigt jordnötssmör. Jag är rädd att om barnen får vittring så går det åt som jordnötssmör i solsken.

Jojo , bara tänka på sig själv ...
Tänker inte ens barnen fått en varsin Fourstroke än ..
Snart kommer socialen och hämtar dom ...?

Åtta skedar om dagen är väl ett känt gammalt uttryck .

Miss Lycka 2.0 sa:
Ordbajsande innebär inte att det blir sant.

Va? Det stämmer inte. Om min dotter säger -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! -Jag vill ha jordnötssmör! ... så blir det sant.

Så här skriver Michael Heinrich i "Introduktion till de tre volymerna av Marx Kapitalet":

"Den 'ekonomiskt härskande klassen' består i kapitalismen av konkurrerande kapitalister med helt olika delvis motstridiga intressen. Visserligen finns det ett gemensamt intresse att upprätthålla det kapitalistiska produktionssättet. Men om detta inte är omedelbart hotat av revolutionära rörelser är detta intresse allt för allmänt för att utgöra ett rättsnöre för statens normala agerande. /…/ Varje åtgärd medför som regel nackdelar för vissa kapital (ibland till och med för alla) och fördelar för andra (eller färre nackdelar än för resten). Långsiktiga men osäkra fördelar står mot omedelbara nackdelar. Det måste hela tiden klaras ut på nytt vari det allmänkapitalistiska instresset består, på vilka utmaningar staten ska reagera och på vilket sätt. Statens politik förutsätter en oavbruten analys av detta allmänkapitalistiska intresse. /…/

Partier och politiker kan skilja sig åt radikalt när det gäller ursprung och värderingar. Men i sin politik tar de, särskilt om de befinner sig i regeringsställning, vanligtvis detta allmänkapitalistiska intresse som riktpunkt. Detta beror inte på att kapitalet skulle ha 'köpt' dem eller att skulle stå i någon annan typ av beroendeförhållande (även om sådant också kan förekomma), utan på det sätt som partierna genomdriver sin politik och på regeringens arbetsvillkor /…/. Om kapitalackumulationen är framgångsrik blir skatteintäkterna stora, samtidigt som de sociala utgifterna för arbetslösa och fattiga är relativt små. I kristider minskar däremot skatteintäkterna samtidigt som de sociala utgifterna stiger. Statens materiella grundvalar hänger samman med kapitalackumulationen på ett omedelbart sätt, ingen regering kan komma runt denna beroendeställning."

Det som borde göras är att bygga en hyreskasern i fjollträsk så vi kan slippa sånt här bitchande och gnällande.

/T

Skärpning! Vad är det här för jävla tramsmobbardrev med en svans av fega nonsensstödjare? Höj nivån, ni måste fan kunna bättre än såhär.

menar du mig med det där om nonsens och stödjande? mina inlägg är inte nonsens utan viktiga utsagor om värdens tillstånd. varför gör inte någon något? jag stödjer inte heller trådens uppsåt, min strategi är att försöka få tråden att spåra. det går för tillfället trögt. men är det en dålig strategi långsiktigt? förordar du att försöka döda tråden genom att inte skriva i den? det gör du ju själv?

tycker rätt ofta annorlunda än både jofa och sixten. men de måste få tycka som de vill. fredag eller inte.

när det gäller eventuella påhopp på budbäraren är det förstås alltid helt onödigt, och trots lite urspårning på det senaste har det inte varit ett signum för endera. men definitivt alltid påhopparen som får ont i foten och skämmas. efter en citering står det dessutom sparat för alla att se.

sen tycker jag att happy tunnat ur på senare tid.

och att willys säljer ett ekologiskt jordnötsmör av högsta klass. det kräver som vanligt något smörjande ovanpå, eller ett glas juice bredvid.

Sixten Fors sa:
jofahjalm sa:
Hur blir det då med de radhusförfattade wiggle-länkarna?
Ahh... nu är jag med, iprenmannen röstar vänster och är precis som kneehigh bitter för att min bostad dyrare än en 1:an i orten

Du swingar vilt men träffar dåligt. Jag röstar inte vänster. Orten jag bor i är närförorten. Närförorten är mer medelklass än Though Viking...

”Radhusförfattade” kom inte av avundsjuka eller bitterhet. Det var bara ett roligt sätt att illustrera en narr.

Tillbaka
Topp