Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Berk sa:Varför fick stigen i Hellasgården namnet Horst Alte? Google ger ingen svar. Jag kan bara komma på Horst Tappert och Der Alte. Men två tyska krimi-stjärnor har väl ingenting att göra med en stig i Sverige, eller?
Fjärdebrunn sa:Var? Fanns inte sökbar i Trailforks.
Fjärdebrunn sa:Var? Fanns inte sökbar i Trailforks.
Kneecap sa:Tjena!
En Horst är ju en form av en ås. Kan Alte syfta på ett gammalt namn på Älta?
Kung Stalle sa:Är inte Horst Alte en "Tobbestig"?
Stalle
Berk sa:Vad är en "Tobbestig"?
(Svenska är inte min modersmål)
Berk sa:Tack så mycket för att lösa mysteriet, Aron!
Jag körde stigen bara en gång, när jag cyklade "Horst Alte" turen från din bok. Jag minns ingen nedfart, men kanske är det i motriktning (jag körde också lite fel, trots att jag hade GPS data från boken i cykeldatorn, tack för det också!).
Aron sa:Någon nedfart måste du ha kört. ? Berget är rätt brant hela vägen runtom. Utom på södersidan som är dödsbrant*. Enklast är att cykla upp grusvägen, sen har man fyra nedfarter att välja på. En norrut som startar NV om telemasten. Två rakt fram innan jättehällen, en går norrut och en går söderut. Sen finns det den jag kände tidigare.
*Här använder jag ordet döds bokstavligt. Om du inte varit uttagen till Red Bull Rampage så tänk inte ens tanken.
Haha. Den rajden minns jag.Berk sa:Den enda tråden jag hittade är att namnet kam från Johrn eller Aron Gooch har sätt namnet på stigen:
https://happyride.se/forum/read.php/1/686487/688804#msg-688804
Aron sa:Berk sa:Tack så mycket för att lösa mysteriet, Aron!
Jag körde stigen bara en gång, när jag cyklade "Horst Alte" turen från din bok. Jag minns ingen nedfart, men kanske är det i motriktning (jag körde också lite fel, trots att jag hade GPS data från boken i cykeldatorn, tack för det också!).
Någon nedfart måste du ha kört. ? Berget är rätt brant hela vägen runtom. Utom på södersidan som är dödsbrant*. Enklast är att cykla upp grusvägen, sen har man fyra nedfarter att välja på. En norrut som startar NV om telemasten. Två rakt fram innan jättehällen, en går norrut och en går söderut. Sen finns det den jag kände tidigare.
*Här använder jag ordet döds bokstavligt. Om du inte varit uttagen till Red Bull Rampage så tänk inte ens tanken.
glitch sa:Eller bara skicka ned Ripmo? De är så bra så de kan nog ta sig ned även utan ryttare ?
Aron sa:*Här använder jag ordet döds bokstavligt. Om du inte varit uttagen till Red Bull Rampage så tänk inte ens tanken.