spindelbenen:
720 och 710 är samma klocka, bortsett från en metallring som är pålimmad, därför föll mitt val på 710 som dessutom var 700 spänn billigare (lite drygt 20% billigare).
klockan har väldigt många funktioner, (som du kan läsa om på polars hemsda).
det jag använder flitigast är intervall träningsprogrammen som man kan skapa, väldigt uppskattat av mig.
nackdelarna jag har hittat är röda knappen som kan bli trög, men löses på 2 sätt. Det enklaste är att plocka bort den, men jag har valt att inte göra det, så när min knapp blir trög so tar jag fram en borste och en skvätt tvål o tvättar rent klockan helt enkelt så är den som ny.
det andra jag hittat är ir interfacet som man måste köpa av dem, inget av mina 3 interface fungerade tills jag köpte polars egna, kostar några hundringar.
men jag tycker fortfarande att klockans fördelar väger över nackdelarna (röda knappen och ir-interfacet) att jag inte ångrar mig en sekund att jag är ägare av en polar.
jag har även varit i kontakt med polar pga garantiärenden, en hastighetssensor som strulade, inga större diskutioner, det skulle lösas utan kostnad för mig som konsument, det slutade med att jag fick en ny, och då var det problemet löst och jag är nöjd.
----------------------------------------------------
och ja, vad är nödvändigt då?
jag skulle gott klara mig med aktuell puls, snittpuls, och intervallträningsfunktion, där man ställer in tid med förbestämd intensitet
men vill man bara ha det nödvändigaste? nej så är det tyvärr inte.
men såhär i efterhand så har jag kommit underfull med att det är många funktioner jag inte använder. jag använder nästan enbart pulsfunktionerna och tidtagaruren, det är det jag kommit underfull med är det jag är mest intresserad av när jag tränar.