Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Brukar snackas om att vänta vid vurpor. Här tyckte jag det var helt ok att inte vänta, det här loppet handlar mycket om teknik och undvika just såna där saker, dessutom föll Pogacar helt på eget grepp utan utomstående faktorer.
Speciellt efter att mongot slängde flaskan i huvudet på honom så unnar jag honom verkligenSynd på vurpan men det blev en värdig vinnare.
Speciellt efter att mongot slängde flaskan i huvudet på honom så unnar jag honom verkligen![]()
Det går inte jämföra.. dels är en etapp under ett treveckorslopp något helt annat än en endagarstävling. Men dessutom skulle man vänta på folk som punkar och vurpar under PR skulle de inte ha lämnat Arbenbergskogen än. Det är en väldigt stor del av tävlingen detta att så gott det går undvika missöden, och att hantera och skademinimera när de händer.Tänkte lite på detta o tänkte på Vinegard/pogacar i TdF.
För min del dog intresset lite efter att Pogi missade i kurvan och MvdP fick lucka. Förstärktes när MvdP började dra ifrån efter att Pogi initialt, i alla fall enligt tidrapporteringen i bild, tagit några sekunder.Vilket fantastiskt kaotiskt och underbart race igår. Igen! Det är verkligen något väldigt speciellt.
Jag var upptagen med div familjebestyr från när de gick in på pavén, så fick titta i omgångar därifrån. Hade inte sett klart förrän strax efter 22, men lyckades hålla mig borta från alla sociala medier mm så inget spoilade. Kommer nog se om allt igen nån dag nu snart, vart fall från när det börjar på riktigt.
Undrar hur UCI ställer sig till den där positionen på cykeln? Klar diskningsrisk.
Pogacar sa efteråt att det var tuffaste tävlingen han kört så tror detsamma. T o m han verkar kunna bli trött.För min del dog intresset lite efter att Pogi missade i kurvan och MvdP fick lucka. Förstärktes när MvdP började dra ifrån efter att Pogi initialt, i alla fall enligt tidrapporteringen i bild, tagit några sekunder.
Bortsett från olika alternativa scenarion med punkteringar tror jag inte att slutresultatet blivit annorlunda om Pogi tagit det lite lugnare i den kurvan och hållit sig på hjul. Dock hade spänningen levt lite längre för min del.
Han har tydligen självmant kontaktat polisen.![]()
Cykelsport: Skandal i Paris-Roubaix – Mathieu van der Poel fick flaska kastad på sig
Skandalscener utspelade sig i storloppet Paris-Roubaix under söndagen. I sin jakt på segern fick Mathieu van der Poel en flaska kastad i ansiktet. – Det kändes som att en sten träffade mitt ansikte, sa han efteråt.www.svt.se
Undrar om de lyckas identifiera personen
Man kanske har lite mycket PR i huvudet alltjämt, när man undrar varför de markerat "pavé-sektion" i väderappen..
Visa bilaga 762988
WVA slut som artist?
Mm, den är svår. Killen har kommit tillbaks efter en seriös knäskada. Personligen är jag väldigt imponerad av VvAs nivå just nu. Visst, att förlora mot Powless var en rejäl plump i protokollet. Men igår malde Remco ner honom med sitt grymma tempo (de var flera hjälpryttare i klungan som var uppe och drog, de tog in typ 2s). I sin prime har ju VvA även förlorat spurter mot MvdP.Andra törnen på ganska kort tid för Wouts självförtroende vad gäller spurtförmåga. Kanske blir tvungen att vara mer offensiv och försöka gå solo framöver?
Fast nog är väl MvdP en vassare spurtare än Remco?Mm, den är svår. Killen har kommit tillbaks efter en seriös knäskada. Personligen är jag väldigt imponerad av VvAs nivå just nu. Visst, att förlora mot Powless var en rejäl plump i protokollet. Men igår malde Remco ner honom med sitt grymma tempo (de var flera hjälpryttare i klungan som var uppe och drog, de tog in typ 2s). I sin prime har ju VvA även förlorat spurter mot MvdP.
Efter Amstel får grabben en viloperiod sedan börjar träning inför Girot och Touren. Vågar lägga en krona eller två på att det blir ett antal etappsegrar.
Vi har en jävla tur att cykling inte alltid är så enkelt som t.ex. F1Logiken i det där resonemanget tycker jag inte är helt imponerande.
Nej, det är ju uppfriskande att man som åskådare inte vara säker på vem som ska vinna.Vi har en jävla tur att cykling inte alltid är så enkelt som t.ex. F1
Var väl 2018 som Sagan förlorade Milano Sanremo mot Kwiatkowski (hur många hade trott det?). Två green jerseys till tog han dock som plåster på såren