Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Il Lombardia har han ju startat i fem gången och vunnit alla. Om han inte DNS:ar och inte vurpar bort sig känns den närmast gjuten. LBL också mkt sannolik.Ja. Även om jag fortfarande tror på MvdP igen på Paris-Roubaix så är han väl förste utmanare där, och för de resterande två är han ju skyhög favorit. Så väl i princip bara en olycka eller flera som kan hindra honom
Vollering. PFP 2:a och Pieterse 3:a
Precis, han kommer ju garanterat att ta även LBL och GdL den här säsongen om han inte vurpar bort sig eller blir skadad. Herregud.Dock är det väl rätt troligt att Pogi kommer att vara ensam rekordhållare efter denna säsong.
Det händer ju lite då och då även på flandern.Asså det e ju ett coolt lopp. Hjälpryttare o lag o hitan o ditan, i slutändan ligger topp 5 i världen på denna bansträckning i princip man mot man (eller i tvåpar) sista 5-6 milen. Gillar det skarpt men saknar samtidigt lite den där extra dynamiken att ett fåtal starka cyklister eller ensam utbrytare kan jagas ikapp att ett större gäng mindre starka som samarbetar bra.
Och Le Court verkar ha fått en handledsfraktur.Reusser ska tydligen ha ådragit sig en fraktur på en ländkota i kraschen igår.![]()
PFP gick på ganska tunga växlar, jmfr med Vollering. Känns för mig fel med tanke på kroppsvikt, men hon brukar kanske det. Eller också var hon tröttare än vanligt. Kanske svår fråga, men nån som minns om hon brukar ha låg kadens?Vollering gick solo från Oude Kwaremont. Pieterse och PFP kom till mål tillsammans men Pieterse verkade knappt intresserad av att spurta.
Pau är riktig lågkadensare, iaf numera (hon hade normal spurtkadens när hon vm 2014). Det ser trögt och långsamt ut men går fort som sjutton. Noterades förra året då hon var sista uppdragare för Visma i Touren, hon höll täten och ingen kom förbi, trots något som ser ut som mig i brant backe efter 12 mil i Roslagen.PFP gick på ganska tunga växlar, jmfr med Vollering. Känns för mig fel med tanke på kroppsvikt, men hon brukar kanske det. Eller också var hon tröttare än vanligt. Kanske svår fråga, men nån som minns om hon brukar ha låg kadens?
Jag tror inte att det hade gjort någon skillnad i resultatet. Remco hade kanske kommit tillbaka till gruppen men Pogi hade hängt av dom båda i sista backen ändå.Flera flämingarna, också tv-kommentatorerna, tycker att MvdP inte borde har dragit alla när han körde tillsammans med Pogi. Både MvdP och hans far håller inte alls med i intervjuer: en riktigt mästare gör sin del. Många verkar vara trött på att Pogi vinner nästan allt.
Jag är nog beredd att hålla med flamlänningarna. Om de andra vill ha en chans att vinna på lopp där Pogi är klar favorit får de nog se till att göra det så krångligt som möjligt för honom.Flera flämingarna, också tv-kommentatorerna, tycker att MvdP inte borde har dragit alla när han körde tillsammans med Pogi. Både MvdP och hans far håller inte alls med i intervjuer: en riktigt mästare gör sin del. Många verkar vara trött på att Pogi vinner nästan allt.
Jag är nog beredd att hålla med flamlänningarna. Om de andra vill ha en chans att vinna på lopp där Pogi är klar favorit får de nog se till att göra det så krångligt som möjligt för honom.
Sen är det mkt möjligt att Pogi ändå vunnit, men nu känns det som MvdP inte riktigt "vände på alla stenar" för att försöka hitta segern.
Innan Pogi drog ifrån visste rimligen inte MvdP hur styrkeförhållandet dem emellan var denna dag. Fräschare ben bör i alla fall rimligen öka chansen att hänga med.Han sade ju själv att Pogi var för stark… tror inte fräschare ben hade löst det.
Naturligtvis har han rätt att cykla på det sätt han och laget är nöjda med. Och han är ju inte ensam om den stilen heller.
Tror dock att det förenklar en del för Pogi och i någon mening gör utgångarna på loppen lite mer förutsägbara vilket för oss som uppskattar osäkerheten kanske ändå är en nackdel.
Precis! Utan åskådare vore han inget! Jag kontaktar honom och ger honom lite instruktioner för PR!Ja, MvdP borde mer tänka på oss tittare!
Visst, kan väl ligga ngt i det och tempot var nog lägre när MvdP var i tät.Matej Mohorič efter RvV
Gillar Matej, alltid givande att lyssna på hans intervjuer, här pratar han om de bästa i loppet som "att ligga bakom en motorcykel" tror Pidcock gjorde en liknande jämförelse med Pogacar efter MsR. Kan det kanske vara som Matej säger, att det är lite vila att gå fram i täten jämfört med att överleva bakom MvP o co när de matar på?
Instämmer, psykningen skulle kunna göra skillnad. Och skillnaden mellan MvdP o Pogi är mindre i ett lopp som igår.Visst, kan väl ligga ngt i det och tempot var nog lägre när MvdP var i tät.
Däremot är jag tveksam till om det var så stor fartskillnad att det gav någon större vila för MvdP jämfört med att ligga bakom Pogi. Och för Pogi var det rimligen en skapligt mkt lägre belastning att ligga bakom MvdP än att dra.
Edit: Dessutom kan det ju kanske psyka Pogi lite om MvdP bara ligger på rulle och vägrar gå fram.