Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu var det ju inte ett generellt uttalande om att MvdP inte bör jobba i utbrytningar utan att han kanske inte bör göra det om han är i utbrytning med Pogi på lopp där grundhypotesen är att Pogi kan förväntas ställa av honom.Det kan vara taktiskt på lång sikt att bidra i utbrytningar. Om MvdP går med och inte hjälper till för att sedan ta spurten, så blir nog de medtävlande mindre benägna att jobba i utbrytningar där Mathieu är med.
Sant, men redan innan racet så var ju Tadej det stora hotet enligt MVDP så han vet nog vilka siffror han kämpar mot.Innan Pogi drog ifrån visste rimligen inte MvdP hur styrkeförhållandet dem emellan var denna dag. Fräschare ben bör i alla fall rimligen öka chansen att hänga med.
Så i lopp som dessa är det alltså lika bra för MvdP (och resten) att köra för andraplatsen genom att det är det bästa de kan nå? Att försöka "krångla till det" för Pogi och hoppas att han kanske inte har sin allra bästa dag är meningslöst?Sant, men redan innan racet så var ju Tadej det stora hotet enligt MVDP så han vet nog vilka siffror han kämpar mot.
Tadej verkar sällan ha en "dålig dag" också.
Exakt så. Tillbaks i kojan med dig, Herr Van Der Poel ;)Så i lopp som dessa är det alltså lika bra för MvdP (och resten) att köra för andraplatsen genom att det är det bästa de kan nå? Att försöka "krångla till det" för Pogi och hoppas att han kanske inte har sin allra bästa dag är meningslöst?
Då tycker vi olika.Exakt så. Tillbaks i kojan med dig, Herr Van Der Poel ;)
Jag tycker man ska cykla med en viss panache oavsett.
äh, 650W kan väl vem som helst tryckaSåg någon uppgift om att han tryckte 650 watt när Pogi körde ifrån honom. Jag skulle också vilja vara lite off!![]()
Jo, nu var det ju inte bara momentaneffekten jag tänkte på utan att effekten gissningsvis låg rätt högt från början av stigningen på asfalten och att då ligga på 650 watt när Pogi stack tror jag inte "vem som helst" gör.äh, 650W kan väl vem som helst trycka
...skillnaden är bara hur länge...
Jag befarade ju under sändningen att han skulle gå solo från Koppenberg, så jag var snarast positivt överraskade att MvdP hängde med fram till O.K. Å andra sidan kändes det som Pogi inte riktigt gick all-in uppför Koppenberg för att bli av med MvdP.Att Pogi inte gick solo sista 50km säger väl en del om hur jobbigt det var
När menar du att han skulle ha sparat sig?Kan det vara taktik, att spara sig så mycket det går för att återhämtningen inför PR ska bli så effektiv som möjligt?
Ja, oddsen bör ju vara bättre för Pogis utmanare på söndag.Det kommer bli riktigt spännande på PR när Pogi inte kan utnyttja backarna för att hänga av motståndarna.
ja det är omänskligt.Jo, nu var det ju inte bara momentaneffekten jag tänkte på utan att effekten gissningsvis låg rätt högt från början av stigningen på asfalten och att då ligga på 650 watt när Pogi stack tror jag inte "vem som helst" gör.
Plus den lilla detaljen att de cyklat en del dessförinnan i en gnutta över fikarundetempo.![]()
Genom att vänta till när han gjorde med attacken, han måste ju märkt att MvdP inte var i toppform tidigareNär menar du att han skulle ha sparat sig?
Ah, jag trodde du menade MvdP, inte Pogi.Genom att vänta till när han gjorde med attacken, han måste ju märkt att MvdP inte var i toppform tidigare
Den planen haltar på ganska många sätt. Mads och Wout låg flera minuter efter Pogi, Mads var nästan 3 minuter efter Pogi. Då skulle alltså Mathieu och Remco behöva ge upp sina 2:a och 3:e platser för att vänta in de två andra, för att chansa på att skrapa ihop en grupp som ska jobba ikapp 2-3 minuter på Pogi. Sen skulle deras gruppkörning fungera tills någon i gruppen börjar stå över förningar för att spara sig för spurten.Chris Horner skräder inte orden ang taktiken på de Ronde. DS i Alpecin/Visma/Bora borde sparkas, cyklisterna borde få börja om i amatörrejsen.
Jag är böjd att hålla med honom. Hade Mads, Wout, Mathieu och Remco kört TTT och jagat Pogi hade Tadej bränt sina tändstickor i plattåkat.
![]()
"You guys should be sent back to amateur level": Chris Horner slams awful tactics of Tadej Pogacar's opponents at Ronde
The 2026 Tour of Flanders featured an impressive showdown between Mathieu van der Poel and Tadej Pogacar, with the Slovenian rider claiming his third victory at De Ronde. In many ways, a clash between...cyclinguptodate.com
Jag skulle nog säga att den allmänna proffs-lvg-tråden är bättre för det. Vårklassikerna är i alla fall i min värld endagslopp.Är det fel tråd för att hylla den där Seixas?
Enligt PCS ingår detta i hans program;
Visa bilaga 823910
Kan mycket väl ha fel, men jag undrar om inte PR ändå är det monument som Pogi kommer att ha svårast att vinna av de tre återstående i år.Vore intressant om det var Seixas som satte P för Pogis "vinna alla fem monument under ett år"-projekt.
Famous last words….. men hoppas vid gud att du har rätt. Pogi dödar nästan sporten.Rätt klart är det PR. Mvdp är ju än så länge klar första favorit där. Finns ju många om det därefter utöver Pogi.
Jag undrar vad De Vlaeminck eller Lefevere tror.Var det inte Adri van der Poel som sade att på P-R så är det 50-50%, medans det förra helgen var 40-60% vinstchans till MVDPs nackdel.
Ska bli ett kul race iaf! Jag hoppas plogen från Norge visar upp sig mycket.
Tycker Kläbo och Pogi är rätt jämförbara i att de i en hel del tävlingar är så överlägsna att frågan om vem som ska vinna knappt behöver ställas. Sällan jag upplever att det är så med svenska skidåkare på damsidan, i alla fall om flertalet av dem är med.Tycker ändå det är ganska kul och häftigt med en sån storstjärna som Pogi. Mkt roligare att titta på tävlingarna då han är med. Samma med dom svenska skidtjejerna, superkul. Men inte med den där norrmannen Kläbo såklart.
Tycker ändå det är ganska kul och häftigt med en sån storstjärna som Pogi. Mkt roligare att titta på tävlingarna då han är med. Samma med dom svenska skidtjejerna, superkul. Men inte med den där norrmannen Kläbo såklart.