Raggamuffin
Aktiv medlem
Vårklassikerna. Nu börjar det.
Första gången genom tiderna svt "rapporterar" något från Paris-Roubaix...
Google håller inte med.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Första gången genom tiderna svt "rapporterar" något från Paris-Roubaix...
Jag tror jag förstår vad du egentligen vill ha sagt , men tänk bara 11:e april 2004 och KUNG BÄCKSTEDT ?Första gången genom tiderna svt "rapporterar" något från Paris-Roubaix...
Spel mot ett mål av Quickstep i dag. Vilken uppvisning!
Han sa i en intervju efter loppet att han brände mycket krut efter punkteringen.Ja, idag va ett bra exempel på hur mycket laget betyder. Hur Mvdp och WvA än vände sig på slutet hade dom röven bak. WvA hade väl inte heller benen idag.
Aha, såg bara sista 40km.Han sa i en intervju efter loppet att han brände mycket krut efter punkteringen.
Jo men hur ska han göra det? Varken Van Baarle, GVA, eller Naesen kommer ju låta honom ligga på rulle för att sen bli slagna på spurten.Men MvdP måste lära sig att sätta sig längst bak och vila när det inte finns nån riktig anledning att trycka på. Jag tror att om han gjort en DQS efter de kom ikapp Asgreen så hade han vunnit. Eller åtminstone haft en mycket bättre chans.
Men MvdP måste lära sig att sätta sig längst bak och vila när det inte finns nån riktig anledning att trycka på. Jag tror att om han gjort en DQS efter de kom ikapp Asgreen så hade han vunnit. Eller åtminstone haft en mycket bättre chans.
Så är det ju men han hade ju inte mycket på att förlora på att de bakom kom ikapp heller, han hade ju dessutom en lagkamrat där. Om han lagt sig bakom Kasper så hade det varit upp till GvA och Naesen att attackera om de vill slippa sprinten och då är han i ett bättre position att svara plus att han fått andas ut lite (lär ju vara rätt hyfsad lä bakom Asgreen). Men så är det. Han är ju lika välmarkerad som Zlatan så det kan ju inte vara lätt.Jo men hur ska han göra det? Varken Van Baarle, GVA, eller Naesen kommer ju låta honom ligga på rulle för att sen bli slagna på spurten.
Mm det stämmer. Men tror du inte att om han la sig där bak när de hade kört ikapp Asgreen så hade Stybar eller Sénéchal attakerat varpå MDVP blir tvungen att markera? Alternativt måste han (MVDP) förlita sig på att AG2R eller van Baarle hämtar hem attacken, vilket var väl det som också hände. Asgreen försvinner iväg och alla andra hoppas att någon annan gör grovgörat.Så är det ju men han hade ju inte mycket på att förlora på att de bakom kom ikapp heller, han hade ju dessutom en lagkamrat där. Om han lagt sig bakom Kasper så hade det varit upp till GvA och Naesen att attackera om de vill slippa sprinten och då är han i ett bättre position att svara plus att han fått andas ut lite (lär ju vara rätt hyfsad lä bakom Asgreen). Men så är det. Han är ju lika välmarkerad som Zlatan så det kan ju inte vara lätt.
Bra att ha en lagkompis med in oxå. Nathan Van Hooydoncks arbete med att kroka av Bennet, ta Kungs ryck och dra upp spurten imponerar. Speciellt som han var droppad med 45 km kvar.Van Aert vinner enkelt när van der Poel uteblir
Fint kört av Van Hooydonck också. Hårt race igen. Kul att se att det knappt finns någon klunga vid målgång, det dräller in lite små grupper då och då.Van Aert vinner enkelt när van der Poel uteblir
Mm det stämmer. Men tror du inte att om han la sig där bak när de hade kört ikapp Asgreen så hade Stybar eller Sénéchal attakerat varpå MDVP blir tvungen att markera? Alternativt måste han (MVDP) förlita sig på att AG2R eller van Baarle hämtar hem attacken, vilket var väl det som också hände. Asgreen försvinner iväg och alla andra hoppas att någon annan gör grovgörat.
Det är väl just precis detta dilemma som gör dagens klassiker till ett skolboksexempel i strategi.
Kollar man på hemsidan https://www.paris-roubaix.fr/en/ så verkar de bli körning den 11:eDet är stoppat på grund av coronautbrott i tävlingsområdet.
Nä inte en stavelse om Wuhansnuvan. Så olika det kan bli...Kollar man på hemsidan https://www.paris-roubaix.fr/en/ så verkar de bli körning den 11:e
Jag planerar för kall fransk öl, majonnäs och pommes frites.
Nä, lite märkligt måste jag säga. Men rent egoistiskt blir jag glad.Nä inte en stavelse om Wuhansnuvan. Så olika det kan bli...
Det skrevs för några dagar sedan att det var inte 100% säkert att det skulle ställas in, men spiken i kistan kom nog nu ikväll när Macron förlängde nedstängningen i Parisområdet och utvidgar den till hela landet. Hela Frankrike stängs i 4 veckor nu.Nä, lite märkligt måste jag säga. Men rent egoistiskt blir jag glad.
Hur skulle det se ut, att en söndag sitta och dricka öl och äta majonnäsdoppade pommes frites utan att ha PR att skylla på![]()
Ja, i så fall är de dåliga på att uppdatera hemsidan,Det skrevs för några dagar sedan att det var inte 100% säkert att det skulle ställas in, men spiken i kistan kom nog nu ikväll när Macron förlängde nedstängningen i Parisområdet och utvidgar den till hela landet. Hela Frankrike stängs i 4 veckor nu.
De har nog hoppats in i det sista, men nu är det nog kört.Ja, i så fall är de dåliga på att uppdatera hemsidan,
Ja det ser nog tyvärr rätt dystert ut.De har nog hoppats in i det sista, men nu är det nog kört.
Det blir höstklassiker....Ja det ser nog tyvärr rätt dystert ut.
Kollar man här https://www.cyclingweekly.com/news/...ubaix-as-cancellation-rumours-continue-495069 är det mest spekulationer, men andemeningen är nog att loppet kommer gå senare i år. Men men, hoppet är ju bekant det sista som överger en. Vi får se helt enkelt.
www.cyclingnews.com
Pommes frites funkar väl på hösten också hoppas jagDet blir höstklassiker....
![]()
Paris-Roubaix postponed to October due to COVID-19 pandemic in France
First-ever women's race moved to Saturday, October 2 with men's race on Sunday, October 3www.cyclingnews.com
Höst är CX-säsong och garanterat frietjes met mayonaise.Pommes frites funkar väl på hösten också hoppas jag![]()
Bra, vi kör på det!Höst är CX-säsong och garanterat frietjes met mayonaise.
Vad jag har läst har vi Emilia, Hanna, Sara och Tobias på startlinjen på söndag.Emilia såklart. Om hon kör.
Hehe, diskad för att ha slängt en flaska till publiken.
Jodå!Nä! Skojar du?
Har sett det mesta av dagens sändning men det missade jag.