Vårklassikerna. Nu börjar det.

Även om jag inte tror att han kommer vinna i morgon så kan man ju aldrig räkna bort Pogacar i någon tävling där han kommer till start.

Ingen Alaphilippe heller imorgon, vem ska få utmana MvDP?

Jag ser det inte enbart som en fördel för MvDP att WvA lämnat återbud. Båda är dragvilliga även om de är i samma utbrytning o dessutom har Jumbo väldigt starkt lag att köra in utbrytningar om nu WvA (och MvDP) skulle ha missat tåget. Visst på upploppet är det nog enklare att vinna utan WvA i klungan men fram till dess tror jag MvDP får en kämpigare resa än om WvA varit med.

Jag ser det inte enbart som en fördel för MvDP att WvA lämnat återbud. Båda är dragvilliga även om de är i samma utbrytning o dessutom har Jumbo väldigt starkt lag att köra in utbrytningar om nu WvA (och MvDP) skulle ha missat tåget. Visst på upploppet är det nog enklare att vinna utan WvA i klungan men fram till dess tror jag MvDP får en kämpigare resa än om WvA varit med.
Samtidigt har MvDP och WvA haft svårt att samarbeta när de inte är längst fram (och ont om hjälpryttare).

Pidcock verkar vara på uppgång också, men har han det vinnande vapnet?

Senast ändrad:
Såg du inte Brabantse Pijl förra året? Han inte bara spurtade bättre än Trentin och WvA, han körde bra under loppet också. När såg han där trodde man nog det skulle vara hans stora landsvägsgenombrott, men det har det kanske inte riktigt blivit än.

Senast ändrad:
I onsdags hade han en "attack" som knappt hann börja innan det var över.
Att som försvar för ett uttalande som halvt om halvt dömer ut hans förmåga att över huvud taget vinna cykellopp framföra ett exempel är i mitt tycke inte ett så starkt försvar. Jag har svårt att tänka mig att man för godtycklig cyklist på världsnivå inte kan gräva fram ett lopp där cyklisten ifråga gjort en svagare insats.

Dessutom, när uttalandet inte är begränsat till bara landsväg utan bara sagts ffa gälla där så blir det lite skumt när man talar om en person som vunnit VM I CX och XC i OS.

Att hans segermängd på landsväg än så länge är rätt liten tycker jag är en annan sak.

Senast ändrad:
Jo det är väl alltid så det blir med cyklister som blir för hajpade lite för tidigt, då slår det lätt över och folk börja nedvärdera dem istället som en motreaktion. Han är onekligen en stor talang.

Senast ändrad:
Att han vann b-VM i CX var ju inte så svårt när inte de bästa ställde upp. Tycker han snackar alldeles för mycket för vad han presterar och en hel del verkar gå på snacket. Men vi får väl se idag, den främsta favoriten är borta så då borde Pidcock vinna enkelt.

Om Tim Merlier är med, så vinner han. Bensäkert!
:?

Om han mot förmodan skulle hänga med till och upp över Koppenberg så skulle han helt klart blivit giftig. Men han är inte med

Att han vann b-VM i CX var ju inte så svårt när inte de bästa ställde upp. Tycker han snackar alldeles för mycket för vad han presterar och en hel del verkar gå på snacket. Men vi får väl se idag, den främsta favoriten är borta så då borde Pidcock vinna enkelt.
Det är rätt stor skillnad på att aldrig ”kunna vinna något” till att enkelt vinna RvV med bl.a. MvdP på startlinjen.

:?

Om han mot förmodan skulle hänga med till och upp över Koppenberg så skulle han helt klart blivit giftig. Men han är inte med

Nähä, vad synd. Tyckte jag såg hans namn tidigare.

Det är rätt stor skillnad på att aldrig ”kunna vinna något” till att enkelt vinna RvV med bl.a. MvdP på startlinjen.

Mm, men där befinner sig 50 andra cyklister också. Det framstår som att han är topp fem när en hör honom själv och media prata om honom och det tycker jag han är långt ifrån. Kanske för att han är den främsta britten för tillfället som han får så mycket utrymme.

Mm, men där befinner sig 50 andra cyklister också. Det framstår som att han är topp fem när en hör honom själv och media prata om honom och det tycker jag han är långt ifrån. Kanske för att han är den främsta britten för tillfället som han får så mycket utrymme.
Vad du tycker är ganska obetydligt i sammanhanget. De stora spelbolagen har honom topp 5, och de har nog betydligt bättre koll än vad du har. Liksom de flesta experterna som man hör uttala sig.
Är det att han kör för Ineos som skaver?

Snygga scarfer AG2R-teamet har i alla fall! Både Stan Dewulf och Greg Van Avermaet har riktigt stiliga rutiga kreationer runt halsen.

Undrar hur länge till Edvald Boasson-Hagen är med i proffsklungan?
Har väl kontrakt tom 2023.

Senast redigerad av en moderator:
Om du skrivit att du anser att han är hajpad och att han inte levererat resultat som backar upp det så hade jag inte protesterat. Däremot tycker jag det är en överdrift att hävda att han väsentligen är oförmögen att vinna. Då jag ogillar överdrifter har jag en tendens att invända när jag läser sådana. That's all.

Osäker om det bara har varit cykelstrul som ställt till det för Asgreen eller om det är orken som tryter. Uppenbarligen gick ju någonting fel med cykeln där i backen, men hände det just då eller har han kört länge på en dålig cykel?

Tillbaka
Topp