Världsmästar-containerfynd!

Atlas

Aktiv medlem
Det kom ett projekt till mig som värmer mitt hjärta något otroligt!

IMG_0111.jpg ht=544

IMG_0105.jpg ht=544

Lutad mot en container står denna vackra tingest. Likadan som jag lärde mig cykla ordentligt på. Gissa om det pirrade lite i tårna. Vet inte riktigt hur gammal man var när det begav sig men jag gissar i 6-7 års åldern? Vet inte heller riktigt ven som till slut kommer att få den i present av mig men brorsans son ligger ju bra till ;-) han är dock två så det kommer ta ett tag...

Hursomhelst, baknavet är pajj/i akut servicebehov, flådiga handtag skaffas, bakstänka monteras, limpa riggas och sedan en flagga! I övrigt vanlig service och lite polering så kommer denna pärla att vara sjukt cool!

--- Någon som har en limpa? ---
--- Någon som har en uppfattning om framtida ryttares storlek/ålder? ---

--- Kloka människa som inte kastade den bums utan förstod att den skulle försvinna ändå, tack! ---

Fan jag har haft en likadan(fast Monark) när jag växte upp på slutet av 70-talet, dom rostfria fälgarna tålde allt -jag droppade ner från skoltaket till platt (1 våning till gräsmatta) :-)
Vi körde så feta däck det gick att få i ramen, kanske 4cm och det var den tidens dirt, bmx & downhillcykel ;-) det var tider det...

CR1Falun skrev:
-------------------------------------------------------
> Lutad mot container är inte lika med att det är
> din cykel. Lämna in på polisen och vänta. (om
> du nu inte gjort det.)

Det var källartömning och jag frågade (sort of). Räcker för mig.

Senast redigerad av en moderator:
Vilket fynd! Ser ut som en miniclunker om man strippar den. Men de är grymt fina i original, har haft nåt liknande när jag var liten, givetvis med limpa. :)

Kul att så många som mig har minnen av den cykeln! Magiskt. Och nu vet jag vem som skall få den. Tack Unionisten för tipset, kommer att ta dit hjulet och se vad de säger. Iochmed att navbromsen känns viktig så kanske jag satsar på ett nytt nav (tvåväxlat vore ju sååå rätt). Får se vad Tores säger.

Fredrik S skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som vet om det fortfarande finns handtag av
> den modellen som sitter på cykeln på bilden
> ovan?

Jag är (nästan) helt säker att jag sett sådanna på Cykel-expo i Solna.

Lite mer inpiration dårå..
Farsan byggde ihop denna i källaren under en vår i slutet av 70-talet. Vilken känsla det var att få dra iväg på den.
cykeln.jpg ht=544

Sån hade jag också som en liten grabb, men min var orange (eller nästan ljusgul efter att stått ute i ett antal år). Från 1980 nånting tror jag inte på, tror snarare på 1970 nånting. Om det är en 22 tumare (vilket det ser ut att vara) passar den till en 8-10 åring skulle jag tro, men jag är tveksam till att en 8-10 åring tyckar att den är speciellt cool.

Tillbaka
Topp