VARNING för bedragare på Köp och sälj
emmer sa:Du vet att du ingått ett muntligt avtal (och nu vedimerat det skriftligt) och är tvungen att leverera den överenskomna sadelstolpen (eller likvärdig) till det överenskomna priset.Pegorelli sa:Det var mig du skickade alla mailen till med alla dina frågor.Cannondale jekyl 1000 sa:Ja jag vet, jag har väl ingen rätt att gnälla men man blir bara så less på dagens 0-sekunders intoleranta handlare. Jag tog kontakt med en säljare här på köposälj och vi bestämde att jag skulle köpa en sadelstolpe av honom och att jag skulle föra över pengar under dagen. Fick ok på det från säljaren.
Inte så konstigt att det hinner dyka upp en annan köpare och inget konstigt med det som jag ser det.
I vårat fall dök det precis upp en köpare som bodde på samma ort som mig och som kunde träffa mig direkt.
Är det så konstigt att jag väljer att sälja till den personen?
Annars är det en väldigt enkel tingsrättsdom på det...
+1 här också.
Sure, det var en brevväxling, men det var aldrig otydligt om intentionen att köpa stolpen och ett avtal slöts. Om pengar är på väg är det bara svinpälseri att inte genomföra enligt avtal. Skulle jag bestämma skulle sådant beteende vara grund för avstängning från K&S.