Varning för Bikeinn

Varning för Bikeinn
Tänkte bara utföra en varning för Bikeinn som ligger ute med lite fina priser då och då.

Deras sida är grymt seriös och de lovar guld o gröna skogar om något går fel. Men verkligheten ser helt annorlunda ut.

Köpte ett par endura mt500 waterproof i höstas. Inga problem med köpet det gick igenom och shortsen kom fram. Jag kör med dem några gånger o kommer fram till att de läcker och försöker reklamera dom. Efter en massa tjöt o lite svar får jag skickat tillbaka dem. Sen börjar problemen. Det dröjer 1 månad så jag hör av mig o frågar hur det går. De säger de att de ska skicka shortsen till endura för att de ska kolla på dem. De säger också att de lovar att skynda på detta. 1 månad till går och jag börjar bli lite smått förbannad skriver frågande igen, men nu slutar de att svara. Jag skriver ett antal gånger, tillslut säger de att endura har shortsen och de kan inte göra något mer än vänta. Jag vänder mig istället till Endura. Endura säger att deras policy är att fixa sådana ärenden inom 48 timmar. Jag visar bikeinns mail för endura. De lovar att hjälpa mig genom att själva höra av sig till bikeinn. jag skriver flera mail utan svar, samtidigt som endura gör det. Veckorna går.
Tillslut så skriver jag ett mail där jag säger att jag vet att de ljuger om shortsen och att Endura har blivit meddelade och att jag gör en anmälning om bedrägeri om de inte hör av sig inom några dagar.
Vipps så kommer det ett mail om att pengarna är insatta på mitt konto. Pengarna kommer in men det saknas 145 kr. Skriver till dom igen om det. Inget svar...... orkar inte bry mig mer om det. Det har nu gått 3 månader
Endura berättar att de nu varit i kontakt med dem o tillrättavisat.

Men som sagt handla inte på bikeinn. Finns stor risk att ni råkar ut för samma problem. Suck.

Varning för Bikeinn
"men det var ju så billigt ju!"
Har handlat där och det gick bra. Slapp dock reklamation... Köpte en cykelhjälm till bäst pris på nätet i Europa.

Senast ändrad:
Varning för Bikeinn
Ja dom har ju en hel hög med inn

Det är ju det. Det är billigt och är man säker på sin sak så kanske det kan vara värt det. Eller inte ;) beror på hur man ser det.
Men nu vet några fler om att det blir tufft med reklamationen i vilket fall :)

Varning för Bikeinn
Handlar bara på den siten om det är sjukt billigt, som gjort för strul då de troligen säljer rest grejer från flera olika butiker och inte eget lager.

Varning för Bikeinn
Mina Mt500 läckte och släppte i sömmarna efter få mil. Endura ville ha dem inskickade till sig via Evans...så det tog också ett bra tag för att sen få svaret att det är "naturligt slitage".

Så inte alls otroligt att bikeinn hade strul med endura också men de verkar ha större problem än så.

Varning för Bikeinn
Vad det gäller endura mt500 waterproof short 2 så skickade jag tillbaka dem för att de inte var vattentäta. Efter 10 minuter i vanlig våt trailkörning så hade det läckt igenom. Kass helt enkelt.
Men Endura svarade med en gång och erbjöd hjälp så de verkar ju vara ok att ha o göra med i vilket fall.

Varning för Bikeinn
Jag har väntat på ett paket som skulle komma 23 Okt. nu är det 8 November. Allt de säger är att de är på väg...
Manana-landet imponerar inte!!!

Varning för Bikeinn
Har beställt därifrån en gång. Tog en månad att få hem paketet, varan fanns i lager. Allt som allt var det värt det, jag hade inte brådis och priset var riktigt bra. Men kommer nog inte beställa därifrån igen, vem vet hur lång tid det tar nästa gång...

Varning för Bikeinn
Min Bikeinn order lades 30/10, nu är den i Nederländerna.
Den kör ett race mot en Aliexpressorder med en ram som komponenterna från bikeinnorden ska sitta på.

Med andra ord har jag inte bråttom, men nog tar det tid!

//F

Varning för Bikeinn
beställde några små Cateye cykellysen som de har väldigt lågt pris på. Vet att det kan vara långa leveranstider, men har inte bråttom och dessa samma modell har jag haft länge, så jag räknar inte med att behöva reklamera.
Order 2 nov
Beräknad leveranstid till mitt hem 6-10 nov.
Paketet är nu i Holland
Tror inte det kommer redan imorn, men kanske inte så långt efter utsatt tid.
Men känsligare och dyrare prylar köper jag någon annan stans..

Varning för Bikeinn
Att inte den som säljer prylarna tar ansvaret är något jag stör mig på. Har jag köpt en pryl på ett ställe så är jag inte intresserad av hur butikens deal med producenten ser ut. Att säljande butik flyttar över ansvaret på sin leverantör skapar bara badwill och långa ledtider i reklamationerna. Hände mig senast på cykelkraft, så jag vände mig direkt till deras leverantör som löste det hela utan tjafs. Hade ett liknande ärende på Bauhaus som inte löste sig, de har förlorat en kund.

Tillbaka
Topp