Eveningstar
Aktiv medlem
Varning för idiot på racer vid Åkermyntan (Stockholm)
Satt och väntade på min cykel vid ett rödljus på en cykelbana vid Åkermyntan nyss och blir passerad av en kille på racer.
Ropar som jag brukar ibland efter honom att det var rött.
Killen tvärnitar och ropar tillbaka "Vad sa du?".
Nu har jag fått grönt och cyklar förbi honom och svarar att jag sa att det var rött.
Då blir han skogstokig och sätter fart efter mig och försöker i farten preja/sparka mig av cykeln.
Jag bromsar och jag får ett "Fuck you!" när han cyklar förbi.
Han fortsätter söder ut och jag svänger österut.
Ser ni en man, 30-35 år, mörkt halvkort hår, normalbyggd+, som skriker med brytning, som aldrig hört talas om jäntelagen, som saknar respekt för lagar och andra individer, utan hjälm, på en vad jag tror var blå/svart racer i området kring Åkermyntan så håll er borta!
På något sätt föredrar jag passive-aggressive-lägga-ut-pinnar-på-stigen framför en rak höger på väg hem från skogen.
Edit: Ändrade ett ej-utskrivet ordval efter påtryckningar från PK-maffian
Ropar som jag brukar ibland efter honom att det var rött.
Killen tvärnitar och ropar tillbaka "Vad sa du?".
Nu har jag fått grönt och cyklar förbi honom och svarar att jag sa att det var rött.
Då blir han skogstokig och sätter fart efter mig och försöker i farten preja/sparka mig av cykeln.
Jag bromsar och jag får ett "Fuck you!" när han cyklar förbi.
Han fortsätter söder ut och jag svänger österut.
Ser ni en man, 30-35 år, mörkt halvkort hår, normalbyggd+, som skriker med brytning, som aldrig hört talas om jäntelagen, som saknar respekt för lagar och andra individer, utan hjälm, på en vad jag tror var blå/svart racer i området kring Åkermyntan så håll er borta!
På något sätt föredrar jag passive-aggressive-lägga-ut-pinnar-på-stigen framför en rak höger på väg hem från skogen.
Edit: Ändrade ett ej-utskrivet ordval efter påtryckningar från PK-maffian
Senast ändrad: