MrSthlm
Aktiv medlem
VARNING - K&S säljare av Assiomapedaler bedrägeri
Ja, möjligen går det att göra på rätt sida om lagen, osäkert (beroende på upplägg i så fall) men måste vara en djävulskt tunn linje i så fall.Kanske fungerar det som en sorts bank – man lägger upp flera annonser och använder pengarna från en senare försäljning för att swisha tillbaka till den första köparen. På så sätt kan det rulla på ett tag innan det faller ihop.![]()
Möjligen/eventuellt en laglig (??) form av "korttidslåns/förhalningskoncept" vi ser, hoppas det inte sprider sig?
Det jag är mest fascinerad över dock är att dessa till synes "vanliga människor och cykelentusiaster" anser detta vara ett så jäkla bra upplägg att de är beredda att f*cka upp hela deras liv och rykten. Diverse polisanmälningar mot sig men de fortsätter och börjar ju nu hängas ut på Internet. Jag kan tycka att de borde lägga ner denna strategi, de försökte men det gick uppenbarligen rakt åt h-vete. LoL Den sista annonsen här dök väl upp i går eller i förrgår från dem.
Tragiskt om det är ekonomisk problematik bakom men det är ett beteende nu som de pysslat med åtminstone ca 4-5 månader verkar det som här på happy och facebook (möjligen på fler marknader), ge upp för f-n.
Tveksamt också om det är rätt strategi att göra folk förbannade här, mitt intryck är ändå att de flesta av oss här är rätt välutbildade "vettiga" personer. Väck aldrig den björn som sover eller hur säger man?
Senast ändrad: