Vårride Karlstad 7:e maj

Skilgannon

Ny medlem
Den 7:e maj kl 0900 är det uppställning vid Rackethallen i Karlstad för årets Vårride. En lång fin tur på ca 80 km utlovas i de värmländska skogarna. Ryggsäck med fika får gärna medtagas.

Senast ändrad:
Skilgannon skrev:
-------------------------------------------------------
> Den 7:e maj kl 0900 är det uppställning på Gubbholmen i Karlstad för årets Vårride. En
> lång fin tur på ca 80 km utlovas i de värmländska skogarna. Ryggsäck med fika får
> gärna medtagas.

Kommer mer än gärna om det är cykling på asfalt motsvarande som menas med "En
lång fin tur på ca 80 km utlovas i de värmländska skogarna." OM inte, så önska jag er en fantastiskt trevlig tur utan mig.

Karlstad multisport kommer att ha "öppet" träningslägger vid Abbas Stugby den helgen. Inte för att konkurrera men jag tror att det skulle kunna bli kul om happyliga hängde på dit :)

Ska se om jag kan ordna med ett gäng glada, feta och långsamma cyklister från Uddevalla... Karlstad är trevligt, finns Koriander fortf kvar?

Skitkul om ni kommer!

Koriander skall fortfarande finnas kvar vad jag vet, har nog inte varit där sen i somras. Bor iförsig bara några hundra meter därifrån så kan alltid kolla om det skall bli afterbike =)

Jag e en av dom som nicathu pratar om. Ska absolut försöka komma loss, låter fantastiskt trevligt!! Är för övrigt gladare än vad jag är fet, hoppas jag:-)

Nicathu skrev:
> Är det mtb som gäller? Är utomsocknes välkomna?

En sak är jag helt säker på och det är att alla är välkomna till karlstad, om det gäller att cykla. Tom tomtar och troll ;7) Och fö var jag rätt säker på att det inte var på LVG detta skulle ske. Därav kunde jag riskfritt anmäla mitt intresse ;7)

Vad gäller den klassiska sträckningen är den beskriven här i den något dammiga tråd från 2008:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/814150/page=1
Det finns fortfarande ett visst missnöje från min sida vad gäller sträckningen mellan Kil och Skåre.

Har du något bättre på gång Frolicc så är jag all ears.. Kanske vår gamla idé om 4 eller 5 golfbanor runt?

Vore ju rätt kul för mig som Uddevalla-född (flyttade hit -96) att få lyssna på ett gäng med samma dialekt för en gångs skull!! Snälla kom o rädda mig från värmlänningarna!!! ;o)

andematt skrev:
> Vore ju rätt kul för mig som Uddevalla-född
> (flyttade hit -96) att få lyssna på ett gäng
> med samma dialekt för en gångs skull!! Snälla
> kom o rädda mig från värmlänningarna!!! ;o)

Jag har kastat ut ett par krokar ikväll och kontaktar fler i morgon, skulle förvåna mig mycket om vi inte blir minst en full bil iaf! Ska vi köpa med något du saknar hemifrån, typ färska havskräftor eller musslor? ;-)

Nicathu skrev:
> Ska vi köpa med något du saknar hemifrån, typ färska havskräftor eller musslor? ;-)

Färska skaldjur lämnas med fördel över till mig för destruktion. Självklart kostnadsfritt ;7)

Det vore ju trevligt att ha med lite hummer på långturen, fixar ni rutig duk och champagne också? =)

Förresten, sa jag att jag hänger med på rundan? Skriver man i tråden är man anmäld kanske...

Frolicc skrev:
> Hummer? Det brukar jag fiska billigt från Nettos
> frysdisk =)

Hmm, kan en värmlänning se skillnad på hummer och krabba?;)

Herr Scale skrev:
> Vad menar du med feta å långsamma ;)Vi e ju
> tighta å snabba ;)

Då blir vi alltså fler än 4st från Uddevalla herr scale;)

andematt skrev:
> Ni uddevallare laddar väl upp veckan innan med
> Leos extremrunda i Göteborg antar jag?

Är det den 12timmars turen du tänker på, har bara hört talas om den?

Herr Scale skrev:
> Laddar nog upp med 1 Maj loppet i Kvänum helgen
> innan :)

Har du bestämt dig? Jag leker med tanken på att göra som andematt föreslår, värma upp med 12h i Gbg... Har du någon länk till Kvänum?

Skilgannon skrev:
> Frolicc, hur går det med planerandet av turen?

Vi e några stycken från västkusten som undrar det också!!

Andematt trodde du träna stenhårt redan. Har du inte börjat nu är det nog för sent:) tyvärr så måste jag lämna återbud. Ska cykla t.o.r till Branäs den helgen. kommer att åka turen helgen efter när jag vet vart ni har åkt.

Tillbaka
Topp