Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Men hallå, nu spårade det ur (Drifter mfl är också skyldiga). Tråden skulle ju handla om fula vinterök. Här finns ju en massa helsnygga hojar :). Alternativt kommer ni bara sist i tävlingen om "Värst...".
För egen del är vinterhoj==sommarhoj.
JojjeM: min ram är juh nästan lika gammal som dom andras cyklar här!;) Måste en cykel vara ett ök för att vara värst?;) Värst kan väl vara som i 185mm skivor fram och bak, Freddies, Look pedaler, och 130mm Vanilla=)
dag skrev:
-------------------------------------------------------
> MatsS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har du uppgraderat din med ett nytt framhjul
> med inbyggd generator?
>
> Jo, det glömde jag. Det sitter ett sånt där
> dynamohjul från Biltema fram.
>
> > Imponerande snugg :)
>
> Din med :) Såna cyklar görs inte nu för tiden...
>
> /Dag
Eric W skrev:
> =David: Din Kona är awesome! Toksnygg!
> Ett riktigt SS-kitt på den skulle sitta perfekt.
> Fast en frambroms gör mer nytta än en bakbroms...
Tack! :) Våra hojjpor tenderar ju att hålla liknadne stil.. SS-kit är på väg från singlespeedshop.de tillsammans med en massa andra festliga grejjor, frambroms är åxå på gång. Nu vet jag inte om fälgbroms gör någon nytta i blötsnö när det ändå tar ett halvt varv hjulsnurr innan det biter.
JojjeM skrev:
> Men hallå, nu spårade det ur (Drifter mfl är också skyldiga). Tråden skulle ju handla om fula
> vinterök. Här finns ju en massa helsnygga hojar :).
Åja, vänta du bara, snart kommer jag och spårar på med en bild som kommer att göra de flesta blinda. ;-) Skulle ha gjort det redan ikväll, men eftersom Biltema inte behagade skicka med tillräckligt antal muttrar till de nyinförskaffade stänkorna så får plåtandet vänta någon dag.
Stämmer bra det, fryser väldigt lätt om fingrarna så allt som hjälper är välkommet.
Dom gör mer nytta än man kan tro plus att man inte blir blöt om handskarna när det regnar.
Förra vintern gjorde jag elektriska handtagsvärmare men fingrarna frös i alla fall eftersom värmen kom i handflatan och inte på fingrarna.
Får se om jag gör om dom igen eller om jag fortsätter att frysa eftersom det inte spelar någon roll vilka handskar jag använder.
Nevada modell äldre, skivbromsar ska på när jag hittar några billiga mekaniska. Har bara broms fram nu och som många redan nämt så är fälgbroms helt värdelöst när man får snö på fälgen.
OBSERVERA den vidriga kedjelinjen =) (Jag har kört 4st Finnmarksturer och 2st MTB-Vättern med skönheten,minus lite utrustning)
Det var länge sen man skrev nåt... nu vill jag ha med min pendlarhoj,
som jag inser nu saknar långstänkor och handskydd. Lita på att det
finns gott om BT-delar på den ändå. Trotjänare från 1988 mod vinter:
Kul att se så mycket fula och en del snygga hojar och all uppfinningsrikedom :)
bng: vad har du för däck? det kan inte vara mycket plats över på en racer att få in dubbdäck.
Själv har jag tillbringat lite tid att renovera det hembyggda halogenlyset ikväll, efter två víntrar så glappar alla kontakter, jag har valt högtalarkontakter som är lätta att ta isär.
MatsS skrev:
>...
> bng: vad har du för däck? det kan inte vara mycket
> plats över på en racer att få in dubbdäck.
Det är Biltemas kinesiska 144-dubbade 32mm.
De smalaste dubbdäcken jag hittat.
De sjunker ner lite i lösare snö, men greppar
bra med sitt grova mönster. Billiga och tunga.
oxr skrev:
> Får väl lägga upp min även i den här tråden.
> Eldragning och dubbdäck återstår.
>
> *Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att
> ha*
> Bifogade bilder:
>
>
Jerry: 12V/55W. Finns tyvärr inte så mycket att välja på om man vill ha H3-sockel. Jag har limmat ihop någon specialare också så att jag kan köra 20 W också. Hade den i min hembyggda pannlampa.
Blir lite inspirerad. Har en gammal bamsig handlampa
liggande som jag tänkte slakta på delar och bygga styr-
lampa av.
Funderar bara på hur det här med värmen ska lösas.
Jaja, hur många projekt som helst och så lite tid ...
oxr skrev:
> Jerry: 12V/55W. Finns tyvärr inte så mycket att
> välja på om man vill ha H3-sockel. Jag har limmat
> ihop någon specialare också så att jag kan köra 20
> W också. Hade den i min hembyggda pannlampa.
>
> *Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att
> ha*
Kaijan skrev:
> Mike å< har du tillverkat handskydden själv
> eller köpt?
Som man kan se lite tydligare på dom här bilderna så har jag gjort dom själv av en tvättmedelshink.
Läckert lackade med mattsvart för den där riktigt "exklusiva" looken:)
Förra vintern gick dom med originalfärgerna vit och blå.
OK... Så här "snygg" blev fulhojen med Biltema-stänkor. Jo, det är ingen vidare bildkvalitet, men så är det när man fotar med kameramobil utan blixt i ett cykelrum med lysrör. Slänger för övrigt in en bild på min fina och cykelmässiga lagning av en trasig skrivbordsstol som bonus.