Fritiof Andersson
Aktiv medlem
Vart är Strava på väg?
Samma för migFlagga en aktivitet? Verkar funka för mig i alla fall.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma för migFlagga en aktivitet? Verkar funka för mig i alla fall.
Ångerrätt gäller ju bara vid nytecknat abbonemang, och inte ens säkert då om det är digitalt innehåll. Om det är en förlängning har du ju gett ditt godkännande när abbonemanget en gång tecknades och därefter inte explicit sagt upp det.F**king strava. Dragit 699:- utan idag utan mitt godkännande, någon som fått tillbaka pengarna? Skrivit och hänvisat till distansköplagen om 14 dagars ångerrätt och fick något automatgenerat svar om att man möjligen kan avsluta och bli återbetald. Jävla maffiametoder.
Jo, det verkar som att de har nått tredje (och sista) stadiet i sin utveckling: https://en.m.wikipedia.org/wiki/EnshittificationTycker att mönstret känns igen. När något är nytt är det gratis, sedan bygger man på med funktioner och vissa kostar pengar (förståeligt) och när man sedan dominerar försöker man bli herre på täppan genom att stänga ute konkurrenterna. I det läget är det svårt för användarna att flytta till en annan tjänst, man har har fokuserat på vad som i förstone föreföll vara en bra, välvillig och icke-restriktiv tjänst och har så mycket data där att det innebär mycket arbete att börja om någon annanstans när snaran dras åt.
F**king strava. Dragit 699:- idag utan mitt godkännande, någon som fått tillbaka pengarna? Skrivit och hänvisat till distansköplagen om 14 dagars ångerrätt och fick något automatgenerat svar om att man möjligen kan avsluta och bli återbetald. Jävla maffiametoder.
Grattis!Så i motsats till gissningar verkar det som att det går att avbryta deras nya autoprenumeration. Har dock inte fått återbetalningen än.
Visa bilaga 745651
"deras nya autoprenumeration"?Så i motsats till gissningar verkar det som att det går att avbryta deras nya autoprenumeration. Har dock inte fått återbetalningen än.
Visa bilaga 745651
Jag köpte ett år, stod inget om automatisk förnyelse vid det köpet. Hittar en artikel på strava som är uppdaterad i februari som anger att villkoren ändras till att bli en prenumeration så antar att det är något nytt och en förändring. Det kan vara så att de säljer flera produkt? Jag fick nog ett erbjudande då och tog det, upplägget på det erbjudandet innehöll ingen prenumeration."deras nya autoprenumeration"?
Har väl fungerat på samma vis i massor av år?
Jag har sagt upp min årsprenumeration och då behåller jag premiumtjänsten året ut."deras nya autoprenumeration"?
Har väl fungerat på samma vis i massor av år?
Vad händer om man säger upp sitt avtal halvvägs innan det löper ut?
Försvinner det direkt, eller behåller man det resten av tiden?
www.dcrainmaker.com
Sweet Jesus!Gäller att vara försiktig om man har ett "känsligt" jobb:
![]()
Livvakter på Säpo spred information om statsministern via träningsapp
Säkerhetspolisens livvakter har röjt information som kunnat påverka statsministerns säkerhet vid ett flertal tillfällen via träningsappen Strava, enligt en granskning från Dagens Nyheter . I Aktuellt medger Carolina Björnsdotter Paasikivi, chef för säkerhetsavdelningen på Säpo, att man brutit...www.svt.se
Jösses!Gäller att vara försiktig om man har ett "känsligt" jobb:
![]()
Livvakter på Säpo spred information om statsministern via träningsapp
Säkerhetspolisens livvakter har röjt information som kunnat påverka statsministerns säkerhet vid ett flertal tillfällen via träningsappen Strava, enligt en granskning från Dagens Nyheter . I Aktuellt medger Carolina Björnsdotter Paasikivi, chef för säkerhetsavdelningen på Säpo, att man brutit...www.svt.se
Ja, fast den gången inte genom att dela enskilda aktiviteter utan generera probe på en plats där man inte förväntade sig.Sweet Jesus!
Det är väl 10 år sedan US Special Forces avslöjade sin ”hemliga” bas i Afghanistan så?
Sweet Jesus!
Det är väl 10 år sedan US Special Forces avslöjade sin ”hemliga” bas i Afghanistan så?
Det enda nya i det du skriver är väl AI-sammanfattningen. Local legend osv kanske du bara inte har fått innan haha? Jag fick det runt 2021 iaf när jag körde samma sträcka varje dag. Slogs hårt om den, tycker det peppar lite extra när KOM är så jäkla svårt att få även på mindre orter om det inte är en jäkla nischad sväng runt några verkstäder i ett industriområde typ. Annars kan man räkna med att något proffs varit där och skrapat upp allt redan 2019/2020.Det verkar som om Strava satsar en massa krut på att värka fram en massa menlösheter som till exempel "grattis, du är Local legend" eller den nya sammanfattningen av ditt senaste pass som dyker upp där Strava talar om det du redan visste om passet, typ "idag körde du något längre och gjorde två personbästa". Jag är fortfarande beredd att betala, men Strava börjar tänja på gränsen för vad det får kosta. Snart nog dyker ett bättre alternativ upp.
Låter som att Intervals.icu kan vara något för dig? Tydligen många som bytt från Strava dit, om man bara är intresserad av att analysera data alltså. Men man ska inte glömma bort att Strava är mer sociala medier än ett träningsverktyg.Jag vill bara logga min runda, se data på ett bra sätt. Nya analysfunktioner...ja, det finns en analys efter varje pass, som slår in öppna dörrar. Man får bekräftat det man redan vet, eller kan ta reda på själv.
När jag analyserar ett pass är jag intresserad av de vanligaste värdena såklart, och delar av en runda kan vara intressant att titta närmare på. Det kan vara pulsen i samband med en backe eller något annat.
Har Garmin Connect någonting som Strava inte har? Har även Ride with GPS för att planera rundor också.
Är livvakter på SÄPO vad krogvakter är för polisen, fast för övriga SÄPO-anställda då? Eller håller dom generellt hög nivå annars? Hört att det är mycket scams inom väktare/livvakt-branschen i övrigt, dyra utbildningar skapade av amatörer som själva aldrig varit i tjänst. Utbildningarna marknadsförs som rena rama actionfilmen. Allt för att locka machomän att spendera pengar utan att faktiskt kunna något själv.Typ så, ja.
Att Kling och Klang på Säpo håller den här OPSEC:en är förvisso inte förvånande, men däremot rätt alarmerande i dessa tider.
Det där är faktiskt under all kritik.Edit: Haha! Va???
”Säpo var inte medvetna om att träningsappen kunde utgöra en säkerhetsrisk innan de fick informationen från DN, säger Säpos presschef Karl Melin, till SVT.”
Nja, jag använder Strava mest för att logga. Start, stopp, synka…Klart!Låter som att Intervals.icu kan vara något för dig? Tydligen många som bytt från Strava dit, om man bara är intresserad av att analysera data alltså. Men man ska inte glömma bort att Strava är mer sociala medier än ett träningsverktyg.
Nja, jag använder Strava mest för att logga. Start, stopp, synka…Klart!
Min träningsdagbok.
+1Det där är faktiskt under all kritik.![]()
Är inte just det Säpos usp? Hemliga polisen till allt utom namnet då det är så historiskt belastat ... (Geheime Staatspolizei)
Jag är inte förvånad att det händer när Garmin till och med har ”stealth mode” på sina militärklockor Tactix.Är inte just det Säpos usp? Hemliga polisen till allt utom namnet då det är så historiskt belastat ... (Geheime Staatspolizei)
Så de borde verkligen kunna ha åtminstone hemliga konton på Strava.
Jänke-soldaterna avslöjade sin bas genom att det blev fina heatmapspår längs med stängslen väl(?)
? Borde vara tvärtom. Om t o m Garmin är medvetna om "op-sec" problemet så borde Säpo vara med på tåget.Jag är inte förvånad att det händer när Garmin till och med har ”stealth mode” på sina militärklockor Tactix.
![]()
Smygläge på en Garmin Tactical klocka | Garmin Support
På Garmins svenska supportcenter kan du få svar på vanliga frågor och hitta resurser för att hjälpa dig med alla dina Garmin-produkter.support.garmin.com
Precis!? Borde vara tvärtom. Om t o m Garmin är medvetna om "op-sec" problemet så borde Säpo vara med på tåget.
Med telefonens kamera med aktiverade platsdata då, eller?Jag loggar ingenting. Why bother ? Plåtar lite ibland såklart, det får räcka !
En kinesisk statlig anställd hade chattar med sin älskarinna i Twitter för ~10 år sedan; han trodde de var privata meddelanden. Så det så, pinsamt kan det bli.
Kör med Zwift parallellt just nu i syfte att avveckla Strava (från betalmodellen) men det gäller ju förstås bara dom som har Zwift och watt-mätning av ngt slag. Jag beställde enkelpedalen från assioma mest som en boost för framtiden så att träning blir roligare igen även ute. Zwifts påhejadende utomhus med rena gissningar känns inte som ngt jag behöver heller.Jag vill bara logga min runda, se data på ett bra sätt. Nya analysfunktioner...ja, det finns en analys efter varje pass, som slår in öppna dörrar. Man får bekräftat det man redan vet, eller kan ta reda på själv.
När jag analyserar ett pass är jag intresserad av de vanligaste värdena såklart, och delar av en runda kan vara intressant att titta närmare på. Det kan vara pulsen i samband med en backe eller något annat.
Har Garmin Connect någonting som Strava inte har? Har även Ride with GPS för att planera rundor också.
Jag kör/har kört spinning på F&S på cyklar med effektmätning...ganska roligt.Kör med Zwift parallellt just nu i syfte att avveckla Strava (från betalmodellen) men det gäller ju förstås bara dom som har Zwift och watt-mätning av ngt slag. Jag beställde enkelpedalen från assioma mest som en boost för framtiden så att träning blir roligare igen även ute. Zwifts påhejadende utomhus med rena gissningar känns inte som ngt jag behöver heller.
Sen är jag så pass gammal och tung att det inte är någon idé att jämföra gammal statistik men ändå behöver jag ngt att känna mig lite nyttigare (lura sig själv).