Vart cykla i Motala på lördag?

jeppe_82

Medlem
Min sambo ska cykla tjejvättern på lördag och jag ska åka med. Tänkte då att istället för att bara gå och glo i ca tre timmar kan man ju passa att träna lite.
Jag hittar ingenting i Motala med omnejd och vill inte störa loppet så ni som bor där eller hittar bra. Vart kan man cykla en skön runda lvg på kanske 70km? Gärna med en badplats som avslutning då jag misstänker att dusch möjligheterna för en kille under tjejvättern lär vara obefintliga :-)

Gamla tjejvätternslingan kanske, går norrut på vägen mot Askersund, finns mindre trafikerad väg närmare vättern via Lemunda osv. Kolla på karta, finns fina mindre vägar norr om Motala där du håller dig borta från tjejvättern.

bada går att göra nästan var som helst i motala, beroende på hur kräsen man är med vattnet.. :)
men ett besök i varamon skulle jag rekomendera! inte jättelångt in till centrum heller, där jag antar att start och mål för tjejvättern är :)

Motala, Nykyrka, Godegård, Tjällmo, Borensberg, Österstad, Motala. Fin runda, mellan Motala och Nykyrka rv55 men resten är prima landsbygdsväg med gles trafik.

+1 Gamla slingan blir inte fel!

Fast jag skulle mycket hellre köra på slätten! Kör österut från Motala. Finns ett stort nätverk av riktigt små asfalterade vägar. Sikta på Klockrikre, Normlösa (har ett bad i Svartån), Fornåsa, Varv, Västerlösa och Älvan. Undvik stora Linköpingsvägen. Beroende på hur snabb du är kan du förlänga in mot Mjölby via Spångsholm eller mer mot Linköping, du skulle ju kunna bada i Bergs slussar.

Ha en fin tur!

Tack för alla förslag!!
Ska sätta mig med karta ikväll och titta dem.
Hoppas på toppen väder så lär nog bli gött med bad efteråt :-)

ha en fin helg alla.

Tillbaka
Topp