Vart e velodromerna?

Vart e velodromerna?
velodrom är svetto deluxe, det finns ingen annan disciplin inom cyklingen som är mer renodlad racing än just detta. det är himmelriket för svettos, pulsmätare, uppvärmning på rullar, mjölksyraträning, licenser och kommisarier.

Vart e velodromerna?
Kung Stalle skrev:

> Ja precis. Det är ju inte glädjen att cykla som
> är det viktiga utan vilket material man har och
> de fräcka ulltröjjorna som räknas.
>
> Stalle

Vi har ju alla olika anledningar till att cykla.
Det är omöjligt att värdera vad som är den rätta"glädjen att cykla".
Om någon blir glad av en ulltröja är det ok för mig.

/M

Vart e velodromerna?
Seriöst grabbar och tjejer - är det inte lite skateboard problematik här ...?

Antingen bygger vi själva här och nu eller så tar en politiker ett beslut om 15-25 år - förutsatt att man skapat en debatt. Det finns inget som bygger en velodrom så snabbt som en svettig politiker...

Antingen använder man sig av lite guerilla taktik - bygger en bana någonstans - blir bortkörd - bygger nytt - blir bortkörd - får ytterligare erfarenheter av att bygga bana ... eller så väntar man hela livet.

Att bygga stort/fräsch och lyxigt kommer nog knappast heller att ge mer tid för oss vanliga cyklister, (om man räknas som vanlig när man hänger på detta forum), den velodromen blir till endast för eliten.

Har man inte byggt "fulbanor" i Belgien i många år? Kan man inte göra samma saker ner i GBG? Vi saknar ju inte "banbyggare" här nere ... Europapallar, hammare och spade - back med öl - "Happydromen" ?

Jag vet inte - vet inte ens om det är kul att köra fixie - men tanken på dosserade kurvor i trä och svettiga timmar drömmandes om att kunna ligga i 50 KM/H bara för någon minut har lockat mig länge.

#Patrik.

Vart e velodromerna?
Patrik . skrev:

> Att bygga stort/fräsch och lyxigt kommer nog
> knappast heller att ge mer tid för oss vanliga
> cyklister, (om man räknas som vanlig när man
> hänger på detta forum), den velodromen blir till
> endast för eliten.

Tror knappast att det blir ngn trängsel om så alla elitcyklister, i alla cykeldicipliner som finns i landet, skulle träna där. De är helt enkelt för få...
"Def. av elit (etym. fr. vald) en relativt liten grupp, som är särskild från och överlägsen en större grupp som den interagerar med"

Vart e velodromerna?
Svenska Bostäder har presenterade skissar över en inomhus arena med plats för 9000 åskadare som de vill bygga övanpå tunnelbanagaraget bredvid Vällingby Centrum. Tänk om de kunde på något sätt inkludera en velodrom i planeringen! Med den planerade bron för Förbifart Stockholm som skulle möjliggör snabbare access till Mälaröarna för både MTB och racer skulle Vällingby har möjligheten att vara en riktig bra samlingspunkt för cykelsport i Stockholmstrakten. Tänk på att avsluta landsväg-tävlingar på en velodrom som de gör i Roubaix!

Vart e velodromerna?
De som bor i Skåne kan provköra på Ballerup de gånger som de tar in nya i verksamheten.

Alla kan/får inte köra på velodrom. Jag funderar på hur urvalet skall gå till på Elmia i höst.

Ryhovs akut bör ha xtrapersonal.

Boxholm ligger nära cykelområdena Motala-Mjölby, Jönköping-Nässjö, Linköping-Norrköping.

Vart e velodromerna?
har kört i Velodromen i Manchester en hel del, och deras "taster sessions" är öppet för alla, behövs ingen kvalificering, och inte en enda gång jag har varit där har det skett några olyckor, så låt oss inte överdriva faran. om det inte är meningen att det ska red bull-märkas dvs. ;-)

för övrigt kommer det att börja gå billiga flyg sthlm-manchester from oktober.

Vart e velodromerna?
Daner skrev:
-------------------------------------------------------
> Svenska Bostäder har presenterade skissar över
> en inomhus arena med plats för 9000 åskadare som
> de vill bygga övanpå tunnelbanagaraget bredvid
> Vällingby Centrum. Tänk om de kunde på något
> sätt inkludera en velodrom i planeringen! Med den
> planerade bron för Förbifart Stockholm som
> skulle möjliggör snabbare access till
> Mälaröarna för både MTB och racer skulle
> Vällingby har möjligheten att vara en riktig bra
> samlingspunkt för cykelsport i Stockholmstrakten.
> Tänk på att avsluta landsväg-tävlingar på en
> velodrom som de gör i Roubaix!

Då kunde jag se dig från fönstret när du går över mållinjen Daner! Vällingby=cykelmekka, mums!

Vart e velodromerna?
Well, det finns en utomhusvelodrom i Trelleborg. Den kom till under 80-talet när stan hade en framgångsrik cyklist vars namn jag för tillfället glömt bort. Den har stått oanvänd i många år men nu, under våren är vi ett gäng som ska restaurera den. Kolla vår blogg för info: www.ckrm.nu

/Capitano

Vart e velodromerna?
Den stora frågan nu är hur kittar man sin velodromcykel? Har fått tag i en trevlig track aluminiumram men vet inte riktigt va jag ska sätta på den.

Vart e velodromerna?

Bilagor

• bildtilltrellevelo.JPG
    bildtilltrellevelo.JPG
    58.6 KB · Besök: 20
Senast redigerad av en moderator:
Vart e velodromerna?
ZzyyxX skrev:
-------------------------------------------------------
> Den stora frågan nu är hur kittar man sin
> velodromcykel? Har fått tag i en trevlig track
> aluminiumram men vet inte riktigt va jag ska
> sätta på den.

täckt bakhjul till o börja med, sen bara allmänt jävla aero...

Mike- Trelleborgs ghettodrome inte Landskrona... Det är en viss skillnad, Landskrona är bara fel.

Senast redigerad av en moderator:
Vart e velodromerna?
jaja sorry fan jag e itne så hemam på va de sysslar med, mest jag mindes det, sorry trelelborg då, bara närmare för oss i malmö :D

Ps ändrar i min text så ingen åker fel!

BTW fatta letade efter skvadern i bokskogen innan, sjukt skyggt djur. hittar man det blir man milionär. Förresten e det en hittelön på en hund 50 000 kr om man hittar den i runtom bokskogen, en akite vit o svart. satt på eko hallen utanför, en lapp me foto för den som vill se.

Tillbaka
Topp